Δύο περιοχές «στρατηγικής σημασίας» για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004,

το Καλλιμάρμαρο και το Χίλτον, αλλάζουν όψη.

Στο Χίλτον προβλέπεται η δημιουργία ανισόπεδου κόμβου με βύθιση τμήματος της

Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ με την ίδια τεχνική θα «εξαφανιστεί» από την επιφάνεια

η λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου ώστε να ενοποιηθεί ο χώρος μπροστά από το

Παναθηναϊκό Στάδιο με το Ζάππειο και την Ηρώδου Αττικού.

Την ίδια στιγμή φαίνεται πως εγκαταλείπονται οι αλλαγές που είχε προτείνει η

Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων στις οποίες περιλαμβάνονταν

μονοδρόμηση της λεωφόρου Συγγρού (από Στύλους Ολυμπίου Διός μέχρι την οδό

Φραντζή), μονοδρόμηση της Λ. Καλλιρρόης (από Συγγρού έως Αθ. Διάκου) και

πεζοδρόμηση της Λ. Όλγας.

Οι δύο αυτές σημαντικές παρεμβάσεις που αλλάζουν την εικόνα σε δύο κεντρικά

σημεία της Αθήνας εντάσσονται στο ευρύτερο σχέδιο των συγκοινωνιακών έργων

υποδομής εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και εξετάζονται με ιδιαίτερη

προσοχή. Το κόστος υπολογίζεται περίπου στα 10 δισ. δραχμές, ενώ οι εργασίες

προβλέπεται να αρχίσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2001.

Έντονες αντιδράσεις

Ειδικότερα, για την περιοχή του Χίλτον, απερρίφθη πρόταση για τη δημιουργία

ανισόπεδου κόμβου, αφού θεωρήθηκε πως μια τέτοιου είδους παρέμβαση θα

δημιουργούσε έντονες αντιδράσεις. Η λύση της «βύθισης» τμήματος της Βασιλίσσης

Σοφίας θεωρείται ηπιότερη παρέμβαση που αναδεικνύει και δεν υποβαθμίζει την

περιοχή. Τεχνικά επίσης είναι εφικτή η δημιουργία της «υπόγειας λεωφόρου»,

καθώς στο εν λόγω σημείο υπάρχουν εκατέρωθεν τα πλάτη που απαιτούνται ­ κάτι

που ίσως δημιουργήσει πρόβλημα στη «βύθιση» της λεωφόρου Αλεξάνδρας στους

Αμπελοκήπους, όπου προβλέπεται να γίνει ίδιου τύπου ανισόπεδος κόμβος.

Λεωφόρος Κηφισίας

Η λεωφόρος Κηφισίας, εκτός από τους Αμπελοκήπους, θα βυθιστεί σε δύο ακόμα

κρίσιμα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση σημεία: στον Φάρο Ψυχικού και στην

Αγία Βαρβάρα (ύψος Κολλεγίου Φιλοθέης).

Η πρόταση που εξετάζεται για την παρέμβαση μπροστά από το Καλλιμάρμαρο Στάδιο

θεωρείται δυσκολότερη από τεχνικής απόψεως και περιλαμβάνει: κατασκευή

υπόγειου τμήματος της λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου μπροστά από το Στάδιο με

στόχο να δημιουργηθεί ενιαίος χώρος με την Ηρώδου Αττικού και το Ζάππειο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, παρά τις δυσκολίες, το έργο αντιμετωπίζεται θετικά από

τις Τεχνικές Υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, αφού θα αλλάξει εντελώς τη σημερινή εικόνα

και θα αναδείξει το Παναθηναϊκό Στάδιο. «Εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του

2004 το έργο είναι σχεδόν αναγκαίο να γίνει» τονίζεται χαρακτηριστικά.