Σε δωρεάν χρήση νέων αυτοκινήτων (από 1.600 μέχρι 2.000 κυβικά εκατοστά)

για τους βουλευτές κατά τη διάρκεια της θητείας τους προσανατολίζεται η Βουλή,

τα οποία προβλέπεται να αγοραστούν από το εθνικό Κοινοβούλιο.

Το μέτρο, κατά τον κ. Απ. Κακλαμάνη, έρχεται να συμπεριληφθεί σε άλλες

παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους βουλευτές μετά τη διαπίστωση ότι δωρεάν

υπηρεσιακά αυτοκίνητα διατίθενται σε νομάρχες, αντινομάρχες, δημάρχους και σε

ανώτατους δημοσίους υπαλλήλους

Αυτό έκανε χθες γνωστό ο πρόεδρος της Βουλής κ. Απόστολος Κακλαμάνης

σημειώνοντας ότι το θέμα ήδη έχει απασχολήσει τη Διάσκεψη των Προέδρων, καθώς

αποτελεί πάγιο αίτημα των βουλευτών ενώ αναμένεται να συζητηθεί τις επόμενες

ημέρες στην Ολομέλεια.

Το ζήτημα εντάσσεται γενικότερα στο πλαίσιο του νέου προϋπολογισμού της

λειτουργίας του Κοινοβουλίου για το 2003, που ανέρχεται στο ύψος των

120.521.400 ευρώ και είναι αυξημένος κατά 7,86% σε σχέση με τον προηγούμενο

χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες, η επιβάρυνση για κάθε

Έλληνα πολίτη θα είναι της τάξεως ενός ευρώ τον μήνα ενώ ειδικότερα για τη

χορήγηση της βουλευτικής αποζημίωσης ο κάθε πολίτης θα επιβαρυνθεί με 0,19

ευρώ.

Η παραχώρηση στους βουλευτές – μέσω εταιρείας λίζινγκ – καινούργιων

αυτοκινήτων, κατά τον πρόεδρο της Βουλής, έρχεται να καλύψει τις ανάγκες για

τις μετακινήσεις τους προς τις εκλογικές τους περιφέρειες ενώ το κόστος της

αγοράς τους – σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις – κυμαίνεται περίπου στα 2,5

δισεκατομμύρια δραχμές.

Ο κ. Απόστολος Κακλαμάνης επικαλέστηκε έρευνες οι οποίες – όπως διευκρίνισε –

δείχνουν ότι οι περισσότεροι από τους βουλευτές και με βάση τα στοιχεία του

πόθεν έσχες διαθέτουν αυτοκίνητα που είναι από το 1993.

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90 οι βουλευτές είχαν το δικαίωμα να

προμηθεύονται, με σημαντική έκπτωση, αυτοκίνητα από τον ΟΔΔΥ ενώ έκτοτε ο κάθε

βουλευτής αγόραζε Ι.Χ. αυτοκίνητο με δικά του χρήματα.

Το μέτρο αυτό, κατά τον κ. Απ. Κακλαμάνη, έρχεται να συμπεριληφθεί σε άλλες

παρεχόμενες υπηρεσίες προς τα μέλη της εθνικής αντιπροσωπείας (γραφεία,

κομπιούτερ, διαμονή) και μετά την κοινή διαπίστωση ότι δωρεάν υπηρεσιακά

αυτοκίνητα διατίθενται σε νομάρχες, αντινομάρχες, δημάρχους και σε ανώτατους

δημοσίους υπαλλήλους.

Βέβαια, η υλοποίηση αυτής της πρότασης, όπως σημείωσε ο κ. Απ. Κακλαμάνης, θα

αποφασιστεί συνολικά ύστερα από σχετική έρευνα που θα πραγματοποιήσουν οι

αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής τόσο στην αγορά λίζινγκ όσο και στην καταγραφή

των αναγκών του κάθε βουλευτή – κατά περίπτωση – και με βάση τις ανάγκες του

κάθε βουλευτή, αναλόγως με την ιδιαιτερότητα της εκλογικής του περιφέρειας.

Η εταιρεία λίζινγκ η οποία τελικά θα επιλεγεί θα αναλάβει την παροχή όλων των

αυτοκινήτων, καθένα από τα οποία θα τελεί υπό την κατοχή του βουλευτή μόνο

κατά τη διάρκεια της βουλευτικής του θητείας. Η εταιρεία θα αναλαμβάνει όλα τα

έξοδα (πλην της βενζίνης) ενώ στην περίπτωση που κάποιος δεν επανεκλεγεί

βουλευτής θα «χάνει το δικαίωμα χρήσης του αυτοκινήτου». Στο μέλλον δε – και

εφόσον το όχημα δεν βρίσκεται σε κατάσταση ώστε να μεταβιβαστεί σε άλλο

βουλευτή – θα χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του κοινοβουλίου.

Με βάση τα στοιχεία του νέου προϋπολογισμού, πάντως, το 18,5% αφορά την

παροχή των βουλευτικών αποζημιώσεων, το 11% τα συνταγματικά βάρη, 33% τις

αμοιβές των υπαλλήλων της Βουλής, το 7,5% τις μετακινήσεις, το 14,8%

λειτουργικές δαπάνες, το 10,3% την προμήθεια εξοπλισμού, το 2,9%

μεταβιβαστικές πληρωμές ενώ το αποθεματικό είναι 1,5% και οι δαπάνες εκτέλεσης

έργων ανέρχονται στο 0,5%.