Αυξήσεις έως 5% σημειώθηκαν τον Αύγουστο, σχεδόν στο ένα τρίτο των

προϊόντων που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ, ενώ το θέμα της ακρίβειας

εντείνει τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ των σούπερ μάρκετ και των

βιομηχάνων, στον οποίο μπήκαν χθες ανοικτά πλέον και οι έμποροι.

Λίστα με την εξέλιξη των τιμών τον Αύγουστο στα σούπερ μάρκετ έδωσε χθες στη

δημοσιότητα ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Κίμων Κουλούρης, από την οποία προκύπτει

ότι σε σύνολο 111 βασικών προϊόντων πραγματοποιήθηκαν αυξήσεις στα 33 από

αυτά, σταθερές παρέμειναν οι τιμές σε 45, ενώ μειώσεις έγιναν σε 33 είδη.

Σύμφωνα με τη λίστα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις εντοπίζονται στα κατεψυγμένα

ψάρια, όπως στα φαγκριά με 15,5%, σε κονσέρβες ψαριών (έως 4,85%), στα

ελαιόλαδα (έως 3,18%), στο ρύζι και τα όσπρια (έως 2,9%), κ.λπ. Αντίθετα,

μειώσεις παρατηρούνται σε είδη όπως τα τοματοειδή (έως 2,1%), τα κίτρινα τυριά

(έως 1,9%), τα αυγά (έως 1,3%), κ.λπ.

ΣΕΣΜΕ

Κανείς δεν μίλησε για γενικό πάγωμα

Με χθεσινή του ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος

(ΣΕΣΜΕ) απαντά στις τοποθετήσεις του προέδρου του ΣΕΒ κ. Ο. Κυριακόπουλου και

του προέδρου του ΣΕΒΤ Δημήτρη Δασκαλόπουλου, αφήνοντας πάντως ανοιχτό το

ενδεχόμενο και για νέες ανατιμήσεις, αφού όπως αναφέρει «οι δυνατότητες των

σούπερ μάρκετ να απορροφήσουν πιθανές αυξήσεις προμηθευτών είναι πολύ

περιορισμένες έως αδύνατες».

Οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ επισημαίνουν ότι «τα περί γενικού παγώματος

των τιμών δεν είναι η θέση του Συνδέσμου γιατί κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο

έως αδύνατο να εφαρμοστεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα μέλη που το έπραξαν

δεν είχαν το δικαίωμα να το κάνουν». Σε άλλο σημείο κάνει λόγο για υπονόμευση

εκ μέρους της βιομηχανίας του καλού κλίματος που υπήρχε έως σήμερα στις

σχέσεις των δύο πλευρών.

ΕΣΕΕ

Πρακτικές υπέρ ολιγοπωλίων

Θέση στο ζήτημα που έχει ανακύψει με τις ανατιμήσεις πήρε χθες και η

Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, κάνοντας λόγο για «θεατρικές

ανακοινώσεις» από συγκεκριμένη αλυσίδα αλλά και για «επιχειρηματικές

πρακτικές» που λειτουργούν εις βάρος του ανταγωνισμού και υπέρ των

ολιγοπωλίων.

«Αντί να καταγγελθεί για παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών, η

συγκεκριμένη εταιρεία επιβραβεύεται με ανέξοδη διαφημιστική προβολή και

εμφανίζεται ως μοντέλο κοινωνικής ευθύνης», επισημαίνει η ΕΣΕΕ, προσθέτοντας

ότι η επιδίωξη κάποιων είναι ο ολοκληρωτικός έλεγχος της αγοράς από μία ή δύο

αλυσίδες διανομής και εμπορίου.

* Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το INKA κάνει λόγο για το προϊόν «Μέλι

Αττικής» του ενός κιλού που ενώ διαφημίζεται από την Carrefour ότι πωλείται

έναντι 9,95 ευρώ με δώρο ένα γάλα ΔΕΛΤΑ ενός λίτρου, διατίθεται στο ράφι στην

τιμή των 10,52 ευρώ. Η Carrefour υποστηρίζει ότι η απόφασή της να παγώσει τις

τιμές δεν αφορά τα προϊόντα που τελούν σε καθεστώς διατίμησης και όσα είναι σε

προσφορά. «H τιμή των 9,95 ευρώ αφορά την ισχύουσα προσφορά μόνο για την

περίοδο 8-20 Σεπτεμβρίου και αντιπροσωπεύει μια έκπτωση 5,72%».