Οικονομία

Φοροκαπέλο με την κλίμακα

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
3 λεπτά




Η πρόθεση της κυβέρνησης να μην προχωρήσει στην επιβολή νέων φορολογικών
μέτρων το 1999 δεν θα πρέπει να προκαλέσει στους φορολογούμενους… ευφορία.








Η ΕΦΟΡΙΑ περιμένει στη «γωνία» και το 1999, έτος στο οποίο οι φορολογούμενοι
θα κληθούν να καταβάλουν περισσότερο φόρο σε σχέση με φέτος, παρά το γεγονός
ότι δεν θα επιβληθούν νέοι φόροι.


Η αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης θα αφορά όλους τους φορολογούμενους,
μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και εισοδηματίες και θα κυμαίνεται
σύμφωνα με τους υπολογισμούς από 14.200 δρχ. μέχρι και 75.900 δρχ. Θα
οφείλεται δε, στην απόφαση της κυβέρνησης να μην τιμαριθμοποιήσει φέτος ­ όπως
πέρυσι ­ τη φορολογική κλίμακα.


ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ


Τι σημαίνει αυτό; Ότι όλοι οι φορολογούμενοι, λόγω της ονομαστικής αύξησης των
εισοδημάτων τους ­ η οποία οφείλεται στις ετήσιες μισθολογικές αυξήσεις που
δίνονται για να παραμείνουν σταθερά τα πραγματικά εισοδήματα και να
αντισταθμισθεί η αύξηση του πληθωρισμού ­ θα ανέβουν σε μεγαλύτερο κλιμάκιο
εισοδήματος και θα φορολογηθούν με μεγαλύτερο συντελεστή. Με άλλα λόγια, ένα
πραγματικό εισόδημα που έχει παραμείνει σταθερό, θα φορολογηθεί με υψηλότερο
φορολογικό συντελεστή και θα επιβαρυνθεί με περισσότερο φόρο.


Αυτή είναι η ιδιότυπη φορολογική αφαίμαξη που γίνεται λόγω της μη
τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας η οποία επιβαρύνει αναλογικά
περισσότερο τους χαμηλόμισθους και τα μεσαία εισοδήματα. Άλλωστε, σύμφωνα με
τους υπολογισμούς που γίνονται στο υπουργείο Οικονομικών, εκτιμάται ότι από τη
μη τιμαριθμοποίηση της κλίμακας φορολογίας εισοδήματος η αύξηση των εσόδων το
1999 θα είναι περίπου 100 δισ. δρχ.


Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ






Αυτή την «κρυφή» φορολογική επιβάρυνση που επιφυλάσσεται για τους
φορολογουμένους το 1999 ­ όταν θα δηλώσουν τα φετινά εισοδήματα ­ υπολόγισαν
«ΤΑ ΝΕΑ», συγκρίνοντας τον φόρο που αναλογεί σε συγκεκριμένα εισοδήματα
μισθωτών με την ισχύουσα κλίμακα ­ που δεν θα αλλάξει ­ και τον φόρο που θα
πλήρωναν αν η κλίμακα τιμαριθμοποιείτο με 4,5%, όσο δηλαδή είναι και το
ποσοστό του προβλεπόμενου πληθωρισμού για φέτος.


Ειδικότερα, όπως παρουσιάζεται στον σχετικό πίνακα, για ένα ετήσιο καθαρό
φορολογητέο εισόδημα 3.000.000 δρχ. (215.000 δρχ. τον μήνα) μισθωτού άγαμου, ο
φόρος με την ισχύουσα κλίμακα θα είναι 118.500 δρχ. ενώ με την
τιμαριθμοποιημένη κλίμακα ο φόρος περιορίζεται στις 104.300 δρχ. Δηλαδή η
αύξηση του φόρου λόγω μη τιμαριθμοποίησης είναι 14.200 δρχ. Η ίδια διαφορά
φόρου παρατηρείται και για τον έγγαμο μισθωτό με δύο παιδιά. Η διάφορα
παραμένει έως και τα εισοδήματα των 4 εκατομμυρίων δραχμών.


Όμως όταν το ετήσιο εισόδημα ξεπερνά τα 4,5 εκατομμύρια δραχμές (320.000 δρχ.
το μήνα) η αύξηση του φόρου για τους μισθωτούς λόγω της μη τιμαριθμοποίησης
της κλίμακας φθάνει τις 42.700 δρχ. και για τον έγγαμο μισθωτό με δύο παιδιά
και για τον άγαμο.


Από τα 8 εκατομμύρια δρχ και πάνω ετήσιου εισοδήματος η επιπλέον επιβάρυνση
λόγω της μη τιμαριθμοποίηση φθάνει τις 75.900 δρχ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Nvidia: Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει την απομάκρυνση του CEO Jensen Huang
  2. Παρίσι: Φρουρός κατέρρευσε δίπλα στον Μακρόν στο Μέγαρο των Ηλυσίων (vid)
  3. Χέγκσεθ: Φρουρός τον επέπληξε για φασαρία στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (vid)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies