Cayenne, όπως το γνωστό κοκκινοπίπερο, ονόμασε η Porsche το μοντέλο
εκμετάλλευσης ελεύθερου χρόνου, που θα κυκλοφορήσει το 2002


Τελευταία ­ αλλά όχι καταϊδρωμένη ­ μπαίνει στη δημοφιλέστατη κατηγορία των
τετρακίνητων μοντέλων ελεύθερου χρόνου (SUV) η Porsche. Το αξιοπερίεργο είναι
ότι η Porsche συνεργάστηκε με την εταιρεία του... λαού, δηλαδή τη Volkswagen,
για να εξελίξει και να έχει έτοιμο έως το 2002 το μοντέλο, οπότε υπολογίζεται
ότι θα κυκλοφορήσει. Το γεγονός ότι η Porsche ακολουθεί τον συρμό και δεν
προηγείται, την υποχρεώνει να παρουσιάσει κάτι εντελώς ποιοτικό και σαφώς
ανώτερο από τον ανταγωνισμό, ώστε να πείσει το αγοραστικό κοινό.


Το όνομα του μοντέλου της Porsche είναι Cayenne και φιλοδοξεί να αποτελέσει
αντίπαλο δέος και φόβητρο για τις BMW Χ5 και Mercedes ML. Στα σημαντικότερα
ατού της νέας Porsche περιλαμβάνονται οι εξελιγμένες αναρτήσεις και η
δυνατότητα ρύθμισής τους σε ύψος από το έδαφος ηλεκτρονικά και αυτόματα. Οι
αναρτήσεις δουλεύουν σαν φυσαρμόνικα. Στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους
περιορίζονται αυτόματα οι διαδρομές των ελατηρίων και των αμορτισέρ και αποκτά
το αυτοκίνητο έναν σπορτίφ χαρακτήρα. Αντίθετα, στο χώμα εξαντλούνται τα
περιθώρια των ελατηρίων, ώστε να είναι σε θέση να κινείται με άνεση το
Cayenne. Ο πελάτης καλείται να επιλέξει από την αρχή πώς προτιμά το αυτοκίνητό
του, καθώς προβλέπονται δύο εκδοχές. Στη μία, την πιο χωμάτινη με την ονομασία
Top Country, προβλέπονται μεγαλύτεροι τροχοί με ελαστικά παντός εδάφους, μία
προστατευτική ποδιά του πατώματος, ειδικός προγραμματισμός του εγκέφαλου για
μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες.





Εκτός από το τετράθυρο μοντέλο με τα στυλιστικά στοιχεία της Carrera, η
Porsche σκέπτεται σοβαρά και μία έκδοση πικ απ, κυρίως βέβαια για την αγορά
της Αμερικής (αριστερά). Το ντιζάιν του εσωτερικού δεν είναι οριστικό, καθώς
πρόκειται για μοντέλο στη φάση της εξέλιξης. Πάντως, ως γνήσια Porsche το
Cayenne διαθέτει κλειδαριά μίζας αριστερά από το τιμόνι (δεξιά)


Σχεδιαστικά, το μοντέλο της Porsche παραπέμπει με διάφορα στυλιστικά στοιχεία,
όπως τους προβολείς της μάσκας, στην 911. Θα τολμούσαμε μάλιστα να πούμε ότι
θυμίζει μία τετραθέσια Carrera Coupe σε... ξυλοπόδαρα. Το γεγονός ότι έχουμε
να κάνουμε με μία γνήσια Porsche υπογραμμίζεται και από τη χαρακτηριστική θέση
της κλειδαριάς για τη μίζα αριστερά από την κολόνα του τιμονιού. Το δίδυμο
αδελφάκι του της VW διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία, όσον αφορά τη φιλοσοφία
του σχεδιασμού του. Το Colorado, όπως θα ονομάζεται, διαθέτει αρκετά
μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις, είναι βέβαια βαρύτερο και θυμίζει τη
λιμουζίνα πολυτελείας που πρόκειται να κυκλοφορήσει στο μέλλον με τον λογότυπο
της Volkswagen. Συνολικά μοιάζει με ογκωδέστερο και υπερυψωμένο Passat. Στις
καινοτομίες του περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το ξεκλείδωμα των πορτών με κάρτα
τσιπάκι και η ενεργοποίηση του κινητήρα γίνεται με το πάτημα ενός μπουτόν
μίζας. Τα όργανα, την κεντρική κονσόλα και το σαζμάν τύπου Tiptronic θα τα
συναντήσουμε στο μέλλον στο μοντέλο πολυτελείας της εταιρείας, που φέρει ακόμη
την προσωρινή ονομασία D1.





To VW Colorado διαθέτει επιβλητικότερες διαστάσεις και μοιάζει με διασταύρωση
μεταξύ στέισον βάγκον και κλασικού οχήματος εκτός δρόμου - Η μελέτη AAC pick
up παρουσιάστηκε πέρυσι στο Σαλόνι του Ντιτρόιτ και «φορούσε» από τότε τη
μάσκα του μελλοντικού τζιποειδούς της VW


Τα δύο συνεταιράκια, Porsche και Volkswagen, ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους
και όσον αφορά τους κινητήρες. Περισσότερο ταμπεραμέντο διαθέτει βέβαια το
Cayenne. Στο Τσουφενχάουζεν εξέλιξαν ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο έναν
νέο V8 κινητήρα 4,5 λίτρων που θα κυκλοφορεί σε δύο εκδοχές: είτε ως
ατμοσφαιρικός είτε ως υπερτροφοδοτούμενος με δύο υπερσυμπιεστές. Η πιο
«αδύναμη» έκδοση, που αποδίδει 340 ίππους, είναι η Biturbo 450. Λίγους μήνες
μετά το λανσάρισμα του μοντέλου θα τοποθετήσει η Porsche στο Cayenne και έναν
κινητήρα V6 με 240 ίππους, τον οποίο αγόρασε από τη Volkswagen. Οι αλλαγές των
έξι σχέσεων γίνονται είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα με τη βοήθεια του σαζμάν
τύπου Tiptronic.


Η γκάμα των κινητήρων του VW Colorado απαρτίζεται από περισσότερες
εναλλακτικές προτάσεις. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας είναι ένας V6 2,8 λίτρων
με 204 ίππους και ο μεγαλύτερος ένας θηριώδης W12 με χωρητικότητα έξι λίτρα.


Στόχος της VW είναι η παραγωγή 80.000 τέτοιων οχημάτων τον χρόνο. Ένα μέρος
του μονταρίσματος θα γίνεται στην Μπρατισλάβα της Τσεχίας και από εκεί και
μετά θα μεταφέρονται τα αυτοκίνητα στη Δρέσδη για το τελικό μοντάζ. Εκατόν
είκοσι έξι χιλιόμετρα δυτικότερα κατασκευάζει η Porsche στη Λειψία ένα νέο
εργοστάσιο για την παραγωγή του Cayenne με στόχο τα 20.000 κομμάτια τον χρόνο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από