Την… «απογείωση» των σχετικών προγραμμάτων σηματοδοτεί η χθεσινή

δημοσιοποίηση από το υπουργείο Άμυνας της υπογραφής των συμβάσεων για την

αγορά καινούργιων ελικοπτέρων – 12 επιθετικών Απάτσι και 20 μεταφορικών NH-90

– συνολικού κόστους πάνω από 450 δισ. δρχ.

Αντίθετα, «καθηλωμένο» παραμένει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 30 γηρασμένων

μεταφορικών ελικοπτέρων Χιούι, μετά και τις δύο νέες προσφορές που έφθασαν από

την Αμερική και οδήγησαν το ΓΕΣ στην «εκ του μηδενός» εξέταση του θέματος.

Τις νέες συμβάσεις για την ανανέωση του στόλου των ελικοπτέρων υπέγραψε ο γ.γ.

Οικονομικού Σχεδιασμού κ. Σπ. Τρουλός μαζί με την άσκηση δικαιώματος για τη

ναυπήγηση (στην Ελευσίνα) άλλων δύο πυραυλακάτων Vosper αξίας 268,1 εκατ.

ευρώ. Τα νέα ελικόπτερα θα φέρουν σύστημα αυτοπροστασίας «Χάιντας» (τα Απάτσι)

και κινητήρες Rolls Roys Turbomeca (τα μεταφορικά).

Δύο νέες προτάσεις

Όσον αφορά τα μεταχειρισμένα Χιούι, η μέχρι τώρα αξιολόγηση είχε οδηγήσει κατ’

αρχήν στην επιλογή της αμερικανής Beel με υπολογιζόμενο συνολικό κόστος

(υλικά, τεχνογνωσία, εργατοώρες EAB) τα 120-124 εκατ. ευρώ.

Τις προάλλες μία άλλη αμερικανική εταιρεία, η USH, έφερε τα «πάνω – κάτω» με

μια προσφορά της: δίνει έτοιμα εκσυγχρονισμένα Χιούι με μηδέν ώρες λειτουργίας

και νέα ηλεκτρονικά περίπου στο μισό κόστος (70 εκατ. ευρώ). Μένουν δε στην

Ελλάδα τα υπάρχοντα Χιούι.

Στο τραπέζι του ΓΕΣ συνεξετάζεται επίσης και νέα πρόταση της

αμερικανοκαναδικής Πρατ Εντ Γουίτνεϊ για εντελώς νέο κινητήρα (έναντι

επισκευασμένου των άλλων λύσεων) με κόστος που, σε προοπτική 10ετίας,

υπολογίζεται 20-30% μικρότερο. «Το ΓΕΣ εξετάζει το θέμα», ανέφερε αρμόδια πηγή

του ΥΕΘΑ.