Οικονομία

Πάνω 6% η φορολογία

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
3 λεπτά




Αυξημένο φόρο κατά μέσο όρο 6% συγκριτικά με φέτος υπολογίζεται ότι θα
κληθούν να καταβάλουν το 1999 οι μικρομεσαίοι έμποροι και
επαγγελματοβιοτέχνες, καθώς και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που υπάγονται στο
αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού του εισοδήματος.


ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ επιτελείο έχει ήδη λάβει αποφάσεις για το ύψος της επιβάρυνσης
που θα προκύψει το 1999 σε αυτές τις κατηγορίες φορολογουμένων. Πρόκειται για
περίπου 800.000 εμπόρους, βιοτέχνες και ελεύθερους επαγγελματίες, για τους
οποίους το ελάχιστο εισόδημα που δηλώνουν κάθε χρόνο στην Εφορία
προσδιορίζεται με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, τα οποία αναπροσαρμόζονται
σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί από το
οικονομικό επιτελείο για τις αλλαγές στα κριτήρια, είναι να μην προκληθεί
υπέρογκη αύξηση του φορολογητέου εισοδήματος που θα δηλωθεί στην Εφορία τον
Μάρτιο του 1999 και έτσι και της φορολογικής επιβάρυνσης, αλλά να προκύπτει
αύξηση του φόρου που θα κυμαίνεται σε ποσοστό περίπου 6%.


ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΛΛΑΓΩΝ


Έτσι, με βάση αυτές τις αποφάσεις, το σενάριο στο οποίο καταλήγει το υπουργείο
Οικονομιών για τις αλλαγές που θα γίνουν στα κριτήρια προσδιορισμού του
ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος των μικρομεσαίων εμπόρων,
επαγγελματοβιοτεχνών και ελεύθερων επαγγελματιών προβλέπει τα εξής:


* Την αύξηση στο 7,5% του συντελεστή με βάση τον οποίο υπολογίζεται η
μισθωτική αξία του ακινήτου της επαγγελματικής στέγης. Ο συντελεστής αυτός
είναι σήμερα 7,25% και πολλαπλασιάζεται με την αντικειμενική αξία του ακινήτου
για να βρεθεί η μισθωτική αξία, η οποία είναι ένα από τα κριτήρια για τον
υπολογισμό του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος.


* Τη διατήρηση και το 1999 των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων που ίσχυαν το
1995 για τον υπολογισμό της μισθωτικής αξίας της επαγγελματικής στέγης. Ο
υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρύς αποφάσισε να παραμείνουν και για το 1999 οι
ίδιες τιμές ζώνης στα ακίνητα (αυτές που ίσχυαν από 1995 μέχρι το τέλος του
1997) για τον υπολογισμό της μισθωτικής αξίας, καθώς αν εφαρμόζονταν οι νέες
τιμές ζώνης που ισχύουν από την 1.1.1998 θα εκτινασσόταν στα ύψη η φορολογική
επιβάρυνση για όλους όσοι φορολογούνται με βάση το σύστημα των αντικειμενικών κριτηρίων.


*Την αύξηση της εμπορικής αμοιβής από τα 2.400.000 δρχ. στα 2.600.000 δρχ. Η
εμπορική αμοιβή είναι το δεύτερο κριτήριο που λαμβάνεται υπ’ όψιν για τον
προσδιορισμό του ελάχιστου καθαρού εισοδήματος των μικρομεσαίων εμπόρων και
επαγγελματοβιοτεχνών. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες ως κριτήριο
υπολογίζεται η επαγγελματική αμοιβή, η οποία θα σημειώσει και αυτή ανάλογη
αύξηση.


ΣΤΑΘΕΡΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ


Να σημειωθεί ότι το άθροισμα της μισθωτικής αξίας με την εμπορική αμοιβή
πολλαπλασιάζονται με τον συντελεστή εμπορικότητας της επαγγελματικής στέγης
και στη συνέχεια με τον συντελεστή απόδοσης προκειμένου να προκύψει το
ελάχιστο εισόδημα που θα δηλωθεί στην Εφορία. Οι δύο αυτοί συντελεστές θα
παραμείνουν σταθεροί.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Ιστορική νίκη των Δημοκρατικών στο Μισισιπή – Εκλέχθηκε για πρώτη φορά μαύρος γερουσιαστής
  2. Αλ Τσαντίρι Νιούζ: Μουσικές διαδρομές με τους Κατσιμίχα, Ίκαρη και Μπάκουλη
  3. Αθήνα: Συναγερμός στην οδό Χαβρίου για ύποπτο αντικείμενο

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies