To πεντάθυρο Pajero Pinin βγαίνει παλικάρι από τις μικρές... λασπομαχίες,
αρκεί βέβαια να αποφύγει ο οδηγός του τις υπερβολές


To αρχαίο ρητό «ουκ εν τω πολλώ το ευ» δεν ισχύει οπωσδήποτε για τα
αυτοκίνητα. Ειδικά μάλιστα στην περίπτωση του Mitsubishi Pinin, του οποίου το
τρίθυρο αμάξωμα δεν υπερβαίνει σε μήκος τα 3,74 μ. και βέβαια δεν καλύπτει
οικογενειακές προδιαγραφές. Από τις αρχές Ιανουαρίου το Pinin αποκτάει και μία
πεντάθυρη έκδοση διευρύνοντας έτσι σημαντικά το αγοραστικό κοινό, στο οποίο
απευθύνεται.


Αμάξωμα/εσωτερικό: από τα 30 επιπλέον εκατοστά μήκος του
πεντάπορτου αμαξώματος τα 17 «επενδύονται» στην αύξηση του μεταξόνιου, πράγμα
που ισοδυναμεί με αισθητά πιο άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Επίσης,
οι δύο επιπρόσθετες πόρτες διευκολύνουν την πρόσβαση, ενώ διπλασιάστηκε ο
όγκος του χώρου αποσκευών από 165 σε 358 λίτρα. Όποιοι μάλιστα ταξιδέψουν
μόνον με έναν συνοδό και ρίξουν τις πλάτες των πίσω καθισμάτων θα βρεθούν με
έναν χώρο φόρτωσης 1.158 λίτρων, άκρως επαρκή ακόμη και για μακράς διάρκειας
διακοπές.






Όσο διατηρούν την επαφή τους με το έδαφος οι δύο εμπρόσθιοι τροχοί, ουδέν
πρόβλημα. Αντίθετα, αν γυρνούν στον αέρα δύο διαγώνιοι, τότε το αυτοκίνητο κολλάει


Κινητήρας/σαζμάν: για τις ανάγκες του βαρύτερου αμαξώματος
αυξήθηκε η χωρητικότητα του βενζινοκινητήρα, παρέμεινε όμως η πρωτοποριακή
τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού. Έτσι, το πεντάθυρο Pajero Pinin εφοδιάζεται με
δίλιτρο κινητήρα 129 ίππων (το τρίθυρο με 1,8 λίτρων και 120 ίππους), οι
οποίοι πείθουν με τη ζωντάνια τους και κάνουν να φαίνονται πραγματικές οι
εργοστασιακές μετρήσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 10,8" και τελική ταχύτητα 170
χλμ/ώρα). Χάρη μάλιστα στον άμεσο ψεκασμό αρκείται το αυτοκίνητο ­ σύμφωνα
πάντα με τη Mitsubishi ­ σε 9,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Όσο για το σαζμάν,
εκτός από το συμβατικό χειροκίνητο πέντε σχέσεων προβλέπεται επίσης και
αυτόματη έκδοση με τέσσερις σχέσεις.






Η πεντάπορτη έκδοση είναι 30 εκατοστά μακρύτερη από την τρίπορτη, εφοδιάζεται
με δίλιτρο βενζινοκινητήρα (129 ίπποι) και θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2001


Οδική συμπεριφορά/άνεση: η αύξηση του μεταξόνιου έχει βελτιώσει
κατακόρυφα την άνεση οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα παραμένει το Pinin ευέλικτο και
σπιρτόζο. Μεγάλη συμβολή στην ασφαλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά του έχει
αναμφίβολα το σαφές τιμόνι, αλλά και το σύστημα τετρακίνησης. Σε κανονικούς
δρόμους επιλέγει ο οδηγός την κίνηση στους πίσω τροχούς (θέση 2Η) και όταν τα
πράγματα δυσκολεύουν περνάει στην τετρακίνηση (4Η). Το ιαπωνικό τζιπάκι τα
καταφέρνει θαυμάσια στη λάσπη και στην άμμο, αρκεί βέβαια να μην υπερβάλει
αυτός που κάθεται στο τιμόνι του, καθώς το αυτοκίνητο δεν διαθέτει μπλοκέ
διαφορικό στον πίσω άξονα. Αν λοιπόν γυρνούν στον αέρα δύο διαγώνιοι τροχοί,
τότε... καληνύχτα. Πρόκειται βέβαια για μία κατάσταση, όπου δύσκολα θα βρεθούν
οι τυπικοί οδηγοί ενός πεντάθυρου Pinin, οι οποίοι δεν ανήκουν ­ συνήθως ­
στους σκληροπυρηνικούς λάτρεις της περιπέτειας εκτός δρόμου.






Εκτός από το κλασικό χειροκίνητο σαζμάν υπάρχουν και εκδόσεις με αυτόματο
κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων


Τιμή/εξοπλισμός: περισσότερες πόρτες, δυνατότερος κινητήρας,
μεγαλύτερη ευρυχωρία. Εννοείται ότι αυτός ο συνδυασμός συμπληρώνεται και από
μία ακριβότερη τιμή. Επειδή μεσολαβεί ακόμη κάποιο διάστημα μερικών εβδομάδων
μέχρι το λανσάρισμα του πεντάθυρου Pinin, η τιμή του δεν έχει καθοριστεί ακόμη
με ακρίβεια. Ενδεικτικά, όμως, θα κυμαίνεται γύρω στα 9.000.000 δρχ και ο
εξοπλισμός του θα περιλαμβάνει στη βασική έκδοση μεταξύ άλλων αερόσακο οδηγού,
αιρ κοντίσιον, υδραυλικό τιμόνι, ηχοσύστημα και μεταλλικό χρώμα.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά



* Κινητήρας 1.999 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 129 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.


* Μεγίστη ροπή στρέψης 190 Nm στις 3.500 σ.α.λ.


* Κιβώτιο πέντε σχέσεων ή αυτόματο τεσσάρων σχέσεων


* Μετάδοση κίνησης πίσω ή τετρακίνηση


* Όγκος χώρου αποσκευών 358-1.158 λίτρα


* Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 53 λίτρα


* Μήκος/πλάτος/ύψος 4.035/1.695/1.720 χιλιοστά


* Απόβαρο 1.390 κιλά


Επιδόσεις


* 0-100 χλμ/ώρα σε 10,8", τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα, μέση κατανάλωση 9,4
λίτρα ανά 100 χλμ.


Τιμή αγοράς:


* (ενδεικτική): από περίπου 9.000.000 δρχ.


Εξοπλισμός:


* αερόσακος οδηγού, αιρ κοντίσιον, υδραυλικό τιμόνι, ηχοσύστημα, μεταλλικό
χρώμα

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από