Οικονομία

Αλλάζει το τοπίο

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
3 λεπτά


Δεκατέσσερις αλλαγές μεταβάλλουν το τοπίο στη φορολογία εισοδήματος.
Πρόκειται για τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος μισθωτών και συνταξιούχων,
επαγγελματιών και επιχειρήσεων, οι οποίες προβλέπονται στο φορολογικό
νομοσχέδιο που θα τεθεί προς ψήφιση την Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής. Οι
αλλαγές αυτές είναι:








1 Η θέσπιση νέας φορολογικής κλίμακας στην οποία το αφορολόγητο όριο για
τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους αυξάνεται σε 1.900.000 δρχ. από
1.355.000 δρχ. και για τους υπόλοιπους φορολογουμένους σε 1.600.000 από
1.055.000 δρχ. Η κλίμακα αυτή θα ισχύσει για τη φορολόγηση των φετινών εισοδημάτων.


2 Η αύξηση των εκπτώσεων φόρου για παιδιά. Η αύξηση κυμαίνεται από
5.000 δρχ. μέχρι 35.000 δρχ. το παιδί, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών του φορολογουμένου.


3 Ο καθορισμός σε 2.500.000 δρχ. του ανώτατου ποσού δαπανών, που θα
μπορεί να εκπίπτει από το εισόδημα του φορολογουμένου, από καταβολή ενοικίου
για κύρια κατοικία.


4 Η αύξηση και ο καθορισμός σε 250.000 δρχ. του ανώτατου ποσού έκπτωσης
από ενοίκιο για τη διαμονή των παιδιών των φορολογουμένων που σπουδάζουν σε
άλλη πόλη.


5 Η αύξηση και ο καθορισμός στις 250.000 δρχ. του ανώτατου ορίου
έκπτωσης δαπάνης από το εισόδημα από ασφάλιστρα (ζωής, θανάτου, προσωπικών
ατυχημάτων κ.ά.).


6 Η αύξηση στις 250.000 δρχ. και του ποσού των διδάκτρων που θα μπορεί
να εκπίπτει από το εισόδημα του φορολογουμένου.


7 Ο περιορισμός στα 120 τ.μ., για όλους τους φορολογουμένους, της
έκτασης της πρώτης κατοικίας για την οποία θα αναγνωρίζεται έκπτωση τόκων από
στεγαστικό δάνειο (θα ισχύσει για τα δάνεια που θα συναφθούν από 1.1.2000).


8 Η φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, πλην των δικηγόρων, με βάση
τα βιβλία τους, τον μοναδικό συντελεστή καθαρών αποδοχών τους και τις σταθερές
επαγγελματικές τους δαπάνες, μετά την κατάργηση (από φέτος) των αντικειμενικών κριτηρίων.


9 Η αύξηση της επαγγελματικής αμοιβής σε 2.500.000 δρχ. και του
συντελεστή της μισθωτικής αξίας στο 8,5% βάσει των οποίων θα προσδιορισθεί ­
με αντικειμενικά κριτήρια ­ το ελάχιστο καθαρό εισόδημα των δικηγόρων και το 1999.


10 Ο προσδιορισμός των καθαρών κερδών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για
τη χρήση του 1999, με βάση τα βιβλία τους και τον μοναδικό συντελεστή καθαρού κέρδους.


11 Η μείωση του συντελεστή φορολόγησης των προσωπικών εταιρειών στο
30% από 35% (ισχύει από φέτος).


12 Η έκπτωση από τα καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων του 50% των
ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν για νέες προσλήψεις.


13 Η αύξηση του αφορολόγητου ορίου για τον προσδιορισμό του εισοδήματος
από ιδιοκατοίκηση. Το όριο, που είναι 150 τ.μ., θα αυξάνεται κατά 20 τ.μ. για
κάθε παιδί του φορολογουμένου από το τρίτο και μετά.


14 Η μείωση του συμπληρωματικού φόρου στα εισοδήματα από ακίνητα στο
1,5% από 3% (θα ισχύσει από το 2000).


Οι νέες ρυθμίσεις, που θα ισχύσουν για τη φορολόγηση των φετινών εισοδημάτων,
παρουσιάζονται αναλυτικά από «ΤΑ ΝΕΑ» με πίνακες και παραδείγματα για όλες τις
κατηγορίες φορολογουμένων.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Nvidia: Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει την απομάκρυνση του CEO Jensen Huang
  2. Παρίσι: Φρουρός κατέρρευσε δίπλα στον Μακρόν στο Μέγαρο των Ηλυσίων (vid)
  3. Χέγκσεθ: Φρουρός τον επέπληξε για φασαρία στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (vid)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies