Οικονομία

Όλες οι παροχές σε μισθωτούς – συνταξιούχους

Όλες οι παροχές σε μισθωτούς – συνταξιούχους
Σχόλια
5 λεπτά


Φθηνά στεγαστικά δάνεια, αυξήσεις μισθών και συντάξεων πάνω από τον
πληθωρισμό και φορολογικές ελαφρύνσεις περιμένουν μισθωτούς και συνταξιούχους
το νέο έτος, ενώ πακέτο παροχών θα δοθεί και στους ανέργους.






Το 2000 είναι έτος εκλογών και φυσικό είναι η κυβέρνηση να κάνει… λίμιτ απ
στις παροχές υπό τους περιορισμούς που θέτει η αυστηρή οικονομική πολιτική που
εφαρμόζει εν όψει της ένταξης της χώρας μας στην ΟΝΕ. Τα βασικά στοιχεία του
πακέτου των παροχών για τους εργαζομένους και τους συνταξιούχους είναι τα εξής:


ΦΟΡΟΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ: Από την 1.1.2000 θα παρακρατείται λιγότερος φόρος από
505 έως 10.533 δρχ. από τους μισθούς και τις συντάξεις. Η μείωση της
παρακράτησης φόρου θα προέλθει λόγω της αύξησης στα 2.300.000 δρχ. (από
1.900.000 δρχ. φέτος) του αφορολόγητου ποσού για τους μισθούς και τις
συντάξεις που θα αποκτηθούν το 2000. Επίσης τα Χριστούγεννα, μαζί με την
καταβολή του δώρου, οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι του Δημοσίου θα πάρουν
πίσω το επιπλέον ποσό φόρου που τους παρακρατήθηκε εφέτος, επειδή η
παρακράτηση υπολογίστηκε με την παλιά κλίμακα που είχε αφορολόγητο όριο
1.350.000 δρχ. και όχι με αυτήν που θα ισχύσει εφέτος και η οποία προβλέπει
αφορολόγητο 1.900.000 δρχ.


ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: Οι συνταξιούχοι του Δημοσίου θα έχουν αυξήσεις που θα
κυμαίνονται από 5.180 δρχ. μέχρι 17.600 δρχ. Εκτός από την αύξηση που θα δοθεί
λόγω της αναπροσαρμογής των βασικών μισθών των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων,
στους συνταξιούχους του Δημοσίου θα δοθεί μαζί με τη σύνταξη και μηνιαίο ποσό
εξομάλυνσης ως εξής:


Τρεις χιλιάδες δρχ. για όσους λαμβάνουν σύνταξη μέχρι 150.000 δρχ., 5.000 δρχ.
για όσους παίρνουν σύνταξη από 150.0001 μέχρι 250.000 δρχ. και 8.000 δρχ. για
όσους λαμβάνουν σύνταξη 250.001 δρχ. και άνω. Εξάλλου οι χαμηλοσυνταξιούχοι θα
πάρουν αύξηση έως 5% ενώ αυξάνεται και το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) κατά 3.000 δρχ. και διαμορφώνεται στις 21.000 δρχ. Επίσης
από 1.1.2000 αυξάνονται κατά 10.000 δρχ. οι συντάξεις του ΟΓΑ και των
ανασφάλιστων υπερηλίκων. Με την αύξηση αυτή τα νέα ποσά των βασικών συντάξεων
του ΟΓΑ, διαμορφώνονται ως εξής:


* Βασική σύνταξη από 32.201 δρχ. το 1999 σε 42.201 δρχ. το έτος 2000.


* Συνταξιούχος με σύζυγο κάτω των 65 ετών από 34.199 δρχ. το 1999 σε 44.199 το
νέο έτος.


* Συνταξιούχος με σύζυγο άνω των 65 ετών ή παιδί κάτω των 18 ετών από 35.156
δρχ. εφέτος σε 45.156 δρχ. το 2000.


Επίσης αναπροσαρμόζονται οι συντάξεις που καταβάλλει το ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό
Ταμείο) και οι συνταξιούχοι ναυτικοί θα πάρουν από 1.1.2000 σύνταξη ίση με το
60% του βασικού μισθού της αντίστοιχης συλλογικής σύμβασης που ισχύει για το
έτος 1999 (αντί με το 58% που ισχύει). Μια άλλη σημαντική παροχή για το νέο
έτος αφορά τους συνταξιούχους του ΤΣΑ (Ταμείο Συντάξεων Αυτοκινητιστών) οι
οποίοι θα έχουν αύξηση των συντάξεών τους ενώ αύξηση προβλέπεται και στις
επικουρικές συντάξεις των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίες σήμερα βρίσκονται κάτω
από το 20% των συντάξιμων αποδοχών.


ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ: Στον χώρο της Δημόσιας Διοίκησης η κυβερνητική
εισοδηματική πολιτική προβλέπει αύξηση στους μισθούς της τάξης του 2,5%
μεσοσταθμικά. Η αύξηση θα δοθεί στον βασικό μισθό (εφάπαξ την 1.1.2000) ενώ
προβλέπεται και η αναπροσαρμογή διάφορων επιδομάτων (προβληματικών περιοχών,
νοσοκομειακό, ειδικής απασχόλησης προσωπικού ΟΤΑ). Αυξήσεις οι οποίες θα
κυμαίνονται πάνω από τον πληθωρισμό θα δοθούν στους κληρικούς, στα στελέχη των
Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και του
Πυροσβεστικού Σώματος. Στον ιδιωτικό τομέα το ύψος των αυξήσεων που θα δοθούν
στους μισθούς θα καθορισθεί από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις ενώ πιλότος
για το ύψος της αύξησης θα είναι η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση
Εργασίας για την οποία οι διαπραγματεύσεις θα αρχίσουν το νέο έτος.


ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ: Από την 1.1.2000 όσοι εργαζόμενοι στο Δημόσιο είχαν
πάρει στεγαστικό δάνειο από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και από το Ταμείο
Παρακαταθηκών και Δανείων θα έχουν μείωση των επιτοκίων κατά δύο ποσοστιαίες
μονάδες. Τα νέα μειωμένα επιτόκια ισχύουν για όσους συνομολογούν νέα δάνεια
για στέγη από τις 25.11.99. Για τις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης
και για τις μεγάλες πόλεις το νέο επιτόκιο έχει καθοριστεί στο 7%. Το
οικονομικό όφελος από τη μείωση των επιτοκίων των στεγαστικών δανείων φθάνει
έως τις 35.000 δρχ. τον μήνα ή 420.000 δρχ. το έτος για δάνεια ύψους 25 εκατ.
δρχ. Επίσης συνεχίζεται κανονικά το στεγαστικό πρόγραμμα του Οργανισμού
Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) το οποίο προβλέπει τη χορήγηση χαμηλότοκων
στεγαστικών δανείων στους εργατοϋπαλλήλους.








ΑΝΕΡΓΟΙ: Από το νέο έτος προβλέπεται η αύξηση του επιδόματος ανεργίας κατά
10% η οποία μεταφράζεται σε ετήσια ενίσχυση της τάξης των 112.000 δρχ.
Παράλληλα, θα βρίσκονται σε εξέλιξη 20 προγράμματα του ΟΑΕΔ για τους ανέργους
ενώ μειώνεται η φορολογία για τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα οι οποίες
θα προσλαμβάνουν νέους άνεργους. Στο μεταξύ από την 1.1.2000 οι άνεργοι
ηλικίας άνω των 29 έως 55 ετών θα καλύπτονται για παροχές ασθένειας σε είδος
από τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο ασφαλίζονταν πριν από τη διακοπή της
εργασίας τους. Η προϋπόθεση που τίθεται είναι να έχουν πραγματοποιήσει στην
ασφάλιση οποιουδήποτε ασφαλιστικού φορέα 600 ημέρες εργασίας ενώ το όριο αυτό
αυξάνεται ανά 100 ημέρες κάθε έτος μετά τη συμπλήρωση του 30ού έτους της
ηλικίας και μέχρι το 54ο έτος. Στο παρελθόν, υπενθυμίζεται, είχε δοθεί
ασφαλιστικό βιβλιάριο και στους νέους ανέργους μέχρι 29 ετών και στους
ανέργους άνω των 55 ετών.


ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ: Εντός του Δεκεμβρίου αναμένεται να ανακοινωθεί η
μονιμοποίηση χιλιάδων συμβασιούχων του Δημοσίου (με συμβάσεις ορισμένου
χρόνου) με βασική προϋπόθεση να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 36 μήνες
πραγματικού χρόνου υπηρεσίας στο Δημόσιο. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται η
διαδικασία για τη μετατροπή των συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε
δημοσίου δικαίου. Οι υπό μονιμοποίηση υπάλληλοι έχουν δικαίωμα επιλογής του
ασφαλιστικού τους φορέα. Μια άλλη σημαντική ρύθμιση που ωφελεί και τους
εργαζόμενους-συνταξιούχους θα είναι η μείωση των τιμολογίων ρεύματος οικιακής
χρήσης (ΔΕΗ) η οποία θα ισχύσει από την 1.12.99 ενώ ευνοούνται και οι
αγοραστές αυτοκινήτων αφού έγινε μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 10% κατά
μέσο όρο (Σεπτέμβριος 1999), ποσοστό που οδήγησε σε μειώσεις των τελικών τιμών
των αυτοκινήτων κατά 150.000-400.000 δρχ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Άρση Βαρών: Η τοποθέτηση της Ομοσπονδίας για τη σύλληψη του Οδυσσέα Δήμα – «Δεν έχει καμία σχέση, συνεργασία ή θεσμική ιδιότητα με την ΕΟΑΒ»
  2. Πέφτει το πετρέλαιο, αλλά βενζίνη και ντίζελ θα παραμείνουν ακριβά
  3. Κως: Θρίλερ στη θάλασσα με 30 μετανάστες – Καταδίωξη, ελιγμοί και προειδοποιητικοί πυροβολισμοί από το Λιμενικό

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies