Διευθυντής Ανάπτυξης Carrefour

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με μεγάλες προοπτικές ως προς τις ευκαιρίες για

επενδύσεις. Όπως προβλεπόταν, η χώρα κινείται, εδώ και ένα χρόνο, στους

ρυθμούς της Νέας Οικονομίας, με έντονη την παρουσία σε αυτήν πολλών

πολυεθνικών εταιρειών.

Το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί το νέο μέλος της Ευρωζώνης προσφέρει στις

εγκατεστημένες πολυεθνικές εταιρείες μια σειρά πλεονεκτημάτων, που αφορούν

κυρίως τη διακίνηση προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Επίσης, σημαντική παράμετρος για την έλευση των εταιρειών αυτών είναι ο βαθμός

δυσκολίας στην προσπάθεια για την επάνδρωσή τους. Η ελληνική αγορά διαθέτει

υψηλής ποιότητας και εμπειρίας εργατικό δυναμικό και έμπειρα στελέχη με

γνώσεις και μεγάλη εξειδίκευση, γεγονός που μειώνει σημαντικά το κόστος

κατάρτισης και επιταχύνει την έναρξη λειτουργίας μιας επιχείρησης.

Η μεγάλη ανάπτυξη στον τομέα των υπηρεσιών, της ναυτιλίας και του τουρισμού

είναι επίσης παράγοντας που κατά περίπτωση λαμβάνεται υπόψη πριν από την

έλευση στην Ελλάδα των μεγάλων επιχειρήσεων του εξωτερικού. Τα μακροοικονομικά

στοιχεία, όπως ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης, ο χαμηλός πληθωρισμός, το μεγάλο

περιθώριο των διαρθρωτικών αλλαγών και τα χαμηλά επιτόκια, σε συνδυασμό με τα

νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα που προσφέρουν οι τράπεζες, δημιουργούν ακόμη

πιο ευνοϊκό περιβάλλον, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε και τις προοπτικές για

περαιτέρω βελτιώσεις.

Στον τομέα της χρηματοδότησης, πρέπει να επισημανθεί ότι οι προοπτικές για το

Χρηματιστήριο είναι θετικές και επομένως θετικές θα είναι στο μέλλον και οι

υπεραξίες που θα προκύψουν για μια εταιρεία από αυτό.

Όμως, όλα αυτά τα οικονομικά στοιχεία δεν είναι το μοναδικό πλεονέκτημα που

εντοπίζουν οι πολυεθνικές εταιρείες στην ανάλυσή τους για την Ελλάδα. Και μόνο

η στρατηγική γεωγραφική θέση της χώρας αποτελεί ένα πλεονέκτημα το οποίο

πολλές εταιρείες λαμβάνουν υπόψη πριν από τη λήψη της απόφασής τους. Η κομβική

θέση που έχει η Ελλάδα στη Μεσόγειο (κοντά στην Τουρκία, τον Εύξεινο Πόντο και

τη Βόρεια Αφρική) και κυρίως στα Βαλκάνια (όλες οι περιοχές με τις οποίες η

Ελλάδα έχει άμεσες εμπορικές και οικονομικές σχέσεις), επιτρέπει στις

εταιρείες να προωθούν ευκολότερα προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτές τις ταχέως

αναπτυσσόμενες αγορές, χωρίς να προβλέπεται το γεγονός ότι οι επενδύσεις που

γίνονται στα Βαλκάνια είναι ήδη μεγάλες.

Ο έντονος ανταγωνισμός, κυρίως μεταξύ των διαφόρων πολυεθνικών εταιρειών, σε

συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα ζήτησης που εμφανίζει η ελληνική αγορά,

αποτελούν επίσης λόγους για τους οποίους η ελληνική αγορά είναι ιδιαίτερα

ελκυστική.

Στον κλάδο του λιανεμπορίου, ο Όμιλος Carrefour είναι πλέον διεθνής εταιρεία,

αφού σήμερα έχει παρουσία σε 29, συνολικά, χώρες και σχεδόν σε όλες τις

ευρωπαϊκές, με αποτέλεσμα να θεωρεί δική του εσωτερική αγορά τις χώρες της

Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ελλάδα συνεργάσθηκε με τον Μαρινόπουλο, που διαθέτει

μεγάλο δίκτυο σούπερ μάρκετ και είχε καλή γνώση της τοπικής αγοράς. Η πορεία

της εταιρείας εμφανίζει πολύ καλά αποτελέσματα, τα οποία εμείς στην Carrefour

θεωρούμε ότι οφείλονται εν μέρει και στο γεγονός ότι από την αρχή σκεφτόμαστε

ως ελληνική εταιρεία, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του ελληνικού

καταναλωτικού κοινού.