Μία μουσούδα ξεχωριστή και ένα αμάξωμα, που αποτελούν ό,τι εντυπωσιακότερο
στη μικρομεσαία κατηγορία. Η Alfa Romeo 147 δεν ψηφίστηκε τυχαία Αυτοκίνητο
της Χρονιάς


Μετά την 156 ήρθε και η σειρά της 147 για να μαγέψει τον κόσμο με το
συναρπαστικό ντιζάιν της. Κρίμα, βέβαια, που η έλλειψη μίας μικρότερης έκδοσης
1.400 κ.εκ. τής στερεί ένα σημαντικό κομμάτι της ελληνικής αγοράς, όμως ένα
τέτοιο αμάξωμα χωρίς το ανάλογο ταμπεραμέντο θα ήταν σίγουρα η χειρότερη λύση.


Αμάξωμα/εσωτερικό: η πολλή ομορφιά βλάπτει. Όχι τον οδηγό και
τον συνοδηγό, που θα πάρουν θέση σε εξαιρετικά καθίσματα, αλλά ­ λιγότερο ­
τους πίσω επιβάτες και ­ περισσότερο ­ τις αποσκευές τους. Σίγουρα η 147 δεν
μπορεί να χαρακτηριστεί στενόχωρη, ούτε ικανοποιεί όμως απόλυτα τις
προδιαγραφές μίας μέσης οικογένειας. Το φινίρισμα έχει βελτιωθεί, απέχει όμως
ακόμη από τους κορυφαίους ανταγωνιστές. Η περιορισμένη ορατότητα δυσχεραίνει
τους επιτόπιους ελιγμούς, το ίδιο και η μεγάλη διάμετρος ολικής στροφής (11,5
μέτρα). Κανένα άλλο μικρομεσαίο μοντέλο δεν διαθέτει τέτοιο στυλ και
ατμόσφαιρα, πράγμα που σε αποζημιώνει για ενδεχόμενες αδυναμίες. Οι Ιταλοί
φρόντισαν ώστε να κάνουν ενδιαφέρουσα και την παραμικρή λεπτομέρεια από τα
όμορφα όργανα έως τη μεγάλη κονσόλα και από τις λαβές στις πόρτες έως το
καπάκι του κινητήρα.






Ενδιαφέρον παρουσιάζει σχεδιαστικά και το πίσω μέρος του ιταλικού μοντέλου,
που παίρνει τις στροφές σαν καρτ


Κινητήρας/σαζμάν: ο τελευταίος αποδίδει με τη βοήθεια δύο μπουζί
ανά κύλινδρο (Twin Spark) 120 ίππους από 1,6 λίτρο και αποτελεί σίγουρα την
ιδανικότερη επιλογή σε σύγκριση με τον δίδυμο αδελφό του, που «βγάζει» μόνον
105 ίππους από τον ίδιο κυβισμό. Μόλις ζεσταθεί ξεδιπλώνει ένα τυπικό
μεσογειακό ταμπεραμέντο σχεδόν σε όλα τα πεδία στροφών, ενώ φθάνει εύκολα στο
κόκκινο με τη συνοδεία ενός ήχου γεμάτου πάθος. Το σαζμάν έχει ρυθμιστεί με
κοντές σχέσεις, ώστε να μην ξεθυμαίνει εύκολα το φλογερό ταμπεραμέντο του
κινητήρα, όμως το κούμπωμα των ταχυτήτων απαιτεί λίγη προσπάθεια.


Οδική συμπεριφορά/άνεση: η νέα Alfa Romeo διψάει για στροφές,
τις οποίες καταπίνει με εξαιρετική ασφάλεια και ακρίβεια. Υπεύθυνες γι' αυτό
δεν είναι μόνον οι έξοχες αναρτήσεις αλλά και το μοναδικό σε αμεσότητα και
αίσθηση τιμόνι, το οποίο δίνει την εντύπωση ότι διαβάζει τις σκέψεις του
οδηγού. Ικανοποιητικής αποτελεσματικότητας και τα φρένα, αν και ένα τέτοιο τοπ
μόντελ θα άξιζε κάτι ακόμη καλύτερο. Η απόσβεση των κραδασμών δεν ξεπερνάει τη
μετριότητα, πράγμα λογικό για ένα αυτοκίνητο με τόσο έντονο σπορτίφ χαρακτήρα,
ενώ αρκετά έντονοι θεωρούνται και οι ­ εξωτερικοί και εσωτερικοί ­ θόρυβοι.






Αυτή τη στιγμή κυκλοφορεί μόνον τρίθυρη έκδοση, θα ακολουθήσει όμως σε λίγο
καιρό και μια πιο οικογενειακή πεντάθυρη


Τιμή/εξοπλισμός: η αδιαμφισβήτητη αναβάθμιση και η έλλειψη μίας
έκδοσης με μικρότερο κινητήρα βάζουν τον πήχυ αρκετά ψηλά. Πάντως, η τιμή
εκκίνησης για την 147 1,6 Progression των 120 ίππων (6.150.000 δρχ.) κρίνεται
λογικότατη, αν λάβουμε υπόψη μας και τον πληρέστατο εξοπλισμό που περιέχει.
Μάλιστα, οι Ιταλοί υπερθεματίζουν σε έναν τομέα, τον οποίον μάλλον
παραμελούσαν μέχρι σήμερα. Εκείνον της παθητικής ασφάλειας. Έτσι το νέο
μοντέλο τους διατίθεται με στάνταρ έξι αερόσακους, ABS και αντισπίν κοντρόλ.
Έστω και αργά κατάλαβαν ότι ακόμη και οι θερμόαιμοι χρειάζονται προστασία,
μόνον που η 147 την παρέχει με ένα ασυναγώνιστο στυλ!


Τεχνικά Χαρακτηριστικά






Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά πλαστικά, το ντιζάιν πείθει ακόμη
και στην πιο απόκρυφη γωνία και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα


* Τετρακύλινδρος κινητήρας 1.598 κ.εκ.


* Μεγίστη ισχύς 120 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ.


* Μεγίστη ροπή στρέψης 146 Nm στις 4.200 σ.α.λ.


* Κιβώτιο πέντε σχέσεων


* Μετάδοση κίνησης εμπρός


* Όγκος χώρου αποσκευών 280/1.030 λίτρα


* Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 60 λίτρα


* Μήκος/πλάτος/ύψος 4.170/1.729/1.442 χιλιοστά

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από