Στον υπό κατασκευή κόμβο της Δουκίσσης Πλακεντίας θα συναντώνται το Μετρό με

τον προαστιακό σιδηρόδρομο

Από την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε 20-25

λεπτά. Από το τέλος Ιανουαρίου, πιθανόν στις 20, το ΥΠΕΧΩΔΕ υπόσχεται στους

οδηγούς περισσότερη Αττική Οδό, δίνοντας στην κυκλοφορία ένα ιδιαίτερα κρίσιμο

κομμάτι για τις μεταφορές. Το τμήμα από τον κόμβο της Μεταμόρφωσης στην εθνική

οδό μέχρι τον Γέρακα. Σύμφωνα με πληροφορίες η παράδοση του νέου τμήματος θα

συνοδευτεί και από αύξηση της τιμής των διοδίων.

Για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας αποφασίστηκε να δοθεί στην κυκλοφορία η

σύνδεση της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης με το αεροδρόμιο, παρ’ ότι δεν θα

έχει ολοκληρωθεί πλήρως ο αυτοκινητόδρομος. Σε ορισμένα σημεία θα έχει 2+2

λωρίδες κυκλοφορίας αντί για την τελική του μορφή που είναι 3+3 (συν οι

βοηθητικές). Το πλέον εντυπωσιακό κομμάτι της Αττικής Οδού όμως θα είναι το

τούνελ από το ύψος των Βριλησσίων μέχρι το Χαλάνδρι.

Τούνελ 950 μέτρων

Πρόκειται για ένα τούνελ μήκους σχεδόν 950 μέτρων που στις προδιαγραφές του

μοιάζει πολύ με την υποθαλάσσια σήραγγα της ζεύξης Ακτίου-Πρέβεζας. Έχει

εξαερισμό, ασφαλώς φωτισμό, όριο ταχύτητας μικρότερο από του ανοιχτού

αυτοκινητοδρόμου και ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης.

Όταν δοθεί το έργο στην κυκλοφορία οι οδηγοί θα μπαίνουν στο τούνελ που

ξεκινάει λίγα μέτρα μετά τον κόμβο-δαχτυλίδι της Λ. Κηφισίας και θα περνούν

κάτω από τον υπό κατασκευή κόμβο (τριών επιπέδων) της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Στον κόμβο αυτό, όταν ολοκληρωθούν τα έργα, θα συναντώνται το Μετρό (γραμμή

Σύνταγμα-Εθνική Άμυνα) με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Στις ράγες του

προαστιακού, που θα συνεχίζει παράλληλα με την Αττική Οδό, θα μπαίνουν τα

βαγόνια του Μετρό για να φτάσει έως το αεροδρόμιο στο ραντεβού του με το 2004.