Οικονομία

Ελαστικό ωράριο και παρτ-τάιμ από την ερχόμενη εβδομάδα

Ελαστικό ωράριο και παρτ-τάιμ από την ερχόμενη εβδομάδα
Σχόλια
3 λεπτά




ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ στις εργασιακές σχέσεις εισάγεται από την ερχόμενη εβδομάδα. Το
ελαστικό ωράριο στον ιδιωτικό τομέα, τα τοπικά σύμφωνα απασχόλησης, καθώς και
μέτρα για τη μερική απασχόληση είναι ορισμένα από τα θέματα που εισέρχονται
στην αγορά εργασίας. Το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις
ψηφίστηκε τον Αύγουστο ­ εν μέσω αντιδράσεων από τη Βουλή ­ και την ερχόμενη
εβδομάδα αρχίζει η εφαρμογή του αφού δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως. Η κυριότερη διάταξη του νομοσχεδίου, η οποία και συγκέντρωσε τις
μεγαλύτερες αντιδράσεις, αφορά τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, δηλαδή το
ελαστικό ωράριο. Σύμφωνα με τη διάταξη που ψηφίστηκε από τη Βουλή:


* Επιτρέπεται με επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας ή με συμφωνίες
του εργοδότη και του συμβουλίου των εργαζομένων να καθορίζεται, για διάστημα
μέχρι 3 μήνες, αυξημένος αριθμός ωρών εργασίας κατά 1 ώρα πλέον του συμβατικού
ωραρίου και μέχρι 9 ώρες ημερησίως. Σε περιπτώσεις που συντρέχουν λόγοι
αντικειμενικοί ή τεχνικοί ή λόγοι οργάνωσης της εργασίας για διάστημα μέχρι
και 6 μήνες, επιτρέπεται να καθορίζεται αυξημένος αριθμός ωρών εργασίας κατά 2
ώρες πλέον του συμβατικού ωραρίου και μέχρι 10 ώρες ημερησίως και μέχρι 48 την
εβδομάδα και μειωμένος αριθμός ωρών εργασίας κατά το επόμενο αντίστοιχο
διάστημα ­ εφόσον ο μέσος όρος των ωρών εργασίας για το συνολικό χρονικό
διάστημα (περίοδος αναφοράς) το οποίο δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τους 6 ή
τους 12 μήνες αντίστοιχα ­ ανέρχεται σε 40 ώρες την εβδομάδα.


* Για επιχειρήσεις που απασχολούν μέχρι 20 εργαζόμενους επιτρέπεται με
συμφωνίες μεταξύ εργοδότη και ενώσεων προσώπων (ν. 1264/82), να καθορίζεται,
ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης ή εκμετάλλευσης, για διάστημα μέχρι 2
μηνών αυξημένος αριθμός ωρών εργασίας κατά 1 ώρα πλέον του συμβατικού ωραρίου
και μέχρι 9 ώρες ημερησίως και μέχρι 48 ώρες την εβδομάδα και μειωμένος
αριθμός αριθμός ωρών εργασίας κατά το επόμενο αντίστοιχο διάστημα, με την
προϋπόθεση ότι ο μέσος όρος των ωρών εργασίας για το συνολικό χρονικό διάστημα
(περίοδος αναφοράς) ­ το οποίο απαγορεύεται να υπερβαίνει τους 4 μήνες ­
ανέρχεται σε 40 ώρες την εβδομάδα.


* Η αμοιβή που θα καταβάλλεται για το συνολικό χρονικό διάστημα είναι ίση με
την αντίστοιχη αμοιβή για εργασία 8 ωρών ημερησίως και 40 ωρών την εβδομάδα,
χωρίς να επιτρέπεται αυξομείωσή της.


* Με επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας επιτρέπεται να καθορίζεται,
για τις περιόδους αναφοράς, χρόνος εβδομαδιαίας εργασίας μέχρι 48 ωρών κατά
μέσο όρο, συμπεριλαμβανομένων και των υπερωριών.


Η προσαύξηση της αμοιβής λόγω υπερωριών υπολογίζεται κατά το τέλος της
περιόδου αναφοράς και καταβάλλεται για την πέραν των 40 ωρών την εβδομάδα,
κατά μέσο όρο, παρασχεθείσα εργασία.


* Κατά τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας επιτρέπεται να χορηγείται στον
εργαζόμενο σε αντιστάθμιση των συνολικών ωρών που δικαιούται για το διάστημα
του μειωμένου ημερήσιου χρόνου απασχόλησης, είτε ανάλογη ημερήσια ανάπαυση
(ρεπό), είτε ανάλογη προσαύξηση της ετήσιας μετ’ αποδοχών αδείας.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Κυριάκος Μητσοτάκης από το Δουβλίνο: «Καμία συμφωνία για την Ουκρανία χωρίς την Ευρώπη στο τραπέζι»
  2. Σι Τζινπίνγκ: «Η επανένωση με την Ταϊβάν είναι αναπόφευκτη»
  3. Σε κατάρρευση εταιρεία που προμηθεύει Porsche, Bugatti, Lamborghini

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies