Άνοιξε ο δρόμος για την πραγματοποίηση της μεγαλύτερης συγχώνευσης όλων των

εποχών. Η Αμέρικα ον Λάιν (AOL), η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών

πρόσβασης στο Διαδίκτυο των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και του Πλανήτη, και η

Τάιμ Γουόρνερ, ο κολοσσός των μέσων μαζικής ενημέρωσης, πήραν χθες την τελική

έγκριση για την υλοποίηση της συμφωνίας συγχώνευσής τους από την αμερικανική

Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών, που θα δημιουργήσει τη μεγαλύτερη εταιρεία

μέσων μαζικής ενημέρωσης στον κόσμο.

Η απόφαση, περισσότερο από ένα χρόνο μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ

των διοικήσεων των δύο εταιρειών, αποτελούσε το τελευταίο εμπόδιο για τη

δημιουργία μιας κολοσσιαίας επιχείρησης με πάνω από 34 δισεκατομμύρια δολάρια

σε ετήσιες πωλήσεις και ένα χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων που περιλαμβάνει,

μεταξύ άλλων, το περιοδικό «Τάιμ», τα κινηματογραφικά στούντιο Γουόρνερ

Μπράδερς, το ειδησεογραφικό δίκτυο Σι Εν Εν (CNN) και τις ιντερνετικές

υπηρεσίες της Αμέρικα ον Λάιν.

Και τα πέντε μέλη της επιτροπής έδωσαν την έγκρισή τους για την πραγματοποίηση

της συγχώνευσης, παρά το γεγονός ότι επέβαλαν τον όρο για το άνοιγμα της

πρόσβασης στα δίκτυα της Αμέρικα ον Λάιν και άλλων εταιρειών μέσων μαζικής

ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και την πώληση, από την τηλεπικοινωνιακή εταιρεία

ΑΤ&Τ, της συμμετοχής της στην εταιρεία Τάιμ Γουόρνερ Εντερτέινμεντ. Η

συνολική αξία της συμφωνίας, όταν ανακοινώθηκε στις 10 Ιανουαρίου 2000,

ανερχόταν στα 164 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Αμέρικα ον Λάιν διαθέτει το 50% του συνολικού αριθμού των συνδρομητών του

Ίντερνετ, δηλαδή περίπου 29 εκατομμύρια συνδρομητές. Παράλληλα, οι συνδρομητές

της υπηρεσίας άμεσης ειδοποίησης και ενημέρωσης (Instant Messaging) φθάνουν

τους 140 εκατ. Η Τάιμ Γουόρνερ, από την άλλη, διαθέτει το 20% του συνολικού

αριθμού των συνδρομητών καλωδιακής τηλεόρασης στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Στιβ Κέις, πρόεδρος του νέου ομίλου AOL Time Warner, δήλωσε χθες ότι «η

συγχώνευση θα βοηθήσει την εταιρεία να ηγηθεί της πορείας σύγκλισης των μέσων

μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με το Ίντερνετ. Πρόκειται για μια ιστορική

στιγμή για τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο και ένα μεγάλο βήμα προς τον

στόχο μας να γίνουμε η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο».

Στους στόχους του νέου ομίλου είναι, κυρίως, η χρήση του Ίντερνετ ως μέσου

διανομής του ενημερωτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου της Τάιμ Γουόρνερ.