Λάθος χειρισμοί που έγιναν κατά τη διαδικασία φόρτωσης με τσιμέντο, οδήγησαν,
όπως όλα δείχνουν, στο ναυάγιο του πλοίου «Eurobalker 10», χθες στις 10.20 το
πρωί στο Λευκαντί της Εύβοιας. Το καράβι μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα κόπηκε στα
δύο και από το 15μελές του πλήρωμα δεν κατάφερε να σωθεί ένας Ουκρανός ναύτης.


Τα συνεργεία διάσωσης τον βρήκαν νεκρό στη γέφυρα του πλοίου, τρεισήμισι ώρες
μετά τη βύθιση. Οι υπόλοιποι ναυτικοί, ανάμεσά τους και ο μοναδικός Έλληνας, ο
υποπλοίαρχος Νίκος Πανταζής, είναι καλά στην υγεία τους.


Πέντε από αυτούς τραυματίστηκαν ελαφρά καθώς την ώρα που το πλοίο κοβόταν στη
μέση βούτηξαν στη θάλασσα και μεταφέρθηκαν στα εξωτερικά ιατρεία του
Νοσοκομείου Χαλκίδας.


Το καράβι έφερε σημαία Καμπότζης, αλλά ήταν ελληνικών συμφερόντων. Είχε
αναχωρήσει από την Τουρκία και είχε φθάσει στο Λευκαντί στις 28 Αυγούστου.
Χθες το πρωί οδηγήθηκε στα ανοιχτά για να φορτώσει αφού κάτι τέτοιο δεν θα
μπορούσε να συμβεί μέσα στις λιμενικές εγκαταστάσεις της τσιμεντοβιομηχανίας
λόγω του μεγάλου εκτοπίσματος του καραβιού, που ανερχόταν στους 19.473 κοχ.


Το «Eurobalker 10» άρχισε να δέχεται το φορτίο τσιμέντου από μία πλωτή
αποθήκη. Στις 10.20 το πρωί άρχισαν να ακούγονται δυνατοί κραδασμοί και τα
μέλη του πληρώματος (11 Ουκρανοί, 2 Ινδοί, ένας Ρώσος και ο Έλληνας
υποπλοίαρχος) έπεσαν στη θάλασσα.


Το πλοίο έσπασε στο μεσαίο του τμήμα το οποίο βυθίστηκε, με αποτέλεσμα να
ανασηκωθούν η πρύμνη και η πλώρη του. Ένας απο τους Ουκρανούς ναυτικούς δεν τα
καταφέρε και έχασε τη ζωή του.


Γύρω από το ναυαγισμένο πλοίο έσπευσαν ρυμουλκά και τράτες που περισυνέλλεξαν
το πλήρωμα, ενώ ταυτόχρονα γίνονταν προσπάθειες για τον περιορισμό της
ρύπανσης από τα καύσιμα του πλοίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από