Η συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης, ο υπερδανεισμός και ο οξυμμένος

ανταγωνισμός οδηγούν πολλές επιχειρήσεις και εμπορικές αλυσίδες σε αναθεώρηση

της εμπορικής τους πολιτικής, η οποία επικεντρώνεται στη συμπίεση του κόστους

τους. Έτσι, πολλές από αυτές προχωρούν ακόμη και σε κλείσιμο των καταστημάτων

τους.

«Οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν το θάρρος να προχωρούν σε εξυγίανση του

δικτύου τους, ακόμη και όταν αυτό συνεπάγεται ένα κόστος στο image τους», λέει

ο Χάρης Ταρακτζόγλου, υπεύθυνος δικτύου ανάπτυξης της Connection, η οποία πήρε

πρόσφατα την απόφαση να κλείσει τρία καταστήματα εταιρειών του ομίλου.

Πρόκειται για τα καταστήματα της United Sales στο Χαλάνδρι, με είδη ένδυσης,

του Πετρίδη στη Κηφισιά και της Parallele στην Πατησίων, με είδη υπόδησης.

«Υπήρχε αλληλοκάλυψη από άλλα καταστήματα των ιδίων αλυσίδων, επομένως η

διατήρηση της λειτουργίας τους κρίθηκε ζημιογόνος», επισημαίνει ο κ.

Ταρακτζόγλου.

Τη στρατηγική αυτή, όμως, φαίνεται ότι ακολουθούν και άλλες επιχειρήσεις από

τους κλάδους της ένδυσης, της λιανικής ειδών πληροφορικής και ειδών κινητής

τηλεφωνίας και ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία το τελευταίο διάστημα, έχουν

κλείσει ή έχει αποφασισθεί να κλείσουν 113 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

«Τα ασφυκτικά μεικτά κέρδη που επιβάλλονται από τους αντιπροσώπους και τους

χονδρεμπόρους στον χώρο του αθλητικού παπουτσιού, σε συνδυασμό με τον άνισο

πολλές φορές ανταγωνισμό κατέστησε τα Athlete’s Foot μια ζημιογόνο

δραστηριότητα», εξηγεί ο Σταύρος Δρυμώνας, αντιπρόεδρος του ομίλου Connection

και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Μουριάδης, στην οποία και ανήκε η

συγκεκριμένη αλυσίδα.

Γι’ αυτόν τον λόγο αποφασίσθηκε να κλείσουν και τα 22 καταστήματα που

λειτουργούσαν με το σήμα Athlete’s Foot.

Λειτουργικά έξοδα

«Θέλαμε να σταματήσουμε την αφαίμαξη των κερδών μας από τα υψηλά λειτουργικά

έξοδα (π.χ. ενοίκια) των αυτόνομων καταστημάτων μας, όπως της αλυσίδας One

Way», λέει ο Δημήτρης Μάρκου, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου

Κωτσόβολος. Από τα μέσα του 2001, οπότε τέθηκε σε εφαρμογή η νέα πολιτική του

ομίλου, έχουν κλείσει πανελλαδικά 46 καταστήματα που λειτουργούσαν σαν

ανεξάρτητες μονάδες. Από αυτά, τα 20 εντάχθηκαν ήδη σαν shop in shop σε

καταστήματα της Κωτσόβολος και του Ράδιο Αθήναι, ενώ προγραμματίζεται μέσα στο

2003 να κλείσουν άλλα 12.

Ανάλογη είναι και οι λόγοι που επέβαλαν τη συρρίκνωση του δικτύου της αλυσίδας

Multirama του ομίλου Γερμανός.

«Από τα 64 καταστήματα που είχε, έκλεισαν τα 28, εκ των οποίων τα 20

βρίσκονταν στην Αθήνα», σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος του ομίλου Γερμανός, το

οποίο επισημαίνει ότι σήμερα η εταιρεία έχει συνολικά 36 καταστήματα, από τα

οποία τα 20 είναι franchising.

Από την πλευρά της η αλυσίδα καταστημάτων Zachs έκλεισε ήδη ένα κατάστημα στο

Γαλάτσι, αλλά επέλεξε να αντιμετωπίσει την ύφεση με μείωση του προσωπικού της

σε ποσοστό έως και 35%.

«Από τα 150 άτομα που απασχολούσαμε στα μαγαζιά έμειναν τα 98 και από τα 40

άτομα που εργάζονταν στην εταιρεία έχουν μείνει σήμερα 21», εξηγεί ο Μιχάλης

Ζαχαριάδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.