Μεγαλύτερους μισθούς από αυτούς που προβλέπουν οι εθνικές συλλογικές συμβάσεις

εργασίας παίρνουν ως αμοιβή οι περισσότεροι νέοι που βρίσκονται στην αρχή της

καριέρας τους. Οι πιθανότητες μάλιστα να πάρουν μεγαλύτερη αμοιβή γίνονται

μεγαλύτερες για όσους έχουν πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές. Σύμφωνα με

την τελευταία «έρευνα αποδοχών» (δίνει πληροφορίες που αφορούν στις αμοιβές

και πρόσθετες παροχές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα), που πραγματοποίησε

η εταιρεία ICAP σε συνεργασία με την PWC, οι περισσότερες επιχειρήσεις

πληρώνουν τους νέους που ξεκινούν την καριέρα τους πάνω από τα επίπεδα των

εθνικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Συγκεκριμένα, το 57% όσων εργαζομένων έχουν μέση εκπαίδευση, το 67% όσων έχουν

ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση και το 72% όσων έχουν πραγματοποιήσει

μεταπτυχιακές σπουδές αμείβονται με περισσότερα χρήματα από ό,τι προβλέπουν οι

συμβάσεις. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μάλιστα, ο αρχικός μισθός ατόμου με

μεταπτυχιακές σπουδές χωρίς προϋπηρεσία είναι δυνατόν να φθάσει ακόμα και τις

550.000 δραχμές.

Στην ίδια έρευνα (όπου χρησιμοποιήθηκε δείγμα 267 εταιρειών από τις οποίες 174

είναι ελληνικές και 93 πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται και στη χώρα μας),

αναζητήθηκαν οι παράγοντες που επηρέασαν τις εταιρείες στον καθορισμό των

αυξήσεων των αποδοχών των υπαλλήλων τους. Το κόστος διαβίωσης και ο

πληθωρισμός (επηρεάζει σε ποσοστό 5%), η πολιτική της εταιρείας (επηρεάζει το

45% των επιχειρήσεων), η κυβερνητική πολιτική (επηρεάζει το 10% των ελληνικών

επιχειρήσεων και το 5% των πολυεθνικών) και ο συνδυασμός όλων των πιο πάνω

παραγόντων (σε ποσοστό 45%) είναι που υποχρεώνει τις περισσότερες επιχειρήσεις

να αυξάνουν τις αποδοχές των εργαζομένων.

Το 53% των εταιρειών παρέχουν και μπόνους στους πωλητές τους.

Σε ποσοστό που αγγίζει το 100% (συγκεκριμένα 97%), το μπόνους των πωλητών

είναι μεταβλητό και υπολογίζεται βάσει στόχων τους οποίους πρέπει να πετύχουν

ή να πλησιάσουν οι εργαζόμενοι.

Άλλο στοιχείο που εξάγεται από την έρευνα αφορά την αυξανόμενη, τα τελευταία

χρόνια, τάση παροχής κινητού τηλεφώνου στα στελέχη των επιχειρήσεων.

Συγκεκριμένα προκύπτει ότι οι εταιρείες παρέχουν κινητό τηλέφωνο στα

διευθυντικά στελέχη τους, στα ανώτατα στελέχη και στους πωλητές (σε ποσοστό

που υπερβαίνει το 60%).