Η ακινητοποίηση σχεδόν όλου του ακτοπλοϊκού στολου, προκειμενου τα πλοία να

συμμορφωθουν με τις διαταξεις της Κοινοτικης Οδηγίας για την πυρασφαλεια, είχε

ως αποτελεσμα την κατακορυφη μειωση στην κινηση του επιβατικού κοινού.

Ακινητοποιημένα πλοία. Η κίνηση των επιβατών μειώθηκε τις τελευταίες ημέρες

μετά το ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα» και την ακινητοποίηση ολόκληρου σχεδόν του

ακτοπλοϊκού στόλου. Ο κόσμος, όπως έλεγαν οι λιμενικοί, αποφεύγει να ταξιδέψει

με πλοία

Έτσι, χθες, με τα 15 δρομολογια που πραγματοποιηθηκαν όλη μερα, από το λιμάνι

του Πειραια διακινηθηκαν γυρω στους 2.200 επιβατες. Την προηγουμενη εβδομαδα

ειχαν διακινηθει την ιδια μερα, από το λιμανι του Πειραια, περιπου 5.000

επιβατες.

Οπως χαρακτηριστικα έλεγαν αξιωματικοί του Λιμενικού, η «κινηση ειναι

υποτονικη, αφού και ο αριθμος των πλοιων μειωθηκε και ο κοσμος φοβαται μετα το

ναυαγιο του «Εξπρές Σαμίνα»».

Καταγγελία

Ομως και χθες δεν έλειψαν τα προβληματα, αφού δεν εγινε το δρομολογιο του

επιβατηγού «Ιάλυσος», το οποίο θα επιανε Αστυπαλαια και Ροδο. Προηγηθηκε

ανωνυμη καταγγελία για υπαρξη ρηγματος αλλα κατα την επιθεωρηση του πλοίου

διαπιστωθηκε αδυναμία εκκινησης της αριστερης μηχανης, με αποτελεσμα να

απαγορευτει ο αποπλους του επιβατηγού. Λίγο πριν τα μεσάνυχτα με καθυστέρηση

τριών ωρών, έγινε γνωστό από το ΥΕΝ ότι συνελήφθησαν ο πλοίαρχος του «Ιάλυσος»

Παναγιώτης Αρμενάκης και ο Α’ μηχανικός Σωτήρης Σακελλαράκης. Σήμερα πρόκειται

να οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πειραιά.

Λίγες ωρες νωριτερα, υπεστη βλαβη το ιπταμενο δελφινι «Φλάινγκ ΙΙ» που

μετεφερε 15 επιβατες από τον Πειραια προς την Αιγινα. Εξω από το λιμανι του

Πειραια, κατα τη διαδικασια ανυψωσεως, υπεστη θραυση του σωληνα υψηλης πιεσης

πετρελαιου της αριστερης κυριας μηχανης, με αποτελεσμα να απαγορευτει ο

αποπλους.

Στο μεταξυ, την άρση του καμποτάζ στις 31 Οκτωβρίου 2000 ή ακόμη και νωρίτερα

αν αυτο είναι εφικτο (η καταληκτικη ημερομηνία απελευθερωσης είναι η

31-10-2003) προτείνει προς το υπουργείο Εμπορικης Ναυτιλίας η Επιτροπή που

συνεστηθη πριν από δυο μηνες, προκειμενου να εξετασει το νεο θεσμικο πλαίσιο

των θαλασσιων συγκοινωνιων, μετα την απελευθερωση τους.

Η επιτροπή

Οι προτασεις της Επιτροπής που, ας σημειωθει, δεν ειναι δεσμευτικες, θα

συζητηθουν κατα την αυριανή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, όπου θα

εξεταστουν όλα τα θεματα της ακτοπλοΐας και της ποντοπορου ναυτιλίας.

Συμφωνα με τα όσα αναφερονται στο πόρισμα της Επιτροπής, οποιαδήποτε κοινοτικη

πλοιοκτητρια εταιρεία με πλοία υπό σημαία κράτους-μέλους μπορει να εκδηλωσει

ελευθερα το ενδιαφερον της, εφοσον, μεταξυ αλλων, πληροι τις εξης

προϋποθεσεις: τα πλοία να ειναι κατω των 35 ετων και όταν συμπληρωνουν την

ηλικια αυτη να αποσύρονται, να μην τελει υπό πτωχευση, να αποδεχεται βασικούς

όρους των δρομολογιων, να εχει εξασφαλισει συγκεκριμενους χωρους αναχωρησης

και να εφαρμοζει τους εκαστοτε κανονες του ελληνικού κράτους για την επανδρωση

των πλοιων.

Σε ό,τι αφορα το ναυλολόγιο, προτεινεται η ελευθερη διαμόρφωση του ναυλου,

χωρις οποιαδήποτε κρατικη παρεμβαση και καθιερωση ανωτατου οριου (πλαφόν)

τιμων στην οικονομικη θεση για την προστασία του καταναλωτικου κοινού.

Επίσης, στο θεμα των γραμμων δημοσιων υπηρεσιων αναφερεται χαρακτηριστικα:

«Στο νεο απελευθερωτικο τοπιο της αγορας, επιβαλλεται η παροχή κινητρων για

την εξυπηρετηση των γραμμων δημοσιων υπηρεσιων».