Ο βασιλιάς της Μαλαισίας φταίει που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η ζεύξη Ακτίου
- Πρέβεζας! Απίστευτο; Και όμως είναι αληθινό. Πριν όμως σας εξηγήσουμε τι
συμβαίνει, ας γράψουμε και την είδηση: η ζεύξη Ακτίου - Πρέβεζας θα είναι
έτοιμη για να δοθεί στην κυκλοφορία τον προσεχή Αύγουστο «το αργότερο», όπως
τόνισε αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Περιβάλλοντος - Χωροταξίας και
Δημοσίων Έργων.


Ξανάρχισαν εργασίες


Ήδη από την περασμένη εβδομάδα ξανάρχισαν οι εργασίες ολοκλήρωσης του έργου
που είχαν διακοπεί εδώ και ένα χρόνο, επειδή η μία από τις δύο εταιρείες της
κοινοπραξίας που το είχαν αρχικά αναλάβει, πτώχευσε.


Και εδώ σας εξηγούμε τα περί βασιλιά της Μαλαισίας: Λοιπόν στην κατασκευή του
έργου μετείχε, μαζί με την ελληνική εταιρεία ΤΕΓΚ Α.Ε., και η αγγλική εταιρεία
Christiani Nielsen Ltd, η οποία ανήκε στη βασιλική οικογένεια της Μαλαισίας
και η οποία (η εταιρεία) πτώχευσε! Φαίνεται ότι όντως οι καιροί είναι δύσκολοι
για πρίγκιπες και βασιλιάδες...


Μετά την πτώχευση, λοιπόν, της αγγλοομαλαισιακής εταιρείας το έργο σταμάτησε
μέχρι να βρεθεί λύση. Και βρέθηκε με την αντικατάστασή της από την ελληνική
τεχνική εταιρεία Άκτωρ Α.Ε. (πρόκειται για την εταιρεία η οποία είναι
επικεφαλής της κοινοπραξίας που κατασκευάζει την Αττική Οδό) και έτσι τώρα το
έργο θα ολοκληρωθεί από τις δύο ελληνικές εταιρείες, ΤΕΓΚ και Άκτωρ, οι
υπεύθυνοι των οποίων διαβεβαίωσαν ότι το έργο θα είναι έτοιμο περί το τέλος
Ιουλίου με αρχές Αυγούστου.


Αν αυτό γίνει, τελικά η ζεύξη θα ολοκληρωθεί... μόλις με τρία χρόνια
καθυστέρηση, αφού η αρχική σύμβαση προέβλεπε ότι θα ήταν έτοιμη το 1998 μιας
και η σύμβαση υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 1994 και κυρώθηκε από τη Βουλή τον
Δεκέμβριο του ιδίου χρόνου.


10 δισ. παραπάνω


Στο μεταξύ και ο προϋπολογισμός του έργου από τα 15 δισεκατομμύρια δραχμές που
ήταν θα φθάσει και μάλλον θα ξεπεράσει τα 25 δισ. δρχ., ενώ μαζί με κάποια
πρόσθετα έργα που κρίθηκε αναγκαίο να γίνουν το συνολικό κόστος του θα
πλησιάσει τα 30 δισεκατομμύρια δραχμές. Αυτήν τη στιγμή οι εργασίες που
απομένει να γίνουν (κυρίως οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) έχουν
προϋπολογισμό γύρω στα τρία δισ. δρχ.


Σημειώνεται, πάντως, ότι καθυστερήσεις υπήρξαν και λόγω προσφυγών στο
Συμβούλιο της Επικρατείας από κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι θεωρούσαν ότι
θίγονται από το έργο, καθώς και από οικολογικές οργανώσεις που θεωρούσαν ότι
θα πληγεί ο ελαιώνας της Πρέβεζας ­ χρονολογείται από τον 18ο αιώνα.


Σε βάθος 27 μέτρων


Θυμίζουμε ότι η ζεύξη Ακτίου - Πρέβεζας είναι η πρώτη υποθαλάσσια σύνδεση που
κατασκευάζεται στη χώρα μας. Θεωρείται πολύ σημαντικό έργο, κυρίως για την
περιοχή της Ηπείρου, θα διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση προς το λιμάνι της
Ηγουμενίτσας, αλλά και την κίνηση από και προς Λευκάδα κ.λπ. Το τούνελ, που
κατασκευάστηκε σε βάθος 27 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, έχει
μήκος 910 μέτρα, ύψος (στο εσωτερικό του) 6,40 μέτρα και θα διαθέτει μία
λωρίδα κυκλοφορίας αυτοκινήτων ανά κατεύθυνση καθώς και πεζοδρόμια πλάτους
1,30 μέτρων από κάθε πλευρά για τις περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών. Αποτελείται
από οκτώ προκατασκευασμένα στοιχεία (περίπου σαν σωλήνες) που το καθένα έχει
μήκος 134,5 μέτρα και τα οποία κατασκευάστηκαν σε ειδικές δεξαμενές. Κάθε
στοιχείο έχει πάχος τοιχωμάτων ένα μέτρο και βάρος περίπου 15.000 τόνους. Μαζί
με τις προσβάσεις προς την υποθαλάσσσια σήραγγα το έργο θα έχει συνολικό μήκος
4.710 μέτρα. Οι οδηγοί θα πληρώνουν διόδια, το ύψος των οποίων δεν έχει ακόμη
καθοριστεί.


Τα φέρι μπόουτ που λειτουργούν σήμερα στο στενό θα καταργηθούν πλην ενός ή δύο
που θα παραμείνουν για να μεταφέρουν αυτοκίνητα που είναι φορτωμένα με καύσιμα
ή για περιπτώσεις που δεν θα λειτουργεί η ζεύξη για οποιονδήποτε λόγο.
Σημειώνεται ότι στο υποθαλάσσιο τμήμα θα υπάρχουν όλα τα συστήματα ασφαλείας
(πυρασφάλεια, ηλεκτρονικό σύστημα εποπτείας και ρύθμισης της κυκλοφορίας
κ.λπ.), καθώς και φωτισμός, εξαερισμός κ.λπ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από