Ανοιχτό για τα Ι.Χ. θα είναι το υποθαλάσσιο τούνελ που συνδέει το Άκτιο με

την Πρέβεζα τις ημέρες του Πάσχα. Το μέτρο πρόκειται να εφαρμοστεί δοκιμαστικά

για ορισμένους τύπους οχημάτων, σε καθορισμένες ώρες και ημέρες.

Η σήραγγα Ακτίου – Πρέβεζας. Είναι έτοιμη εδώ και έναν μήνα, ενώ έχουν γίνει

και οι δοκιμές για την πυροσβεστική λειτουργία

Η υποθαλάσσια σήραγγα που συνδέει το Άκτιο με την Πρέβεζα είναι έτοιμη εδώ και

έναν μήνα και μάλιστα έχουν γίνει και ασκήσεις της Πυροσβεστικής δοκιμαστικά,

ώστε ο μηχανισμός ασφαλείας να λειτουργεί στην εντέλεια. Παρ’ ότι όμως το

τούνελ, το οποίο οι κάτοικοι της Δυτικής Ελλάδας περιμένουν πώς και πώς να

τελειώσει και να δοθεί στην κυκλοφορία μαζί με άλλα πολύ σημαντικά οδικά έργα

στην περιοχή, είναι έτοιμο, το έργο δεν μπορεί ακόμα να δοθεί σε χρήση.

Αιτία, ο δρόμος, μήκους μόλις 800 μέτρων, ακριβώς στην έξοδο του τούνελ από

την πλευρά της Πρέβεζας ο οποίος και παρακάμπτει το κέντρο της πόλης. Γι’ αυτό

το έργο, ύψους 1 δισ., εκκρεμεί προσφυγή κατοίκων στο ΣτΕ, η οποία και

αναμένεται να εκδοθεί περί τον Ιούλιο. Μέχρι να βγει όμως η απόφαση του ΣτΕ, η

χρήση του τούνελ ουσιαστικά παραμένει σε μια ιδιότυπη «ομηρεία». Αν δοθεί στην

κυκλοφορία το τούνελ χωρίς να γίνει ο δρόμος, όλη η κυκλοφορία (Ι.Χ., νταλίκες

και λεωφορεία) θα πλημμυρίσουν το κέντρο της πόλης δημιουργώντας ασφυκτικές

συνθήκες στο κυκλοφοριακό.

Από την άλλη πλευρά, για να δημοπρατηθεί η παράκαμψη χρειάζεται πρώτα να

εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Γενική Γραμματεία

Δημοσίων Έργων εξετάζει, σε συνεργασία με τους τοπικούς παράγοντες αλλά και

τους εργαζομένους στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, πώς μπορεί να εφαρμοστεί ένα

«πιλοτικό» πρόγραμμα ώστε να επιτρέπεται, π.χ., η διέλευση μικρών οχημάτων

(όχι νταλίκες και λεωφορεία) σε ώρες με περιορισμένη κίνηση (νύχτα) και

συγκεκριμένες ημέρες.

Ένα άλλο οδικό έργο που θα ανακουφίσει σημαντικά το κυκλοφοριακό στη Δυτική

Ελλάδα είναι η παράκαμψη Αγρινίου και τμήματος της Ιονίας Οδού. Το πρώτο

κομμάτι της, από το Κεφαλόβρυσο έως το Αγγελόκαστρο μήκους 13 χλμ., θα

παραδοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο 2002 (το φθινόπωρο).