Οικονομία

Ελαφρύνσεις με μέτρο

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
4 λεπτά


Στα χαμηλά εισοδήματα καθώς και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα
εστιάζονται τα οφέλη της φορολογικής μεταρρύθμισης, η οποία θα προβλέπει
ελαφρύνσεις με μέτρο, αλλά όχι παροχές, όπως λέει τώρα το οικονομικό επιτελείο
της κυβέρνησης.






Το πακέτο της φορολογικής μεταρρύθμισης συζητήθηκε χθες στην τρίωρη συνάντηση
του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Σημίτη με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ.
Νίκο Χριστοδουλάκη και τους υφυπουργούς κ. Απ. Φωτιάδη και Γιώργο Φλωρίδη.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες αναμένεται και νέα συνάντηση του οικονομικού
επιτελείου με τον Πρωθυπουργό την προσεχή Δευτέρα όπου θα δοθεί το τελικό ΟΚ
για τα μέτρα, καθώς χθες δεν υπήρξαν οριστικές αποφάσεις σε ορισμένα από αυτά,
όπως για τις αλλαγές στις αφορολόγητες δαπάνες που αναδεικνύονται σε αγκάθι
της μεταρρύθμισης.


Επανεξέταση


Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Πρωθυπουργός ζήτησε χθες από το οικονομικό επιτελείο
να επανεξετάσει κάποιες προτάσεις για αλλαγές στις αφορολόγητες δαπάνες που
ενδεχομένως να οδηγούσαν σε επιβάρυνση χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων.


Δίνοντας το στίγμα των αλλαγών που προωθούνται, ο κ. Χριστοδουλάκης μετά τη
σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό δήλωσε ότι «οι αποφάσεις θα ληφθούν την ερχόμενη
εβδομάδα και θα αφορούν κυρίως την ελληνική οικογένεια και την ελληνική
επιχείρηση». Στις αυτές τις δύο κατηγορίες είπε ο υπουργός «θα υπάρχει
ουσιαστική ενίσχυση από τη φορολογική μεταρρύθμιση». Παράλληλα ανέφερε ότι θα
προβλέπονται και μέτρα απλοποίησης του φορολογικού συστήματος.


Κανένα «πακέτο»


Στο σημείο αυτό πάντως και απαντώντας σε ερώτηση σχετική ο κ. Χριστοδουλάκης
έσπευσε να υπογραμμίσει ότι «δεν μίλησε κανείς για πακέτο παροχών. Αυτή η
αντίληψη των παροχών είναι μια ξεπερασμένη αντίληψη, η οποία δεν αποδίδει…»
και πρόσθεσε ότι «οι κυβερνήσεις που επιχειρούν προεκλογικές παροχές και
ενδίδουν στο κλίμα παροχολογίας είναι αυτές που τελικά χάνουν».


Τα μέτρα της φορομεταρρύθμισης



Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέτρα τα οποία θα περιλαμβάνονται στο πακέτο της
μεταρρύθμισης είναι τα ακόλουθα:


* Αύξηση του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος στα 10.000 ευρώ για τους
μισθωτούς και τους συνταξιούχους και μεταξύ 9.000 – 9.500 ευρώ για τους
υπόλοιπους φορολογούμενους.


* Θέσπιση ειδικού υψηλού αφορολόγητου ποσού εισοδήματος για τις
πολύτεκνες οικογένειες που μπορεί να ανέλθει και στα 40.000 ευρώ (για το
ζεύγος). Εξετάζεται το ειδικό αφορολόγητο αυτό όριο να καθιερωθεί και για τις
οικογένειες με τρία παιδιά, αλλά να είναι 20.000 ευρώ.


* Αύξηση των εκπτώσεων φόρου για τα παιδιά 10%-15%. Επίσης, χορήγηση
διπλάσιας έκπτωσης για τους φορολογούμενους με δύο παιδιά που σπουδάζουν.


* Επανεξέταση των αφορολόγητων δαπανών (για ενοίκια, δίδακτρα, τόκους
στεγαστικών δανείων) με τη θέσπιση πλαφόν. Στις αλλαγές για τις αφορολόγητες
δαπάνες περιλαμβάνεται η κατάργηση του αφορολόγητου με τις οικογενειακές
αποδείξεις 1 εκατ. δρχ.


* Κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης Ι.Χ. αυτοκινήτων μικρού και μεσαίου
κυβισμού. Θα διατηρηθούν τα τεκμήρια για τα Ι.Χ. 1.800 κυβικών και άνω, καθώς
και τα τεκμήρια των σκαφών αναψυχής.


* Κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής φορολογικής δήλωσης για τους
μισθωτούς και τους συνταξιούχους με εισόδημα μέχρι ενός ποσού κάτω από το νέο
αφορολόγητο όριο. Το μέτρο θα απαλλάξει από την υποβολή φορολογικής δήλωσης
1,5 έως 2 εκατ. φορολογούμενους.


* Κατάργηση του εξωλογιστικού προσδιορισμού των κερδών των μικρομεσαίων
επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών που εφαρμόζεται σήμερα μέσω του
μοναδικού συντελεστή καθαρού κέρδους, καθώς και των σταθερών επαγγελματικών
δαπανών με τις οποίες προσδιορίζεται το ελάχιστο εισόδημα ορισμένων κατηγοριών
ελεύθερων επαγγελματιών (γιατροί, οδοντίατροι, λογιστές, αναλυτές,
φυσικοθεραπευτές, ψυχολόγοι κ.ά.).


* Μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο βιομηχανικό πετρέλαιο που
χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.


Όσον αφορά στη νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος, σύμφωνα με τις πληροφορίες
που υπάρχουν μέχρι στιγμής, δεν προβλέπεται να υπάρχουν μεγάλες αλλαγές από
την ισχύουσα. Έτσι εξετάζεται να αυξηθεί μόνο το πρώτο αφορολόγητο
εισοδηματικό κλιμάκιο όσο η αύξηση του αφορολόγητου ποσού και να μειωθεί
ισόποσα το δεύτερο. Οι συντελεστές θα παραμείνουν τρεις και θα είναι οι ίδιοι
(15%, 30% και 40%). Για τους φορολογούμενους πλην μισθωτών και συνταξιούχων θα
καταργηθεί ο χαμηλός συντελεστής 5% και θα αντικατασταθεί από τον συντελεστή
15%. Η επιβάρυνση προβλέπεται ότι θα καλυφθεί από την αύξηση του αφορολόγητου ποσού.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Europa League: Το εντυπωσιακό κοντρόλ του Φορτούνη που ξεχώρισε η διοργάνωση (vid)
  2. ΣΕΓΕ: Δράσεις σε όλη την Ελλάδα για την ενδυνάμωση των γυναικών στην επιχειρηματικότητα
  3. Θεσσαλονίκη: Κινηματογραφική καταδίωξη 21χρονου με κλεμμένο ΙΧ – Έπεσε πάνω σε περιπολικό

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies