Στα όρια της κεφαλαιακής επάρκειας

Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ετοιμάζεται να στείλει τις προβλεπόμενες από τον νόμο

συστάσεις σε Εταιρεία Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΕΠΕΥ) που έχει μείνει από

κεφάλαια. Σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν διαπιστωθεί πρόβλημα, η Επιτροπή

Κεφαλαιαγοράς κάνει συστάσεις στην εταιρεία και την καλεί να διορθώσει την

οικονομική της κατάσταση. Αν αυτό δεν συμβεί εντός συγκεκριμένου χρονικού

διαστήματος (συνήθως εντός 60 ημερών), ξεκινά η διαδικασία ανάκλησης της

αδείας. Συνήθως, τα προβλήματα αυτά αντιμετωπίζονται με αύξηση μετοχικού

κεφαλαίου. Μέχρι σήμερα, όσες φορές έγιναν συστάσεις το πρόβλημα διορθώθηκε.

Εξάλλου, καμία χρηματιστηριακή εταιρεία δεν αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα

αυτόν τον καιρό. Προς το παρόν, τουλάχιστον, αφού 4-5 χρηματιστηριακές

πλησιάζουν στο κατώτατο όριο κεφαλαιακής επάρκειας (που είναι το 8%).

Με το βλέμμα στα Κατεχόμενα

Εν αναμονή των ραγδαίων εξελίξεων στο Κυπριακό βρίσκονται πολλοί Κύπριοι και

Ελλαδίτες επιχειρηματίες. Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στην εδαφική

διευθέτηση και το ιδιοκτησιακό. Πολλοί κυπριακοί επιχειρηματικοί όμιλοι, όπως

ξενοδοχειακές αλυσίδες που είχαν περιουσίες στο βόρειο τμήμα της Κύπρου, δεν

αποκλείουν, εφόσον διευθετηθεί ευνοϊκά το θέμα, να επεκταθούν στα σημερινά

Κατεχόμενα. Όμως, ενδιαφέρον εκφράζουν και ελληνικοί όμιλοι, με πιο

χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Εθνικής Τραπέζης. Πριν από την τουρκική

εισβολή, ο όμιλος διατηρούσε κατάστημα σε ιδιόκτητο οικόπεδο στην Αμμόχωστο.

Τώρα, οι επικεφαλής της Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος (Κύπρου) Ltd θα ήθελαν,

εφόσον όλα πάνε καλά, ο όμιλός τους να είναι ο πρώτος ελλαδικός που θα δηλώσει

ξανά παρουσία στην Αμμόχωστο.

Επιβίωση… εισαγωγής

Μόνον όσες κατασκευαστικές εταιρείες καταφέρουν να επεκτείνουν τις

δραστηριότητές τους και στο εξωτερικό θα εξασφαλίσουν την παρουσία τους και

μετά τη «Γ’ ΚΠΣ εποχή». Αυτό ακούγεται στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις μεταξύ

Ελλήνων εργολάβων. Μάλιστα, ένας από τους 15 ομίλους που διεκδικούν το πτυχίο

της ανωτάτης εργοληπτικής τάξεως κινείται ήδη προς την Αφρική, όπου σημαντικός

αριθμός έργων υποδομής χρηματοδοτείται από την Ε.Ε. Οι επικεφαλής του ομίλου

εκτιμούν ότι η Αφρική έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις βαλκανικές χώρες,

καθώς στις τελευταίες οι εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες διαθέτουν επαρκή

τεχνογνωσία για να κατασκευάσουν τα έργα που προγραμματίζονται.