Το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα διαμορφωθεί ο καινούργιος ακτοπλοϊκός χάρτης στη

χώρα παρουσίασε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας

Χρήστος Παπουτσής. Κύριο χαρακτηριστικό αυτού του χάρτη είναι ο περιορισμός

της κρατικής παρέμβασης στη δρομολόγηση των πλοίων.

«Βασικός μας στόχος είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού δικτύου

ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα καλύπτουν ικανοποιητικώς τις συγκοινωνιακές

ανάγκες των νησιών ολόκληρο το έτος», είπε συγκεκριμένα ο κ. Παπουτσής.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που παρουσίασε χθες ο υπουργός, «οι ακτοπλοϊκές

γραμμές χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Στην κατηγορία των γραμμών –

κορμού και στις δευτερεύουσες. Στις πρώτες θα υπάρχει πλήρης απελευθέρωση.

Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να έρθει, και αν πληροί κάποιες νομικές

προϋποθέσεις να δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή. Στις δευτερεύουσες γραμμές, εάν

δεν υπάρχει ενδιαφέρον θα προκηρύσσεται δημόσιος πανευρωπαϊκός διαγωνισμός. Τα

εισιτήρια σε αυτές τις γραμμές θα επιδοτούνται. Το ποσό θα προέρχεται από

ειδικό επίναυλο ο οποίος θα εισπράττεται από τα εισιτήρια των υπόλοιπων

γραμμών.

«Απελευθέρωση πάντως δεν σημαίνει ασυδοσία», δήλωσε επανειλημμένα ο υπουργός.

«Σημαίνει ίσους κανόνες για όλους». Για όλους τους κοινοτικούς πλοιοκτήτες θα

ισχύσουν ακριβώς τα ίδια πράγματα όσον αφορά την συμμετοχή στους διαγωνισμούς

για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση μιας

ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής που θα ελέγχει την τήρηση των κανόνων του

ανταγωνισμού και των υποχρεώσεων των εταιρειών. Τέλος, το νομοσχέδιο ορίζει

ότι οι τιμές των ναύλων στη Γ’ θέση δεν θα διαμορφώνονται ελεύθερα.