Πίσω από το ρετρό ντιζάιν κρύβεται ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με ασφαλή

συμπεριφορά σε πείσμα του όγκου του

Θυμίζει έντονα Αμερική τις δεκαετίες του ’30 και του ’50, όταν δηλαδή

μεσουρανούσε ο Αλ Καπόνε και για να βρεις ουίσκι περνούσες στην παρανομία. Η

Chrysler επιχείρησε με το ΡΤ Cruiser ένα επιτυχημένο βήμα προς τα… πίσω,

ακολουθώντας μία συνταγή ρετρό. Σχεδιαστικά τουλάχιστον, καθώς κατά τα άλλα

πρόκειται για ένα σύγχρονο μοντέλο, που απλά ξεγελά με την ιδιαιτερότητα της

εμφάνισής του.

Αμάξωμα/εσωτερικό: αν υπάρχει ένα σύγχρονο μοντέλο με εγγύηση

ότι μαγνητίζει τα βλέμματα, αυτό είναι το ΡΤ Cruiser. Το αυτοκίνητο με τη

μάσκα, που, αν είσαι αφηρημένος, θα την περάσεις για τζουκ μποξ και θα της

πετάξεις μέσα ένα νόμισμα για να ακούσεις το αγαπημένο σου δισκάκι, περνά

μόνον από τυφλούς απαρατήρητο. Οι Αμερικανοί κατάφεραν να συνδυάσουν με αρκετή

επιτυχία το πρωτότυπο ντιζάιν με άπλετους χώρους, ιδιαίτερα μάλιστα για τους

πίσω επιβάτες. Όσο για τον χώρο φόρτωσης, σχεδόν τα πάντα είναι δυνατά. Τα

πίσω καθίσματα αφαιρούνται, οπότε δημιουργείται μία τεράστια σπηλιά ­ η χαρά

κάθε μεγαλολαθρέμπορου. Ο πίνακας οργάνων και η κονσόλα θα μας κατακτούσαν

αισθητικά, αν δεν κυριαρχούσε το γκρίζο και ξενέρωτο πλαστικό. Χάθηκαν λίγη

λαμαρίνα και χρώμιο, όπως στους ορίτζιναλ προγόνους; Όσο για τον επιλογέα με

τη σφαιρική λαβή, αυτός απλά σώζει τα προσχήματα.

Κινητήρας/σαζμάν: στα χαρτιά ο κινητήρας αποδίδει 141 ίππους,

όμως στην πράξη έχεις την αίσθηση ότι αρκετοί από αυτούς «έπεσαν θύματα

γκάνγκστερ».

Ο δίλιτρος ανεβάζει δύστροπα τις στροφές, δεν γουστάρει τα ζοριλίκια με το

πεντάλ του γκαζιού και ρουφά απολαυστικά ­ γι’ αυτό και υπερβολικά ­ 10,2

λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. Ακόμη χειρότερα γίνονται τα πράγματα με το

απαράδεκτο αυτόματο σαζμάν, υπεύθυνο για μία επιπλέον αφαίμαξη του κινητήρα.

Προτιμήστε λοιπόν το χειροκίνητο, το οποίο αποδεικνύεται εκτός των άλλων και

ιδιαίτερα εύχρηστο και σαφές.

Ένα αμάξωμα όλο καμπύλες με άπλετους χώρους, ιδιαίτερα μάλιστα για τους πίσω

επιβάτες

Οδική συμπεριφορά/ασφάλεια: για τις επιδόσεις τα είπαμε. Κατά τα

άλλα, το τυπικό αμερικανικό σχήμα παραπλανεί καθώς οι αναρτήσεις όχι μόνον

μαλακές δεν είναι, αλλά αντίθετα τόσο σφιχτορυθμισμένες, ώστε να κινδυνεύουν

να χαρακτηριστούν σκληρές. Χάρη σε αυτή την ευτυχή έμπνευση των μηχανικών του,

το Chrysler ΡΤ Cruiser παίρνει τις στροφές με ασφάλεια και δεν υστερεί ούτε σε

ευελιξία.

Εξαίρεση αποτελεί εδώ η τεράστια διάμετρος ολικής στροφής του (12,1 μ.). Τα

φρένα είναι αποτελεσματικά, η απόσβεση των κραδασμών ικανοποιητικότατη και οι

αεροδυναμικοί θόρυβοι περιορισμένοι.

Για να αποκτήσεις το βαν της Chrysler πρέπει να γίνεις ένας μικρός Αλ Καπόνε.

Η εδώ αντιπροσωπεία ζητάει 12.488.000 δρχ. δοκιμάζοντας έτσι τις αντοχές και

τα νεύρα μας και περιορίζοντας το ΡΤ Cruiser σε ένα μοντέλο για… ψώνια ή για

ψαγμένους. Ίσως δώσει τη λύση ο νέος κινητήρας των 1,6 λίτρων, που μας

υποσχέθηκαν οι Αμερικανοί για την άνοιξη, και ο οποίος θα έφερνε το αυτοκίνητο

στα γράδα του και ανάμεσα στις λογικές επιλογές μας. Τότε μάλιστα!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ο σχεδιασμός του κόκπιτ ίσως να μας άρεσε, αν δεν υπήρχαν το ακαλαίσθητο

τιμόνι και το αδιάφορο γκρίζο πλαστικό

* Τετρακύλινδρος κινητήρας 1.998 κ.εκ.

* Μεγίστη ισχύς 141 ίπποι στις 5.700 σ.α.λ.

* Μεγίστη ροπή στρέψης 188 Nm στις 4.150 σ.α.λ.

* Κιβώτιο πέντε σχέσεων

* Μετάδοση κίνησης εμπρός

* Όγκος χώρου αποσκευών 521 λίτρα

* Μήκος/πλάτος/ύψος 4.288/1.704/1.601 χιλιοστά

Επιδόσεις

Τα πίσω καθίσματα αφαιρούνται, οπότε δημιουργείται ένας αχανής χώρος φόρτωσης

για μεταφορές οικοσκευών

* 0-100 χλμ. /ώρα σε 11,4″, τελική ταχύτητα 190 χλμ. /ώρα, μέση κατανάλωση

10,2 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ.

Τιμή αγοράς:

* 12.488.000 δρχ.

Εξοπλισμός:

* κλιματισμός, ABS, μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού,

ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, όλες οι

ηλεκτροκίνητες ανέσεις