Οικονομία

Δημόσιο: τα νέα επιδόματα

Δημόσιο: τα νέα επιδόματα
Σχόλια
3 λεπτά


Τέσσερα επιδόματα αυξάνονται το νέο έτος για τους δημοσίους υπαλλήλους μαζί
με την αύξηση του 2,2% στους βασικούς μισθούς. Η νέα εισοδηματική πολιτική της
κυβέρνησης προβλέπει την αύξηση κατά 5% (μεσοσταθμικά) των συντάξεων των
συνταξιούχων του Δημοσίου από την 1.1.2001, ενώ παράλληλα θα δοθούν αυξήσεις
στις κατώτατες συντάξεις του ΙΚΑ, στις συντάξεις του ΟΓΑ και θα
αναπροσαρμοσθεί το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ).






«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν αναλυτικά τις αυξήσεις που θα λάβουν το νέο έτος
μισθωτοί και συνταξιούχοι:


ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ: Οι βασικοί μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων αυξάνονται από
την 1.1.2001 κατά 2,2% (ως βασικός μισθός εννοείται το άθροισμα του βασικού
μισθού, του επιδόματος εξομάλυνσης και του κινήτρου απόδοσης του 36ου βαθμού:


* Αυξάνεται κατά 3.000 δρχ. το κίνητρο απόδοσης από την 1.1. 2001.


* Αυξάνεται το επίδομα παραμεθόριων περιοχών από 25.000 σε 37.500 δρχ.


* Αυξάνεται το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, η αύξηση ανάλογα
με τα ποσά (πίνακας).


* Αυξάνεται κατά 5% (μεσοσταθμικά) το επίδομα θέσης ευθύνης που παίρνουν οι
προϊστάμενοι διευθύνσεων ή τμημάτων του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ. Το επίδομα
καταβάλλεται στους προϊσταμένους για όσο χρόνο ασκούν τα καθήκοντά τους. Οι
προϊστάμενοι των γενικών διευθύνσεων θα πάρουν μηνιαίο επίδομα 110.000 δρχ.,
οι προϊστάμενοι διευθύνσεων διοίκησης 80.000 δρχ., οι υποδιευθυντές θα λάβουν
60.000 δρχ., ενώ το ίδιο ποσό των 60.000 δρχ. θα πάρουν και όσοι κατέχουν στο
Δημόσιο θέση επιθεωρητή και δεν προΐστανται τμημάτων. Εξάλλου 40.000 δρχ. θα
πάρουν προϊστάμενοι τμημάτων διοίκησης και 20.000 δρχ. οι προϊστάμενοι
γραφείων διοίκησης που λειτουργούν αυτοτελώς στο Δημόσιο. Ακόμη 20.000 δρχ. θα
πάρουν και οι προϊστάμενοι των κρατικών παιδικών σταθμών.


ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: Από την 1.1.2001 αυξάνονται κατά 5% (μεσοσταθμικά) οι
συντάξεις των συνταξιούχων του Δημοσίου, ενώ αυξάνονται κατά 5.000 δρχ. από
τις αρχές του νέου έτους οι συντάξεις του ΟΓΑ(αγρότες) και στις 152.000 δρχ. η
κατώτατη σύνταξη του ΙΚΑ. Ακόμη από την 1.1.2001 αυξάνεται κατά 7.000 δρχ. το
Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων και διαμορφώνεται από 6.971 δρχ.
έως 27.885 δρχ., ανάλογα με τα ποσά εισοδήματος κάθε συνταξιούχου. Υπουργική
απόφαση προβλέπει την αναπροσαρμογή για το νέο έτος των εισοδηματικών
κριτηρίων, τα οποία λαμβάνονται υπόψη για την καταβολή του ΕΚΑΣ. Η
αναπροσαρμογή έχει ως εξής:


* Το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα από συντάξεις, επικουρικές και βοηθήματα,
μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα που χορηγήθηκαν σε μισθωτό στο ποσό
του 1.969.220 δρχ.


* Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα του συνταξιούχου στο ποσό
των 2.297.425 δρχ.


* Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα στο ποσό των 3.575.075
δρχ. Διευκρινίζεται ότι τα παραπάνω ποσά αφορούν εισοδήματα που δηλώθηκαν με
τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2000 και αφορούν
εισοδήματα έτους 1999.


ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: Η διετής Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, με
την οποία καθορίζονται τα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων στον ιδιωτικό
τομέα, προβλέπει για το 2001 αύξηση ύψους 3,3% (1,8% το πρώτο εξάμηνο και 1,5%
το δεύτερο).

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Παναθηναϊκός: Επιστρέφει ο Σλούκας, εκτός Ρογκαβόπουλος και άλλοι δύο με Μπαρτσελόνα – Η 12άδα
  2. Άγιος Παντελεήμονας: «Ήξερα ότι κάτι περίεργο έκανε, αλλά δεν ήθελα να την πιέσω» – Τι λέει φίλη της 24χρονης που βρέθηκε νεκρή σε βαλίτσα
  3. Παναθηναϊκός – Μπαρτσελόνα: Με εμφάνιση αφιερωμένη στον Κόμπι Μπράιαντ οι Καταλανοί στο Telekom Center

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies