Το 39% επιθυμεί να απαγορευθεί οριστικά η κυκλοφορία των Ι.Χ. στο κέντρο

…ώστε να διευκολυνθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ποδήλατα

Το 39% των Αθηναίων επιθυμεί να απαγορευθεί οριστικά η κυκλοφορία των Ι.Χ. στο

κέντρο της Αθήνας και να κυκλοφρούν μόνο τα μαζικά μέσα μεταφοράς και τα

ποδήλατα, το 35% θέλει να απαγορεύεται μία φορά την εβδομάδα η κυκλοφορία των

Ι.Χ. στο κέντρο, 12% επιθυμεί αυτό να συμβαίνει μία φορά κάθε τρίμηνο και το

7% μία φορά τον χρόνο, ενώ την εφαρμογή του μέτρου αυτού στις 22 του

περασμένου Σεπτεμβρίου επικροτεί απολύτως το 91% των πολιτών.

Τα παραπάνω στοιχεία, που προκύπτουν από έρευνα που έκανε για λογαριασμό του

ΥΠΕΧΩΔΕ η εταιρεία ALKO, ανακοινώθηκαν κατά τη χθεσινή εκδήλωση που οργανώθηκε

στο Ζάππειο Μέγαρο από το υπουργείο και τον Δήμο Αθηναίων, με θέμα «Για μια

πολιτική εναλλακτικής κινητικότητας στην Ελλάδα».

Οι ερωτηθέντες

Η έρευνα έγινε στις 22 Σεπτεμβρίου, ημέρα που ίσχυσε η απαγόρευση της

κυκλοφορίας των Ι.Χ. στο κέντρο και ρωτήθηκαν 500 άτομα σε δέκα διαφορετικά

σημεία της Αθήνας. Απ’ αυτούς, το 91% δήλωσε την απόλυτη συμφωνία του με την

εφαρμογή του μέτρου, το 8% δήλωσε ότι διαφωνεί και το 1% απάντησε ότι δεν

ξέρει.

Από τους ερωτηθέντες, το 43% υποστήριξε ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας των

Ι.Χ. συμβάλλει στο καθαρότερο περιβάλλον, το 23% ότι διευκολύνει την κίνηση

των μαζικών μέσων μεταφοράς, το 14% ότι προκαλείται λιγότερο άγχος στους

πολίτες, το 10% είπε πως έτσι μένει περισσότερος χώρος για τους πεζούς και το

9% ότι προκαλείται λιγότερος θόρυβος. Γενικά το 72% δεν βρήκε κανένα

μειονέκτημα, ενώ το 6% είπε πως δημιουργούνται προβλήματα στη μετακίνηση των

εργαζομένων, ίδιο ποσοστό ότι μειώνεται ο τζίρος των καταστημάτων κ.λ.π. Από

τους ερωτηθέντες, το 19 % είπε πως είναι μεγάλη ανάγκη για άμεση επέκταση του

Μετρό και προς άλλες περιοχές.

Πολύ σημαντικό στοιχείο της έρευνας αποτελεί το ότι όλοι οι ερωτηθέντες

απάντησαν κατηγορηματικά πως για να πετύχουν τέτοιου είδους μέτρα πρέπει

απαραιτήτως να βελτιωθεί η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Μιλώντας στην εκδήλωση ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ.Κ. Λαλιώτης ανακοίνωσε ότι το τμήμα

του Μετρό από το Σύνταγμα μέχρι τη Δάφνη θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές

Νοεμβρίου (μάλλον την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου) και επανέλαβε πως στην υπό

κατασκευήν Αττική Οδό δημιουργείται ήδη η υποδομή ώστε να λειτουργήσει και ο

προαστιακός σιδηρόδρομος ως εναλλακτικός τρόπος μετάβασης στο νέο αεροδρόμιο

και τις περιοχές που διέρχεται η Αττική Οδός.

Γραμμές τραμ

Ο υπουργός Μεταφορών – Επικοινωνιών κ.Χρ. Βερελής, που επίσης μίλησε, ανέφερε

ότι είναι οριστική η απόφαση για την κατασκκευή των δύο γραμμών τραμ στην

περιοχή της Αθήνας, έργο που θα το αναλάβει θυγατρική εταιρεία της Αττικό

Μετρό (που κατασκευάζει το Μετρό της Αθήνας). Η πρώτη γραμμή θα ξεκινάει από

το Ζάππειο και μέσω Νέας Σμύρνης θα καταλήγει στο Φάληρο (μήκος 22 χιλιόμετρα)

και η άλλη θα συνδέσει τα Πατήσια με το Γουδί (μήκος 21 χιλιόμετρα), ενώ

επανέλαβε ότι σχεδιάζεται η δημιουργία λωρίδων μόνο για τα μαζικά μέσα

μεταφοράς σε μήκος 35 χιλιομέτρων σε κεντρικούς δρόμους της περιοχής

πρωτευούσης. Τέλος, ο κ. Βερελής είπε πως μέχρι τον Απρίλιο του 2001 θα

κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο 295 λεωφορεία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο

φυσικό αέριο.

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Δ. Αβραμόπουλος εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί

βρέθηκε τρόπος να υλοποιηθεί το τραμ της Αθήνας.