Συναγερμός στο υπουργείο Ανάπτυξης για τις επικείμενες αυξήσεις ασφαλίστρων
στα αυτοκίνητα αλλά και για τις κάρτες νοσηλείας και τα νοσοκομειακά
συμβόλαια.






Νέες αυξήσεις ασφαλίστρων στα αυτοκίνητα, που θα κυμανθούν από 5% μέχρι 20%,
σχεδιάζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στις αρχές του 2004 για να μειώσουν τις
μεγάλες ζημιές τους. Πρόκειται για αυξήσεις που θα επιβαρύνουν σχεδόν 3,5
εκατ. ασφαλισμένους και οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις ήδη υψηλές
ανατιμήσεις που έγιναν στα ασφάλιστρα των I.X. τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και
στις επιβαρύνσεις που επιβλήθηκαν μέσω των αλλαγών που έκαναν οι εταιρείες στο
bonus malus.


Μονόδρομος οι αυξήσεις


Στο υπουργείο Ανάπτυξης έχει χτυπήσει καμπανάκι, ενώ στελέχη του κλάδου
ισχυρίζονται ότι είναι μονόδρομος οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα των I.X. και
επικαλούνται τη συσσώρευση μεγάλων ζημιών στις ασφαλιστικές εταιρείες τα
τελευταία χρόνια. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι οι αυξήσεις αυτές θα πρέπει να
κυμαίνονται σε διψήφια ποσοστά για να καλυφθεί η μαύρη τρύπα των συσσωρευμένων
ζημιών στον κλάδο.


Από την άλλη, η εφαρμογή της νέας οδηγίας που επεξεργάζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση
και η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση των ελαχίστων ορίων αποζημίωσης που
καταβάλλουν οι εταιρείες για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές (από 500.000
και 100.000 ευρώ αντίστοιχα ανά ατύχημα που είναι σήμερα, στο 1 εκατομμύριο
ευρώ ανά θύμα) θα κάνει ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση και αναπότρεπτες τις
ανατιμήσεις υποστηρίζουν παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς.


Προβλέπουν μάλιστα ότι τα επόμενα χρόνια θα βάλει λουκέτο ένας μεγάλος αριθμός
εταιρειών του κλάδου, που ούτως ή άλλως δυσκολεύεται να καλύψει τις
υποχρεώσεις του. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι ζημιές των ασφαλιστικών εταιρειών
από τα 56 εκατ. ευρώ που ήταν το 2001 εκτοξεύτηκαν πέρυσι στα 118 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή σημείωσαν αύξηση 110%.


Χαμηλά ασφάλιστρα





Νίκος Νανόπουλος, γενικός διευθυντής Allianz ΑΕΓΑ: Αναπόφευκτες οι αυξήσεις
στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, όταν κάθε χρόνο αυξάνονται νοσήλεια
ανταλλακτικά κ.ά...


Στο υπουργείο Ανάπτυξης έχει χτυπήσει συναγερμός για τις επικείμενες αυξήσεις
των ασφαλίστρων, οι οποίες θα προκαλέσουν νέα επιβάρυνση των καταναλωτών και
εκτιμάται ότι θα τραυματίσουν το θετικό κλίμα που φαίνεται να διαμορφώνεται
στην αγορά λόγω δέσμευσης των εκπροσώπων του λιανεμπορίου για πάγωμα των τιμών
μέχρι το τέλος του έτους και συγκράτησή τους το 2004. Οι επιπτώσεις θα είναι
σημαντικές και στον πληθωρισμό. Όμως τα όπλα που έχει στη φαρέτρα του το
υπουργείο είναι περιορισμένα στο καθεστώς της απελευθερωμένης αγοράς (από το
1996), όπως παραδέχονται και οι ίδιοι οι εκπρόσωποί του.


Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Κίμων Κουλούρης έχει ήδη αποστείλει στις ασφαλιστικές
εταιρείες αγορανομική διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι τελευταίες υποχρεούνται
να του γνωστοποιούν τις ανατιμήσεις που σκοπεύουν να κάνουν, 30 ημέρες πριν.
Ωστόσο, όπως λένε στελέχη εταιρειών, επί της ουσίας το μόνο που επιτυγχάνεται
με το μέτρο αυτό είναι να γνωρίζει το υπουργείο από πριν τις αυξήσεις που
πρόκειται να γίνουν, όταν στην πραγματικότητα εκείνο που απαιτείται είναι ο
αυστηρότερος έλεγχος στα οικονομικά των εταιρειών.


«Ποτέ ένας κλάδος δεν ζητούσε τόσο επίμονα την αυστηρή εποπτεία του όσο ο
ασφαλιστικός και παρά την επιμονή αυτή η πολιτεία επί χρόνια αδιαφορεί»,
αναφέρει στα «NEA» ο Κωνσταντίνος Μπερτσιάς, πρόεδρος της Επιτροπής Ασφαλίσεων
Αυτοκινήτων και Αστικής Ευθύνης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος
(EAEE), υποστηρίζοντας ότι πρέπει οι έλεγχοι να είναι εντατικότεροι στον κλάδο
από τις αρμόδιες υπηρεσίες.


Ανακλήσεις αδειών;





Κωνσταντίνος Μπερτσιάς, πρόεδρος Επιτροπής Ασφαλίσεων Αυτοκινήτων και Αστικής
Ευθύνης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος: H πολιτεία αδιαφορεί, παρ'
ότι ο κλάδος ζητεί την αυστηρή εποπτεία της


Ένα άλλο όπλο που έχει στα χέρια του το υπουργείο είναι οι ανακλήσεις αδειών
όσων εταιρειών βρεθούν ότι τα αποθεματικά τους δεν επαρκούν για να καλύψουν
τις υποχρεώσεις τους.


«H δυνατότητα αυτή έχει καιρό να χρησιμοποιηθεί αφού εκτιμάται ότι αν κάποιες
εταιρείες κλείσουν θα δημιουργηθεί αναστάτωση στους ασφαλισμένους και κακό
προηγούμενο στην αγορά. Αντίθετα, εκτιμώ ότι μια τέτοια κίνηση είναι
απαραίτητη για να εξυγιανθεί η αγορά», λέει ο Νίκος Νανόπουλος, γενικός
διευθυντής της Allianz ΑΕΓΑ.


Το υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται αποφασισμένο να θέσει υπό
επιτήρηση εταιρείες για τις οποίες οι έλεγχοι θα δείξουν ότι τα οικονομικά
τους βρίσκονται σε πολύ άσχημη κατάσταση. Από τη μέχρι τώρα πορεία των ελέγχων
προκύπτει ότι στην κατηγορία αυτή εντάσσονται ήδη 3-4 μικρές εταιρείες.
Ωστόσο, μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, οπότε οι έλεγχοι ολοκληρώνονται, θεωρείται
σχεδόν βέβαιο ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί.


«Θα ζητήσουμε από τις εταιρείες αυτές να μας παρουσιάσουν 3ετές πρόγραμμα
ανάκαμψης, το οποίο εφόσον εγκρίνουμε, θα αναλάβουμε την εποπτεία της ομαλής
υλοποίησής του», αναφέρει στέλεχος του υπουργείου. «Προς το παρόν πάντως, δεν
εξετάζουμε ανακλήσεις αδειών», συμπληρώνει.




ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΝΟΣΗΛΙΩΝ...



10% πάνω και τα ασφάλιστρα σε προγράμματα περίθαλψης



Αντιμέτωποι με νέες αυξήσεις στις κάρτες νοσηλείας και στα άλλα
νοσοκομειακά συμβόλαια θα βρεθούν το 2004 οι ασφαλισμένοι. Αυτές, σύμφωνα με
τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς τους, θα ανέρχονται μεσοσταθμικά στο 10% και θα
αφορούν κυρίως τα προγράμματα που κυκλοφόρησαν από το 1992 και μετά. Πρόκειται
για προγράμματα που παρέχουν τη δυνατότητα στις εταιρείες να προβαίνουν σε
αύξηση των ασφαλίστρων, όποτε διαπιστώνουν αύξηση των νοσηλίων ή όποτε ο
ασφαλισμένος αλλάζει κλιμάκιο ηλικίας. Τέτοια συμβόλαια (όπως οι κάρτες
νοσηλείας) υπολογίζεται ότι έχουν περίπου 300.000 από τους 900.000
ασφαλισμένους του κλάδου Υγείας.


Οι εταιρείες επικαλούνται για τις αυξήσεις τις σημαντικές δαπάνες που έχουν σε
αποζημιώσεις για τα προγράμματα αυτά, λόγω της αύξησης του κόστους των
νοσηλίων από τις ιδιωτικές κλινικές και τα μαιευτήρια. Αναφέρουν, μάλιστα, ότι
τα έξοδα τοκετού σε μεγάλα μαιευτήρια αυξήθηκαν κατά την περίοδο 1997-2003 έως
και 83%, χωρίς να συνυπολογίζονται οι αυξήσεις στα φάρμακα και στις αμοιβές
των γιατρών.


Κατά τη διάρκεια της τελευταίας επταετίας (1997-2003) οι κάτοχοι καρτών
νοσηλείας και άλλων νοσοκομειακών συμβολαίων επιβαρύνθηκαν με «καπέλο» στα
ασφάλιστρα έως και 94%.


Μαύρη τρύπα 500 εκατ. ευρώ στο αποθεματικό των εταιριών



«Μαύρη τρύπα» ύψους 500 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι εμφανίζει ο κλάδος
αυτοκινήτου το 2002. Πρόκειται για τις εκκρεμείς αποζημιώσεις απέναντι σε
πελάτες για την κάλυψη των οποίων δεν επαρκούν τα 865 εκατ. ευρώ που εμφάνιζαν
ως αποθεματικό οι εταιρείες του κλάδου στο τέλος του 2002. Και αυτό αφού το
σύνολο των αποζημιώσεων που θα έπρεπε να καταβάλουν οι εταιρείες του κλάδου
αυτοκινήτου υπολογίζεται σε 1,3 δισ. ευρώ. Στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς
υποστηρίζουν ότι για να καλυφθεί αυτή η «μαύρη τρύπα» θα πρέπει τα επόμενα
χρόνια οι εταιρείες να προχωρήσουν σε διψήφια ποσοστά αυξήσεων. «Οι αυξήσεις
στον κλάδο μας είναι μονόδρομος», αναφέρει ο κ. Μπερτσιάς, ενώ σε ανάλογες
διαπιστώσεις προχωρεί και ο κ. Νανόπουλος. «Όταν τα έξοδα νοσηλείας αυξάνονται
κάθε χρόνο κατά 10%, το κόστος των ανταλλακτικών κατά 10%-12% και τα ποσά που
επιδικάζουν τα δικαστήρια για ηθική βλάβη και ψυχική οδύνη έχουν αυξηθεί κατά
250% την τελευταία τριετία, δεν βλέπω πώς οι εταιρείες θα μπορούσαν να μην
κάνουν αυξήσεις», λέει ο γενικός διευθυντής της Allianz ΑΕΓΑ. Από την πλευρά
του ο κ. Μπερτσιάς, αν και αναγνωρίζει ότι τα οικονομικά προβλήματα του κλάδου
επιβάλλουν διψήφιες αυξήσεις, προκειμένου να εξυγιανθούν οι ασφαλιστικές
εταιρείες, εντούτοις εκτιμά ότι λόγω του φοβερού ανταγωνισμού οι ανατιμήσεις
του 2004 θα είναι τελικά μικρότερες και θα κινηθούν στα όρια του πληθωρισμού.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από