Μέρες τρέλας ζει το Αιγαίο. Μετά το ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα», «ξηλώθηκε»

χθες από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστο Παπουτσή η Διεύθυνση

Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, μια υπηρεσία που βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα

τις τελευταίες ημέρες για τους πλημμελείς ή και τυπικούς ελέγχους που της

καταλογίζουν ότι έκανε. Την ίδια στιγμή, τα μεγάλα λιμάνια της χώρας παρέμεναν

μέχρι αργά χθες το βράδυ αποκλεισμένα από αλιείς που διαμαρτύρονται για τις

τιμές των καυσίμων. Λόγω του αποκλεισμού δεν πραγματοποιήθηκαν επτά δρομολόγια

που είχαν προγραμματισθεί να γίνουν από τον Πειραιά μετά το μεσημέρι και το

απόγευμα χθες, ενώ ανάλογα προβλήματα αναμένεται να υπάρξουν και σήμερα. Και

όλα αυτά τη στιγμή που τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια είναι περιορισμένα λόγω της

γνωστής ακινητοποίησης δεκάδων καραβιών. Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι

ορισμένα, μικρά κυρίως, νησιά να αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρά προβλήματα με

ελλείψεις βασικών προϊόντων, αφού έχουν να δουν πλοίο μέχρι και δεκαπέντε

μέρες! Παράλληλα, δυσάρεστες συνέπειες υπάρχουν και για τον τουρισμό, τη

στιγμή που οι κάτοικοι των ακριτικών αυτών περιοχών εξαρτούν μεγάλο μέρος του

εισοδήματός τους από τους επισκέπτες.

Οι μέρες τρέλας, όμως, συνεχίζονται και σ’ αυτά ακόμη τα δρομολόγια που

εξακολουθούν να γίνονται. Χθες το πρωί το πλοίο «Άπτερα» που είχε προορισμό τη

Σούδα λίγο έλειψε να καταπλεύσει στο… Ρέθυμνο, αφού χρειάστηκε να

παρατηρήσουν οι επιβάτες πως δεν ακολουθούσε τη σωστή ρότα. Πολύωρη

ταλαιπωρία, όμως, περίμενε και τους επιβάτες τούυ «Αίολος» το οποίο με απόφαση

του πλοιάρχου του επέστρεψε στη Σύρο, όταν έγινε καταγγελία ότι ήταν

υπερφορτωμένο, πράγμα που τελικά αποδείχθηκε αναληθές.

Σήμερα εξάλλου, οι πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας θα συγκεντρωθούν στο Κεντρικό

Λιμεναρχείο Πειραιά, απαιτώντας δημόσια δήλωση εμπιστοσύνης από τον υπουργό

Ναυτιλίας προς αυτούς. Σε διαφορετική περίπτωση απειλούν να καταθέσουν τα

ναυτικά τους φυλλάδια.

Οι εξελίξεις στον χώρο της ναυτιλίας είναι πλέον αλυσιδωτές. Ο υπουργός

Εμπορικής Ναυτιλίας «ξήλωσε» από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων οκτώ

αξιωματικούς (ανάμεσά τους και τον κλαδάρχη Δαμιανό Δουμάνη) και δύο

πολιτικούς υπαλλήλους, ενώ προωθεί τη συγκρότηση ανεξάρτητης Επιτροπής Ελέγχου

για τη διερεύνηση επώνυμων και τεκμηριωμένων καταγγελιών που αφορούν την

εγκυρότητα των επιθεωρήσεων.

Κλαδάρχης στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοιων αναλαμβάνει ο έως χθες γενικός

επιθεωρητής του Λιμενικού, αρχιπλοίαρχος Πελοπίδας Αγγελόπουλος.

Ο ίδιος ο κ. Χρήστος Παπουτσής υποστηρίζει ότι «οι μετακινήσεις έγιναν

προκειμένου να μην υπάρξει καμία υπόνοια και από κανέναν ότι επιχειρείται

συγκάλυψη. Άλλωστε προχωρήσαμε στη σύσταση ανεξάρτητης Επιτροπής Ελέγχου

προκειμενου να θωρακιστεί το κύρος των επιθεωρήσεων. Οι έντιμοι αξιωματικοί

του Λιμενικού και πολιτικοί υπάλληλοι που σέβονται τον όρκο τους δεν έχουν να

φοβηθούν τίποτα».

Στην Επιθεώρηση το κλίμα ήταν βαρύ χθες το μεσημέρι, όταν έγιναν γνωστές οι

μετακινήσεις αξιωματικών και πολιτικού προσωπικού. Μάλιστα, ο πρώην κλαδάρχης

αρχιπλοίαρχος Δαμιανός Δουμάνης δεν έκρυβε τη θλίψη του λέγοντας πως

«σκέφτεται πολύ σοβαρά να παραιτηθεί από το Λιμενικό», αφού, σύμφωνα με τον

ίδιο, «έκανε πάντα καλά τη δουλειά του και δεν υπάρχει τίποτα να του

προσάψουν…».

Όπως έγινε γνωστό από το ΥΕΝ, εκτός από τον αρχιπλοίαρχο Δαμιανό Δουμάνη, ο

οποίος τοποθετείται ως διοικητής στο ΚΕΣΕΝ / Πλοιάρχων-Μηχανικών,

απομακρύνονται ακόμη ο πλοίαρχος Αδαμάντιος Κρασανάκης, οι αντιπλοίαρχοι

Γεώργιος Ράζος, Σωτήρης Ζεϊμπέκης, Χαράλαμπος Ρούκης, Δημήτρης Φωκάς, οι

πλωτάρχες Ηλίας Σαμπατακάκης, Σταμάτης Ράπτης και οι πολιτικοί υπάλληλοι

Δημήτρης Λιγνός και Γιώργος Κατσαφάδος.

Όμως υπάρχουν και αντιδράσεις. Ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών Ελλάδος με

ανακοίνωσή του τονίζει ότι είναι «αδιανόητο να απομακρύνονται ικανά,

επιστημονικά καταρτισμένα, έντιμα και εργατικά στελέχη του ΚΕΕΠ, όπως ο

αρχιπλοίαρχος Δαμιανός Δουμάνης, χωρίς να έχει τεκμηριωθεί καμία καταγγελία

και χωρίς να γίνει καμία διοικητική έρευνα. Με αυτό τον τρόπο η ηγεσία του ΥΕΝ

σπεύδει να προκαταλάβει έμμεσα τα αποτελέσματα της ανάκρισης και της

πραγματογνωμοσύνης».

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σωματος με ανακοίνωσή της εκφράζει την

«αγανάκτησή της για τα δυσμενή σχόλια που τις τελευταίες μέρες ακούγονται και

γράφονται κατά του Λιμενικού, το οποίο έδωσε την ψυχή του για τον συντονισμό

της επιχείρησης διάσωσης των 452 ατόμων, με αποκορύφωμα τον θάνατο από

υπερβολική πίεση και άγχος του υπολιμενάρχη Πάρου Δημήτρη Μάλαμα».