Είναι από τα δυσκολότερα έργα στον κόσμο και όταν ολοκληρωθεί, τον

Δεκέμβριο του 2004, θα κατέχει τέσσερα παγκόσμια ρεκόρ!

ΠΑΤΡΑ

Το πέλμα του πρώτου από τους 4 πυλώνες έγινε στη δεξαμενή και στη συνέχεια

ρυμουλκήθηκε στη θάλασσα

Η έξοδος στη θάλασσα για την κατασκευή της γέφυρας που θα συνδέει το Ρίο με το

Αντίρριο ήδη έγινε με το κυκλικό πέλμα που καλύπτει επιφάνεια επτά περίπου

στρεμμάτων κοντά στο κάστρο του Αντιρρίου.

Όσοι διασχίζουν αυτή τη περίοδο το στενό, διακρίνουν μηχανικούς και

εργαζομένους που δουλεύουν ασταμάτητα.

Δεν είναι συνηθισμένη εργασία, αφού έχουν επιστρατευθεί όχι μόνο μηχανικοί και

τεχνίτες, αλλά ακόμα και ναυτικοί.

Ένα εργοτάξιο μέσα στη θάλασσα: Σιδερένιοι σωλήνες προβάλλουν από την

επιφάνεια της θάλασσας, καρφωμένοι στον πυθμένα της.

Η θαλασσοταραχή, ιδιαίτερα τον χειμώνα, είναι καθημερινό φαινόμενο στο στενό.

Όπως αναφέρει στέλεχος της κατασκευαστικής εταιρείας, «τα περιβαλλοντικά

χαρακτηριστικά της περιοχής της γέφυρας επέβαλλαν ιδιαίτερα εξειδικευμένες

μεθόδους κατασκευής δημιουργώντας «παγκόσμια πρωτοτυπία»» και συμπληρώνει: «Η

γέφυρα σχεδιάστηκε για να μπορεί να ανθίσταται στον δυνατότερο σεισμό που

μπορεί να προβλεφθεί ότι θα συμβεί σε περίοδο 2.000 χρόνων και η θεμελίωση

αποτελεί το «κλειδί» διασφάλισης της δυνατότητας αυτής».

Όπως επισημαίνουν οι μηχανικοί του έργου, «η κατασκευή της γέφυρας είναι μια

πρόκληση στην τεχνολογία και την τεχνική».

Το κυκλικό πέλμα που διακρίνεται αυτή την περίοδο στη θάλασσα έχει βάρος

70.000 τόνους και διάμετρο 90 μέτρα.

Το κυκλικό πέλμα που διακρίνεται στη μέση της απόστασης Ρίου – Αντιρρίου έχει

βάρος 70.000 τόνους και διάμετρο 90 μέτρα

Το κυκλικό πέλμα του πρώτου από τους τέσσερις πυλώνες ρυμουλκήθηκε πριν από

δύο μήνες, από τη δεξαμενή που βρισκόταν στη στεριά, στη θάλασσα, όπου

βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες σκυρόδεσης του βάθρου.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι εργασίες εκσκαφής ­ όλη η διαδικασία ελέγχεται

ηλεκτρονικά ­ ενώ ο πλωτός γερανός έχει «συνεργάτη» ακόμα και δορυφόρο.

Οι πλέον αισιόδοξοι, όπως ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης, ελπίζουν η ζεύξη

Ρίου – Αντιρρίου να είναι πραγματικότητα πριν από την έναρξη της Ολυμπιάδας

του 2004, ώστε η Ολυμπιακή Φλόγα να περάσει από εκεί και μέσω Δελφών να έρθει

στην Αθήνα.

Η «Γέφυρα Χαριλάου Τρικούπη» με την ολοκλήρωσή της θα κατέχει τέσσερα

παγκόσμια ρεκόρ.

«Καμιά γέφυρα στον κόσμο δεν έχει θεμελιωθεί σε τόσο μεγάλο βάθος, δηλαδή από

45 έως και 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Θα είναι η πρώτη

καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο πολλαπλών ανοιγμάτων σε τόσο μεγάλο μήκος ­

συνολικά 2.252 μέτρα, συν τις προσβάσεις μήκους 382 μέτρων από την πλευρά του

Ρίου και 228 από την πλευρά του Αντιρρίου. Καμιά γέφυρα στον κόσμο δεν έχει

κατασκευαστεί μέχρι σήμερα με πρόβλεψη για αντοχή σε σεισμό πάνω από 7 βαθμούς

της κλίμακας Ρίχτερ. Και το τέταρτο ρεκόρ είναι πως πρόκειται για την πρώτη

καλωδιωτή γέφυρα που σχεδιάστηκε μέχρι σήμερα στον κόσμο με τόσο μεγάλο

οδόστρωμα.

«Πρόκειται για ένα έργο που προάγει την παγκόσμια τεχνολογία στον συγκεκριμένο

τομέα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κατασκευή ορισμένων τμημάτων της μελετήθηκε

σε πολλά σημεία του κόσμου, από Ευρώπη και Αμερική μέχρι και την Ιαπωνία» είπε

χαρακτηριστικά στέλεχος της κοινοπραξίας. Το τελευταίο διάστημα φοιτητές

πολυτεχνικών σχολών κάνουν «μάθημα» στο εργοτάξιο.

Πρόσφατα οι τεχνικοί ξαφνιάστηκαν όταν από ένα μικρό σκάφος αποβιβάσθηκε ο

Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωστής Στεφανόπόυλος που επί δύο ώρες ξεναγήθηκε

παντού, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.