Σαν να μην έφτανε η ταλαιπωρία που υφίσταται το επιβατηγό κοινό από την

ακινητοποίηση, τις τελευταίες μέρες, ολόκληρου σχεδόν του ακτοπλοϊκού στόλου,

αφού τα πλοία δεν έχουν εναρμονιστεί με τα όσα προβλέπει η Κοινοτική Οδηγία

για την πυρασφάλεια, με αποτέλεσμα πολλά μικρά νησιά του Αρχιπελάγους να έχουν

αποκλειστεί, τώρα οι ακτοπλόοι ζητούν και τα ρέστα…

Δένουν κάβους. Και νέα ακινητοποίηση των πλοίων στις 27 Οκτωβρίου. Αυτή τη

φορά οι ακτοπλόοι ζητούν… αποκατάσταση του ονόματός τους, βάζοντας τα νησιά

σε καραντίνα!

Διαφωνώντας με όσα γράφονται και λέγονται μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του

«Εξπρές Σαμίνα», αποφάσισαν να δέσουν τα πλοία τους στις 27 Οκτωβρίου και

μάλιστα τη στιγμή που ξεκινά το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου!

Συμφωνεί το 95%!

Και το σκηνικό επαναλαμβάνεται: κόσμος να περιμένει σε λιμάνια και απομονωμένα

νησιά. Ενδεικτικό είναι ότι ακόμη και η Κρήτη θα αποκλειστεί (ο καθένας μπορεί

να φανταστεί τι θα γίνει στα νησιά της άγονης γραμμής), αφού, όπως αναφέρεται

σε χθεσινή ανακοίνωση, το 95% των ακτοπλόοων συμφωνεί με την απόφαση για την

ακινητοποίηση των πλοίων. Την ανακοίνωση δεν υπογράφουν ο Όμιλος Επιχειρήσεις

Αττικής του κ. Περικλή Παναγόπουλου και οι Γραμμές Στρίντζη. Την απόφασή τους

αυτή, οι ακτοπλόοι δεν είχαν ανακοινώσει επισήμως, έως αργά χθες το βράδυ, στο

υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο υπουργός Εμπορικής

Ναυτιλίας κ. Χρηστος Παπουτσής ενημερώθηκε για την κίνηση αυτή από τα

ειδησιογραφικα δελτία, και σήμερα, όπως έγινε γνωστό από το περιβάλλον του,

πρόκειται να γνωστοποιήσει τις αποφάσεις του.

«Αντιδρώντας στη διαπιστούμενη από την Ελληνική Πολιτεία, τις ελληνικές

πολιτικές παρατάξεις και τα ΜΜΕ τακτική, αποφασίζουμε την ακινητοποίηση όλων

των πλοίων της ακτοπλοΐας που είναι ενταγμένα στο στόλο μας την Παρασκευή 27

Οκτωβρίου, και καλούμε όλους τους παραπάνω να αναθεωρήσουν την τακτική

εντυπώσεων που ακολουθούν, και να σκύψουν ουσιαστικά πάνω από τα προβλήματα

της ακτοπλοΐας», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση των ακτοπλόων…

Κανείς όμως δεν κάνει λόγο για την ταμπακέρα, γιατί δεν έχουν εναρμονιστεί τα

πλοία με τις διατάξεις της Κοινοτικής Οδηγίας και ποιος θα πληρώσει για όλη

αυτή την ταλαιπωρία που υφίσταται ο κόσμος… Ούτε βέβαια αν η κίνηση αυτή

είναι στην ουσία εκβιασμός εν όψει της κατάργησης του καμποτάζ.

Οι ακτοπλόοι ζητούν επίσης την πλήρη εξιχνίαση των αιτίων του ατυχήματος και

την απόδοση ευθυνών στους υπαιτίους, αρκεί, όπως λένε, η έρευνα να γίνει με τη

δέουσα αντικειμενικότητα, από τις δικαστικές μόνο αρχές. Όπως υποστηρίζουν,

είναι τελείως ανακριβές αυτό που ακούστηκε σε διάφορες τηλεοπτικές και

ραδιοφωνικές εκπομπές, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει ανώτατο όριο

ηλικίας τα 27 έτη, και ότι η Ελλάδα ζήτησε την παράταση στα 35. Σήμερα,

υποστηρίζουν, 103 πλοία άνω των 27 ετών, είναι δρομολογημένα σε γραμμές της

Κοινότητας ή από λιμάνια της Κοινότητας σε τρίτες χώρες. Μεταξύ αυτών, 22

πλοία είναι άνω των 35 ετών με κορωνίδα το ISCHIA EXPRESS που είναι

δρομολογημένο στη γραμμή Νάπολι – Κάπρι, ηλικίας 64 χρόνων.

«Μας διασύρουν»

Την ανακοίνωση υπογράφουν: η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Ζακύνθου, η ΑΝΕΚ, η

Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Νότου Α.Ε., η G.Α. Ferries, η Goutos Lines, η

ΔΑΝΕ, η Ζυγός Σταρ Ν.Ε., οι Θαλάσσιες Ταχυμεταφορές, η Κάρυστος Ν.Ε., η

Κυριακούλης Ναυτιλιακή Α.Ε., η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, η

Μηνιώτη ΑΦΟΙ, οι Μινωικές Γραμμές, η MFD, η ΝΕΛ, η Σάος Ανώνυμη Ναυτιλιακή

Εταιρεία Σαμοθρακιτών, η Σκύρος Ν.Ε. και η Τυρογαλάς.

Από την πλευρά τους οι Ομοσπονδίες Παροικιανών Οργανώσεων Αιγαίου, με ψήφισμα

διαμαρτυρίας που εξέδωσαν στις 7 Οκτωβρίου, απαιτούν μεταξύ άλλων να

αντιμετωπιστούν επιτέλους οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σαν μέσο μαζικής

μεταφοράς, να διασφαλιστεί το δικαίωμα της επικοινωνίας των μικρών ακριτικών

νησιών, να συμμετέχουν εκπρόσωποι ναυτεργατικών ενώσεων στην Επιθεώρηση

Εμπορικών Πλοίων, να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεως θέσεων και

να αποζημιωθούν άμεσα τα θύματα του ναυαγίου και οι οικογένειές τους.