Λίστα με περίπου 2.000 ονόματα και διευθύνσεις καθηγητών δημοσίων Λυκείων

σε πόλεις της περιφέρειας, οι οποίοι φέρονται να παραδίδουν (φυσικά παρανόμως)

ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές τους, είτε μέσα στα ίδια τα σπίτια τους είτε σε

ενοικιαζόμενες γκαρσονιέρες που έχουν μετατρέψει σε «γκρουπάδικα», υποστηρίζει

ότι διαθέτει η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών – Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) που

αποφάσισε πλέον να κηρύξει πόλεμο στα παράνομα ιδιαίτερα.

Ήδη σήμερα, στη 1.30 το μεσημέρι, η ΟΕΦΕ, που βλέπει για πρώτη φορά φέτος την

πελατεία των φροντιστηρίων να μειώνεται κατά περίπου 20%, παραδίδει στον

γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας κ. Αθ. Τσουροπλή τα πρώτα 500 ονόματα

της λίστας, τα οποία ­ όπως καταγγέλλουν οι φροντιστές ­ αφορούν μόνον όσους

από τους παρανομούντες καθηγητές έχουν ενοικιάσει γκαρσονιέρες για να

παραδίδουν τα παράνομα μαθήματα, καθώς οι υπόλοιποι τα παραδίδουν μέσα στα

σπίτια τους και χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για στοιχειοθέτηση των καταγγελιών

πριν ανακοινωθούν επισήμως.

Τα τεχνάσματα

Αυτό, γιατί σε πολλές περιπτώσεις οι καθηγητές, όπως ισχυρίζονται οι

φροντιστές, εφευρίσκουν διάφορα τεχνάσματα για να μην εντοπιστούν, όπως για

παράδειγμα λένε στους μαθητές να έχουν μαζί τους κάποιο… μουσικό όργανο, ένα

βιβλίο επαγγελματικού προσανατολισμού ή θεατρικό κείμενο, ώστε σε περίπτωση

«εφόδου» να υποστηρίξουν ότι τους βοηθούν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες ή να

βρούν το επάγγελμα που τους ταιριάζει. Στη συνάντηση με τον κ. Τσουροπλή θα

μετάσχουν η πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Έφη Παπαδέα και ο γενικός γραμματέας

κ. Ι. Τσαρπαλής.

Η λίστα με το σύνολο των ονομάτων, όπως αποκαλύπτουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ», θα

παραδοθεί στον εισαγγελέα τον επόμενο μήνα, ύστερα από έκτακτη συνέλευση των

φροντιστών όλης της χώρας στη Θεσσαλονίκη, στις 17 Νοεμβρίου, για αυτό και

μόνο το θέμα. Ο κατάλογος θα περιέχει τα ονόματα, τις διευθύνσεις όπου

γίνονται τα παράνομα μαθήματα, ο αριθμός των μαθητών που συμμετέχουν και τις

τιμές που ζητούν και λαμβάνουν (πάντα όπως υποστηρίζει η ΟΕΦΕ) οι καθηγητές

του Δημοσίου.

Μηνυτήρια αναφορά

Θα συνοδεύεται μάλιστα από μηνυτήρια αναφορά της Ομοσπονδίας των φροντιστών

εναντίον των καθηγητών, αλλά και από τουλάχιστον 3 βιντεοκασέτες που

εικονίζουν γκρουπ μαθητών να μπαίνουν ανά 3ωρο στα παράνομα «γκρουπάδικα»

ισάριθμων καθηγητών τους, τις οποίες παρέδωσαν στους φροντιστές… ιδιωτικοί

ντετέκτιβ, οι οποίοι προσελήφθησαν σε ορισμένες πόλεις από τοπικά φροντιστήρια

για να εντοπίσουν τους παρανομούντες! Οι φροντιστές υποστηρίζουν μάλιστα ότι

παρά το γεγονός πως φροντιστήρια σε πολλές πόλεις έχουν επωνύμως καταγγείλει

στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρκετούς καθηγητές

Δημοσίου που, όπως λένε, εντόπισαν να παρανομούν, εν τούτοις δεν έχει γίνει

τίποτα.

Και όχι μόνον αυτό, λένε οι φροντιστές, αλλά ακόμα και σε 9 περιπτώσεις

καθηγητών που είχαν συλληφθεί επ’ αυτοφώρω από το ΣΔΟΕ τον περασμένο Ιούνιο σε

διάφορες επαρχιακές πόλεις να παραδίδουν παρανόμως ιδιαίτερα (θέμα που είχαν

αποκαλύψει και πάλι «ΤΑ ΝΕΑ» στις 25/6/1999), οι ποινές που τελικά τους

επιβλήθηκαν ήταν αστείες: δύο καθηγητές από τη Ρόδο, με 8 και 3 μαθητές

αντίστοιχα σε ιδιαίτερο τιμωρήθηκαν με… 3 ημέρες στέρηση μισθού (!), ένας

από τον Έβρο σε αργία 7 μηνών και οι υπόλοιποι (σε Βόλο, Κόρινθο, Κυπαρισσία,

Μεσσηνία, κ.ά.) με ποινές αργίας από 20 ημέρες έως 2,5 μήνες, τη στιγμή που ο

νόμος προβλέπει για τέτοιες περιπτώσεις ακόμα και την ποινή της οριστικής

παύσης. Σήμερα όμως, όλοι αυτοί οι καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους.

«Έφτιαξαν» αριστούχους

Έτσι οι φροντιστές αποφάσισαν πλέον να δράσουν μόνοι τους και να

κινητοποιήσουν τις εισαγγελικές αρχές πέραν των εκπαιδευτικών, ώστε κάποτε να

λυθεί το πρόβλημα που, όπως λένε, γιγαντώθηκε τα τελευταία 2-3 χρόνια ειδικά

στις περιφερειακές πόλεις (όπου όμως αποκαλύπτεται και πιο εύκολα καθώς οι

κοινωνίες είναι πιο κλειστές), επειδή η προφορική βαθμολογία του μαθητή

συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Παρά την πρόβλεψη του νόμου ότι

αν ο προφορικός με τον γραπτό βαθμό απέχουν πάνω από 3 μονάδες, τότε ο

προφορικός προσαρμόζεται στον γραπτό ώστε να μην απέχουν περισσότερο, εν

τούτοις αυτό δεν λύνει το πρόβλημα. Επειδή, κατά τους φροντιστές, τα θέματα

των περυσινών λ.χ. εξετάσεων ήταν τόσο εύκολα, ώστε πάρα πολλοί μαθητές

έγραψαν καλά, είχαν και καλούς προφορικούς βαθμούς, με αποτέλεσμα να

δημιουργηθεί αυτός ο «συνωστισμός» αριστούχων, που ως γνωστόν απέκλεισε

μαθητές με μέσο όρο 19,2 από την εισαγωγή στη σχολή της πρώτης τους

προτίμησης.

Εφ’ όσον, λοιπόν, τα στοιχεία που υποστηρίζουν ότι έχουν οι φροντιστές

ερευνηθούν από τις αρχές και αποδειχθουν ακριβή, τότε ένα ακόμα μείζον ζήτημα

δημιουργείται στη δημόσια εκπαίδευση.

Και μείωση πελατείας

Δύο στους δέκα μαθητές έφυγαν φέτος από τα φροντιστήρια! Για πρώτη φορά από

την εφαρμογή της μεταρρύθμισης, όπως οι ίδιοι οι φροντιστές αναφέρουν, φέτος

παρατηρείται ουσιαστική μείωση της πελατείας των φροντιστηρίων ­ της τάξεως

του 19% συνολικά ­ όπως προκύπτει από την ετήσια καθιερωμένη έρευνα της ΟΕΦΕ

σε 27 μεγάλα φρονστιστήρια 7 νομών της χώρας. Στο γεγονός, εκτιμά ο γραμματέας

της ΟΕΦΕ κ. Ι. Τσαρπαλής, συντελούν φυσικά τα παράνομα ιδιαίτερα, όμως ο

κύριος λόγος δεν είναι αυτός. Σύμφωνα με τον κ. Τσαρπαλή, το μεγαλύτερο

ποσοστό της μείωσης (-63%) προέρχεται από τους αποφοίτους παρελθόντων ετών,

που με το παλαιό σύστημα (Δέσμες) που επέτρεπε κατοχύρωση βαθμολογιών σε

ορισμένα μαθήματα, αποτελούσε σχεδόν το 50% της φροντιστηριακής πελατείας.

Σήμερα όμως, αφ’ ενός οι απόφοιτοι του παλαιού συστήματος έχουν

ελαχιστοποιηθεί ­ και σε 1-2 χρόνια θα εκλείψουν ­ ενώ οι απόφοιτοι με το νέο

σύστημα δεν πάνε στο φροντιστήριο τόσο εύκολα όσο παλαιότερα, καθώς έχουν να

δώσουν 9 μαθήματα χωρίς δικαίωμα κατοχύρωσης, οπότε όσοι εξ αυτών είχαν κάπως

υψηλή βαθμολογία δεν το διακινδυνεύουν φοβούμενοι μήπως αντί να τη βελτιώσουν,

τελικά τη χειροτερέψουν. Επίσης, η μείωση των μαθητών λόγω της

υπογεννητικότητας, αλλα κυρίως λόγω της στροφής πολλών μαθητών στα ΤΕΕ και της

μεγάλης τα τελευταία 2 χρόνια αποτυχίας στη Β’ Λυκείου, επιφέρει πλέον και

μείωση της προσφυγής στην εξωσχολική βοήθεια. Ωστόσο, στην Γ’ Λυκείου

εμφανίζεται το μικρότερο ποσοστό μείωσης (-9%), κάτι που σημαίνει πως η

συντριπτική πλειονότητα των μαθητών της τελευταίας τάξης εξακολουθεί να

πηγαίνει στα φροντιστήρια.

Χωρίς δουλειά

Το γεγονός μπορεί να είναι ευχάριστο για την οικονομία της εκπαίδευσης στις

οικογένειες, ωστόσο δεν οφείλεται στο ότι εξέλιπε ξαφνικά η ανάγκη για

εξωσχολική βοήθεια στους μαθητές, ώστε να χαρεί πραγματικά κάποιος. Και είναι

δυσάρεστο για τους εργαζόμενους σε φροντιστήρια καθηγητές, που εκτός από το

ότι πολλοί είναι κακοπληρωμένοι, τώρα δεν βρίσκουν και εύκολα δουλειά.

Χαρακτηριστικά, λέει ο κ. Τσαρπαλής, «φέτος από τα 400 φροντιστήρια που

υπήρχαν στη Θεσσαλονίκη δεν λειτούργησαν περίπου 50, ενώ και σε άλλες πόλεις

φροντιστήρια κλείνουν και εργαζόμενοι καθηγητές απολύονται γιατί δεν βγαίνει

αλλιώς». Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις.