Αγωγή αποζημίωσης κατά των Βρετανών μάνατζερ της εταιρείας Speedwing «για

τη ζημιά που προκάλεσαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία, στο διάστημα που είχαν την

ευθύνη διαχείρισής της», ετοιμάζεται να καταθέσει μέσα στις ερχόμενες μέρες η

διοίκηση της εταιρείας.

Ροντ Λιντς. Ο Βρετανός διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής

Η εντολή για την κατάθεση της αγωγής δόθηκε σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο της

Αθήνας από τη διοίκηση της Ο.Α.

«Αιχμή του δόρατος» θα αποτελέσουν οι χειρισμοί των Βρετανών στο θέμα της

κατασκευής της τεχνικής βάσης επισκευής – συντήρησης αεροσκαφών της Ολυμπιακής

Αεροπορίας στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, που εξελίσσεται σε σίριαλ με πολλά

επεισόδια.

Το έργο της τεχνικής βάσης ­ που ήδη έχει καθυστερήσει ­ απειλείται με νέες

καθυστερήσεις, ενώ η κοινοπραξία των τεχνικών εταιρειών που το κατασκευάζει

(Ελληνική Τεχνοδομική, ΑΚΤΩΡ, ΑΕΓΕΚ) προκειμένου να προχωρήσει στην

αποπεράτωσή του ζητεί επιπλέον το ποσό των 9 δισ. δραχμών!

Η διοίκηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας ­ κατόπιν εντολής του υπουργού Μεταφορών

και Επικοινωνιών κ. Χρίστου Βερελή ­ ζήτησε επισήμως από το Σώμα Επιθεωρητών

του ΥΠΕΧΩΔΕ να ελέγξει εξονυχιστικά την όλη διαδικασία που ακολούθησαν οι

Βρετανοί μάνατζερ για την τροποποίηση των αρχικών σχεδίων του έργου.

Επιθεωρητές του ΥΠΕΧΩΔΕ επισκέφθηκαν χθες τα γραφεία της Ο.Α. προκειμένου να

συλλέξουν στοιχεία.

Υπενθυμίζεται ότι η τροποποίηση των σχεδίων της τεχνικής βάσης (ήταν η κύρια

αιτία που προκάλεσε την καθυστέρηση και τις νέες οικονομικές απαιτήσεις από

την πλευρά των κατασκευαστών) έγινε τον Δεκέμβριο του 1999 με εντολή του τότε

Βρετανού διευθύνοντος συμβούλου της Ο. Α κ. Ροντ Λιντς «για λόγους

οικονομίας»!

Σημειώνεται ότι στην αρχική συμφωνία το προβλεπόμενο τίμημα για την κατασκευή

της τεχνική βάσης ανερχόταν στο ύψος των 23,5 δισ. δρχ., ενώ τώρα η

κοινοπραξία διεκδικεί άλλα 9 δισ. δρχ. Σύμφωνα με πρόσφατη προκαταρκτική

έρευνα που έγινε για το θέμα αυτό από τον νομικό σύμβουλο του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Νίκο

Αντωνίου, «από την πλευρά της Ο. Α. έγιναν συνολικά 25 αλλαγές στα αρχικά

σχέδια του έργου, οι οποίες ήταν έξω από τους Κανονισμούς Εκτέλεσης Τεχνικών

Έργων».

Ειδικότερα αναφέρεται ότι καμιά απόφαση για την τροποποίηση των αρχικών

σχεδίων της τεχνικής βάσης δεν εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Α.,

ούτε ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία των διαπραγματεύσεων με την ανάδοχο

κοινοπραξία για τον καθορισμό νέων χρονοδιαγραμμάτων – αμοιβών.

Πάντως, χθες, η εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ανέλαβε η ίδια να

κατασκευάσει τους δύο διαδρόμους (συνολικού μήκους 400 μέτρων) που θα οδηγούν

στην τεχνική βάση της Ο.Α. και της Αεροπλοίας, προκειμένου να μην υπάρξουν κι

άλλες καθυστερήσεις. Οι χειρισμοί των Βρετανών μάνατζερ στο θέμα της τεχνικής

βάσης θα περιληφθούν στην αγωγή αποζημίωσης που θα καταθέσει η Ο.Α. εναντίον

τους. Με την ίδια αγωγή, μεταξύ άλλων, θα ζητηθούν ευθύνες – αποζημιώσεις από

τους Βρετανούς για την απόρριψη από την Κομισιόν του επιχειρησιακού σχεδίου

που είχαν συντάξει για την Ο.Α. και για την απώλεια ενός βραδινού slot που

είχε η Ο.Α. στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου (το slot αυτό παραχωρήθηκε

στην αυστραλιανή εταιρεία Quantas, η οποία μετέχει στη συμμαχία της British

Airways). Επίσης, θα ζητηθούν ευθύνες για τη χωρίς έγκριση από το Δ.Σ. της

Ο.Α. εσωτερική ανακαίνιση των Boeing 737 (ύψους 1 δισ. δρχ.).