Πλησιάζουν τα δύο εκατομμύρια οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που λειτουργούν

στην Ελλάδα (δηλαδή διαθέτει ένας στους πέντε Έλληνες), αλλά φαίνεται πως

μας… τρομάζουν, καθώς το ποσοστό διείσδυσής τους στον ενεργό πληθυσμό της

χώρας θωρείται ακόμα μικρό και ανέρχεται μόλις στο 35%.

Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες χρήστες του Ίντερνετ υπολογίζονται σε περίπου

1.400.000, αριθμός που αντιστοιχεί στο 24% του πληθυσμού ηλικίας από 18 έως 55

χρόνων που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Market Analysis

και δείχνουν ότι η Ελλάδα υστερεί αρκετά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες

της Ε.Ε., όπου ο μέσος όρος διείσδυσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών ξεπερνά το

50%.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι άντρες αποτελούν το 61,5% των χρηστών προσωπικών

υπολογιστών στην Ελλάδα, ενώ οι μικρότερες ηλικίες είναι περισσότερο

εξοικειωμένες με τη χρήση των PC, αφού η ομάδα κάτω των τριάντα ετών αποτελεί

το μισό του συνολικού αριθμού χρηστών.

Οι Έλληνες χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή κυρίως στο σπίτι (61%) και την

εργασία (49%), ενώ ακολουθούν τα σχολεία (19%). Επιπλέον, οι χρήστες έχουν

πρόσβαση σε PC μέσω των γνωστών Internet cafe (12%) και υπολογιστών που

διαθέτουν φιλικά τους πρόσωπα (8%).

Από την έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Intel προκύπτει ότι ο

αριθμός χρηστών του Ίντερνετ είναι περίπου 1.400.000. Όμως, από το 28% των

χρηστών που απάντησαν ότι σήμερα δεν χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, το 10%

σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο. Το υπόλοιπο 18%

απάντησε ότι δεν σκοπεύει να συνδεθεί με το Ίντερνετ μέσα σε έναν χρόνο ή ότι

δεν γνωρίζει ακόμα. Οι νεώτεροι χρήστες προτιμούν τα μηχανήματα που

συναρμολογούνται βάσει παραγγελίας (built to order). Το ποσοστό των χρηστών

που προτιμά να συναρμολογεί τον υπολογιστή μόνο του είναι επίσης υψηλότερο

στην ηλικιακή ομάδα των 18-24 χρόνων. Σε μεγαλύτερες ηλικίες, η προτίμηση για

ιδιο-συναρμολόγηση (self-assembly) ή συναρμολόγηση βάσει της παραγγελίας

μειώνεται, ίσως λόγω της έλλειψης γνώσεων, καθώς και του μειωμένου χρόνου που

μπορούν να αφιερώσουν στη διαδικασία αγοράς ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Ο Τύπος (εξειδικευμένα περιοδικά και εφημερίδες) κατέχει το υψηλότερο ποσοστό

όσον αφορά τις πηγές πληροφόρησης για την τεχνολογία των υπολογιστών (computer

technology), ενώ ακολουθούν οι φίλοι, το Ίντερνετ και η τηλεόραση. Οι φίλοι

«ειδικοί» είναι κοινώς απλοί χρήστες, όχι προγραμματιστές ή τεχνικοί, που

είναι αυτοδίδακτοι στα βασικά της αγοράς – μέσω της χρήσης και της συλλογής

πληροφοριών από τον Τύπο και τα καταστήματα.