Το πρώτο παιχνίδι του Λουίς Φίγκο με τη φανέλα της Ρεάλ Μαδρίτης, στο Καμπ
Νόου, ανήκει πια στο παρελθόν. Ο Πορτογάλος άσος μετατράπηκε μέσα σε μια νύχτα
του περασμένου Ιουλίου, από το απόλυτο είδωλο των οπαδών στον πιο μισητό εχθρό
τους. Ανάλογα παραδείγματα στην ιστορία του ποδοσφαίρου ­ και γενικότερα του
αθλητισμού ­ υπάρχουν πολλά, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα





Δεν έφυγε, τον έδιωξαν







Η περίπτωσή του έχει μία ιδιαιτερότητα, καθώς ο ποδοσφαιριστής ουσιαστικά
εξωθήθηκε να εγκαταλείψει τον Ολυμπιακό, πριν πάρει τη μεγάλη απόφαση να
φορέσει τη φανέλα του μισητού αντιπάλου, Παναθηναϊκού. Οι οπαδοί της πειραϊκής
ομάδας στην αρχή στράφηκαν εναντίον της διοίκησης της ομάδας τους και στη
συνέχεια εναντίον του παίκτη, ο οποίος έκανε την εμφάνισή του με το τριφύλλι
στο στήθος, στο Στάδιο Καραϊσκάκη στις 6 Μαΐου του 1979. Εκείνη την περίοδο ο
Ολυμπιακός είχε «απαντήσει» με την απόκτηση του Αντώνη Αντωνιάδη, ενώ ο
Διόσκουρός του στον Παναθηναϊκό, Μίμης Δομάζος κατέληξε στην ΑΕΚ!





«Θύμα»... απαγωγής







Η «απαγωγή» του στα μέσα της δεκαετίας του '60, από τον Ολυμπιακό, χώρισε την
Ελλάδα στα δύο και ξεκίνησε μια βεντέτα μεταξύ ΠΑΟΚ και της ομάδας του Πειραιά
που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Ο Ολυμπιακός απέσπασε την υπογραφή του και ο
«Μεγαλέξανδρος» έπαιξε και κάποια φιλικά με την ερυθρόλευκη φανέλα. Ο τότε
ηγέτης του ΠΑΟΚ, Γιώργος Παντελάκης, όμως, αρνήθηκε να τον παραχωρήσει και ο
παίκτης, αφού τιμωρήθηκε για κάποιο χρονικό διάστημα, έκλεισε την καριέρα του
στη Θεσσαλονίκη είκοσι χρόνια αργότερα...





Τον έβριζαν μέχρι και στο φάιναλ φορ









Με το σύνθημα «Ζάρκο ζούμε, στον τάφο να σε δούμε», υποδέχθηκαν τον
Μαυροβούνιο μπασκετμπολίστα που κάποτε ήταν είδωλό τους οι οπαδοί του
Ολυμπιακού, στο πρώτο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό, της περιόδου 1994-95, για το
Κύπελλο Ελλάδας στο Σπόρτιγκ. Σε όλη την περίοδο ο Πάσπαλι έγινε αντικείμενο
αποδοκιμασιών και χλευαστικών τραγουδιών εντός και εκτός Ελλάδας, αφού οι
οπαδοί του Ολυμπιακού δεν τον ξέχασαν ούτε στο φάιναλ φορ της Σαραγόσα.





Πλήρωσε τη μεταγραφή με... κλωτσιά









Η μεταγραφή του από τον Ολυμπιακό στον Παναθηναϊκό το καλοκαίρι του ' 90
προκάλεσε τη μήνιν των «ερυθρόλευκων» οπαδών. Το σούπερ καπ εκείνης της
χρονιάς ματαιώθηκε και στο πρώτο ντέρμπι Ολυμπιακού - Παναθηναϊκού το οποίο
έγινε Παρασκευή για λόγους ασφαλείας, ο Αποστολάκης έζησε ένα από τα χειρότερα
απογεύματα της ζωής του. Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο, η αποθέωση του Τάσου
Μητρόπουλου, όταν ο τελευταίος τον «σήκωσε» στον αέρα, σε ένα από τα πιο βίαια
μαρκαρίσματα που έχουμε δει στα ελληνικά γήπεδα.





Από είδωλο, «προ-δότης»







«Αλέκο, την κόκκινη φανέλα φοράνε στα μπου...», του φώναζαν ρυθμικά οι οπαδοί
της ΑΕΚ, μετά τη μεταγραφή του στον Ολυμπιακό το 1994. Ήταν ίσως ο προπομπός
για το τι θα ζούσε ο Ντούσαν Μπάγιεβιτς δύο χρόνια αργότερα.





Δεν τον συγχώρεσαν ποτέ







Στον αγώνα ΑΕΚ - Ολυμπιακού τον Ιανουάριο του '97, στη Νέα Φιλαδέλφεια, πέρασε
στιγμές που όμοιές της δεν έζησε κανένας προπονητής στην Ελλάδα, ίσως και
διεθνώς. Πέρα από τις συνεχείς αποδοκιμασίες προς το πρόσωπό του, οι φίλοι των
γηπεδούχων κρέμασαν το γνωστό πανό με το ακόμη γνωστότερο εμετικό περιεχόμενο,
ενώ οι φωτοτυπίες από τα δεκαχίλιαρα «έλουσαν» τον Ντούσαν. Ανάλογες εικόνες
επαναλήφθηκαν σε όλες του τις επισκέψεις στο γήπεδο της ΑΕΚ, οι οπαδοί της
οποίας δεν του συγχώρεσαν ποτέ τη μυστική συμφωνία με τον Σωκράτη Κόκκαλη.





Όταν γύρισε, τον... αγάπησαν ξανά









Πρόκειται από τις πιο περίεργες περιπτώσεις. Είχε αποτελέσει το μήλον της
Έριδος μεταξύ της ΑΕΚ και του Ολυμπιακού από τότε που αγωνιζόταν στον Εθνικό.
Κατέληξε τελικά στην πρώτη, για να μεταγραφεί το καλοκαίρι του '92 στην ομάδα
του Πειραιά. Στο Σούπερ Καπ της ίδιας χρονιάς, ήταν το κόκκινο πανί για τους
οπαδούς της Ένωσης, στην οποία όμως τελικά επέστρεψε έπειτα από τρία χρόνια.





Πήρε μαζί του και το πρωτάθλημα







Ένας ακόμη αθλητής που πήγε από τον Ολυμπιακό στον Παναθηναϊκό, αυτή τη φορά
στο βόλεϊ, το 1994. Η μεταγραφή του εξόργισε τους «ερυθρόλευκους» οπαδούς,
αφού συνέπεσε με το τέλος της κυριαρχίας του Ολυμπιακού στο πρωτάθλημα
Ελλάδας. Ο ΠΑΟ με τον Τριανταφυλλίδη στη σύνθεσή του στέφθηκε πρωταθλητής για
πρώτη φορά ύστερα από εννιά χρόνια.





Απειλούσαν τη ζωή του







Η επιστροφή του στο Ολντ Τράφορντ φορώντας τη φανέλα της Λίβερπουλ, σε ένα
κρίσιμο ματς για τη Γιουνάιτεντ, ήταν η σπίθα που άναψε τη φωτιά. Ο πρώην
αρχηγός της Μάντσεστερ και η σύζυγός του έγιναν αποδέκτες απειλητικών
μηνυμάτων, ενώ στο γήπεδο ακούστηκαν και πολλά ρατσιστικά συνθήματα εις βάρος
του. Απείλησε με μηνύσεις, πριν τελικά του δείξει την πόρτα της εξόδου και η Λίβερπουλ.




Διχασμός









Το καλοκαίρι του '90, τα γραφεία της Φιορεντίνα στην οδό Μανφρέντο Φάντι
πολιορκήθηκαν από τους οργισμένους οπαδούς των Βιόλα, μετά τη γνωστοποίηση της
μετακίνησης του Μπάτζιο στη Γιουβέντους. Το μένος τους ήταν τέτοιο, ώστε λίγες
ημέρες αργότερα επιτέθηκαν στους διεθνείς ποδοσφαιριστές της Γιουβέντους που
συμμετείχαν στο προπονητικό καμπ της Σκουάντρα Ατζούρα, στο Κοβερτσιάνο.





Οι ατίθασοι δεν έχουν φίλους









Η απόκτησή του από τον Ολυμπιακό το περασμένο καλοκαίρι πανηγυρίστηκε έξαλλα
από τους οπαδούς της ομάδας. Κάτι οι δηλώσεις που ακολούθησαν, κάτι οι κόντρες
του με τους Μπάγεβιτς, Μπιγκόν, κάτι η φυγή του στη Σλοβενία συντροφιά με το
καναρίνι του, ο Ζ. Ζ. του ελληνικού πρωταθλήματος έγινε ο πιο μισητός
ποδοσφαιριστής για τους «ερυθρόλευκους» οπαδούς, οι αντιδράσεις των οποίων
μόνο με αυτών της Μπάρτσα (στην περίπτωση Φίγκο) μπορούν να συγκριθούν.





Τον «εκδικήθηκαν» οι συμπαίκτες







Ίσως ο μεγαλύτερος Γάλλος ποδοσφαιριστής της περιόδου 1985-95, μεταγράφηκε από
τη Μαρσέιγ στη Μίλαν το καλοκαίρι του ' 92 για να χάσει στον τελικό του
Τσάμπιονς Λιγκ της επόμενης χρονιάς από την πρώην ομάδα του κάτω από τη χλεύη
των Γάλλων οπαδών. Ο Παπέν που είχε ταυτίσει το όνομά του με τη χρυσή εποχή
της Ο.Μ. ήταν απών στη μεγαλύτερη στιγμή του συλλόγου...





Σαν να έκλεψαν έναν Βαν Γκογκ







Το αγαπημένο παιδί των Ολλανδών μετακόμισε από το Άμστερνταμ στη Βαρκελώνη και
την Μπαρτσελόνα, το καλοκαίρι του ' 73, ρίχνοντας στο πένθος μια ολόκληρη
χώρα. «Καλύτερα να είχαν κλέψει έναν πίνακα του Βαν Γκογκ παρά να έπαιρναν τον
Γιόχαν», είχε γράψει τότε η «De Telegraph». Στην επιστροφή του στην Ολλανδία,
λόγω υποχρεώσεων με την εθνική ομάδα, ο Κρόιφ αρχικά έγινε δεκτός με
αποδοκιμασίες, αλλά το ταλέντο του γρήγορα μετέτρεψε το μίσος σε θαυμασμό.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από