Ο εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης Πειραιά Γρηγόρης Πεπόνης έδωσε εντολή στο

Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ύστερα από σχετικό αίτημα της Εισαγγελίας Σύρου,

να συγκεντρώσει όλα τα πιστοποιητικά που εξεδόθησαν από την Επιθεώρηση

Εμπορικών Πλοίων την τελευταία πενταετία για πλοία που δεν εναρμονίστηκαν με

τις απαιτήσεις της κοινοτικής οδηγίας.

Από το ΥΕΝ έγινε γνωστό ότι από τα πλοία που ανήκουν στη Β’ κατηγορία (αφορά

τα επιβατηγά που εκτελούν δρομολόγια έως 20 ναυτικά μίλια από την πλησιέστερη

ακτή) συμμορφώθηκαν με τις απαιτήσεις της οδηγίας τα «Διονύσιος Σολωμός»,

«Ιονίς», «Κεφαλονιά», «Πρωτεύς» και «Εξπρές Σκοπελίτης», ενώ άλλαξαν κατηγορία

(από τη Β’ στη Γ’) τα «Καπετάν Σταμάτης», «Στεφαμάρ», «Νήσος Κύθηρα», «Χιόνη»

και «Ιφιγένεια Άννα».

* Από την MFD έγινε χθες γνωστό ότι από τα 74 πλοία της εταιρείας μόνο 14

χρειάζονται προσαρμογή στις διατάξεις της EUROSOLAS. Για τα οκτώ από αυτά είχε

ξεκινήσει από τις 11/9/2000 η προοδευτική ακινητοποίησή τους στο πλαίσιο της

ετήσιας ακινησίας, οπότε και θα γινόταν η προσαρμογή στις διατάξεις με

προοπτική η επαναδρομολόγησή τους να γίνει στις αρχές του 2001, αφού οι

μεταφορικές ανάγκες αυτή την εποχή συμπληρώνονται με τέσσερα πλοία.

* Επίσης από την GA Ferries εκδόθηκε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία από τα

επτά πλοία το ταχύπλοο «Jet Ferrie 1» είναι προσαρμοσμένο στον νέο κώδικα

ταχύπλοων σκαφών, και από τα υπόλοιπα έξι τα τρία έχουν διακόψει ήδη τους

πλόας τους στο πλαίσιο της ετήσιας επιθεώρησης, ενώ τα υπόλοιπα τρία, το

«Μιλένα», το «Μαρίνα» και το «Ρομίλντα», είναι ήδη προσαρμοσμένα στις

απαιτήσεις.

Ο Μιχ. Παπαγιαννάκης

Τέλος, με ανακοίνωση που εξεδόθη χθες, από το γραφείο τού ευρωβουλευτή του ΣΥΝ

κ. Μιχάλη Παπαγιαννάκη αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «σχετικά με τη ναυτιλία

υπάρχει ένα γενικότερο πλέγμα οδηγιών, κανονισμών κ.λπ. και ότι η Ελλάδα το

παραβιάζει με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, όλα τα άτομα επί του πλοίου,

ανεξαρτήτου ηλικίας, πρέπει να καταμετρώνται πριν από την αναχώρηση. Σε ποιο

ελληνικό πλοίο ισχύει αυτό, ιδίως σε περιόδους τουριστικής αιχμής;».

Το «Ζευς 3»

Την ίδια ώρα, στη Νάξο, ο πλοίαρχος και τα μέλη τού τουριστικού σκάφους «Ζευς

3», που προσέκρουσε σε ύφαλο τα ξημερώματα της Κυριακής, οδηγήθηκαν στον

εισαγγελέα Νάξου. Από το ΥΕΝ δεν έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα του αλκοτέστ

στο οποίο υπεβλήθη ο καπετάνιος Ιωάννης Βιλιώτης ούτε και της νεκροψίας του

82χρονου Αμερικανού, που έγινε προκειμένου να διαπιστωθεί αν πέθανε από πνιγμό

ή υπέστη ανακοπή καρδιάς.

Και πρόστιμα

Από το ΥΕΝ έγινε χθες το απόγευμα γνωστό ότι το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά

επέβαλε στον Δημήτρη Παούρη, πλοίαρχο του «Εξπρές Άρτεμις», και στην MFD

πρόστιμα ύψους 54.868.110 δραχμών και 25.300.000 δραχμών, διότι ως υπεύθυνοι

δεν έλαβαν τα αναγκαία μέτρα για την αποτροπή επιβίβασης 556 υπεράριθμων

επιβατών από τη Σαντορίνη για Πειραιά στις 19 Ιουνίου 2000.