Οικονομία

Οι νέες συντάξεις στο Δημόσιο

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
3 λεπτά





Με καθυστέρηση, τον Μάιο, πρόκειται να καταβληθούν τα αναδρομικά μαζί με
την αύξηση στις συντάξεις του Δημοσίου. Το ποσοστό της αύξησης κινείται από
3,3% έως 3,5% για το 1999 το οποίο «μεταφράζεται» σε 2.200 δρχ. έως 29.600
δρχ. το μήνα.








Για να γίνει η καταβολή της αύξησης, τόσο στις συντάξεις των πολιτικών
συνταξιούχων όσο και στους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους, θα πρέπει να
προηγηθεί ψήφιση της τροπολογίας για τη νέα εισοδηματική πολιτική. Ως γνωστόν
για το τρέχον έτος η αύξηση στους μισθούς των εν ενεργεία υπαλλήλων είναι 2%
(πίνακες με τη διαμόρφωση των νέων αποδοχών δημοσιεύθηκαν στα «ΝΕΑ» στις 3
Μαρτίου 1999).


64.600 δρχ. η μικρότερη


Η αύξηση του 2% υπολογίστηκε στους βασικούς μισθούς με αποτέλεσμα να ευνοηθούν
οι συντάξεις οι οποίες θα έχουν αύξηση μεγαλύτερη από την εισοδηματική
πολιτική. Με βάση το νέο τοπίο των συντάξεων του Δημοσίου ­ σύμφωνα με τα
επίσημα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ­ η μικρότερη σύνταξη
(15ετία στην υποχρεωτική εκπαίδευση) διαμορφώνεται στις 64.600 δρχ. και η
μεγαλύτερη (35ετία στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση) διαμορφώνεται στις 293.100 δρχ.


Οι συντάξιμες αποδοχές


Η σύνταξη υπολογίζεται, για τους διορισθέντες μέχρι και 31.12.1982 με βάση το
συνολικό χρόνο της συντάξιμης υπηρεσίας του υπαλλήλου ή του στρατιωτικού και
τις συντάξιμες αποδοχές του. Ο βασικός μισθός και το χρονοεπίδομα που παίρνει
τον μήνα της εξόδου του από την υπηρεσία αποτελούν τις συντάξιμες αποδοχές.
Κάθε έτος υπηρεσίας αντιστοιχεί σε 1/35 της πλήρους σύνταξης ή σε 22,857
χιλιοστά (με 35 χρόνια 35/35 ή 800 χιλιοστά). Για όσους έχουν διορισθεί από
1.1.1983 μέχρι και 31.12.1992 κάθε έτος υπηρεσίας από το 1ο μέχρι και το 25ο,
αντιστοιχεί σε 1/50 της πλήρους σύνταξης, κάθε έτος από το 26ο μέχρι και το
30ό αντιστοιχεί σε 2/50 της πλήρους σύνταξης και κάθε έτος από το 31ο μέχρι
και το 35ό αντιστοιχεί σε 3/50 της πλήρους σύνταξης. Κάθε πεντηκοστό
αντιστοιχεί σε 16 χιλιοστά.


Οικογενειακό επίδομα


Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μαζί με τη σύνταξη καταβάλλεται και επίδομα
οικογενειακής παροχής (συζύγου και παιδιών). Το επίδομα αυτό είναι δραχμικό,
ίσο με αυτό που καταβάλλεται στους εν ενεργεία υπαλλήλους και χορηγείται με
τις ίδιες προϋποθέσεις, δηλαδή 12.000 δρχ. για τη σύζυγο και 6.000 δρχ. για
κάθε ένα από τα δύο πρώτα παιδιά εφόσον είναι προστατευόμενα.


Το ύψος του επιδόματος για τα παιδιά διαφοροποιείται για όσους έχουν
περισσότερα από 2 παιδιά.


Το επίδομα που αφορά τα παιδιά καταβάλλεται μέχρι την ενηλικίωσή τους
(συμπλήρωση 18 ετών) ή και μετά την ενηλικίωσή τους εφόσον σπουδάζουν και
πάντως όχι μετά το 24ο έτος για όσους σπουδάζουν σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ ή το 22ο έτος
για όσους σπουδάζουν σε ΙΕΚ.


Διευκρινίζεται ότι:


* Εφόσον και οι δύο σύζυγοι είναι συνταξιούχοι ως εργαζόμενοι του ευρύτερου
δημόσιου τομέα ή ο ένας συνταξιούχος και ο άλλος εργαζόμενος, το επίδομα για
τον/την σύζυγο καταβάλλεται από μια πηγή κατ’ επιλογή.


* Ο επιζών σύζυγος όταν δικαιούται και λαμβάνει επίδομα για τα παιδιά, για όσο
χρόνο καταβάλλεται αυτό, λαμβάνει συγχρόνως και επίδομα για τον/την σύζυγο.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Καλώδιο: Σήμερα το απόγευμα στην «κόκκινη περιοχή» το Abeille Marengo- Όλα ανοικτά για «κίνηση» της Τουρκίας
  2. Φορολογικές δηλώσεις: Άλμα 10 δισ. στα εισοδήματα αλλά ένας στους δύο δηλώνει έως 10.000 ευρώ
  3. Nvidia: Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει την απομάκρυνση του CEO Jensen Huang

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies