Άλλο ένα «Ντορνιέ» της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας με ένδειξη βλάβης ­ αυτή τη φορά

στο σύστημα των τροχών του ­ αναστάτωσε χτες και πάλι μέσα σε διάστημα λίγων

ημερών επιβάτες και τεχνικούς της εταιρείας.

ΤΟ ΝΕΟ πρόβλημα παρουσιάστηκε στην πτήση «033» από τη Λέρο προς την Αθήνα,

ακριβώς την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών κ. Αναστάσιος Μαντέλης κοινοποιούσε

το πόρισμα των Ελλήνων και ξένων εμπειρογνωμόνων για το άλλο «Ντορνιέ» της

Ο.Α., το οποίο την περασμένη εβδομάδα ενώ ξεκίνησε για τη Μήλο έκανε

προσγείωση ανάγκης στο αεροδρόμιο της Τανάγρας.

Η χτεσινή ένδειξη βλάβης στο σύστημα των τροχών του αεροσκάφους παρουσιάστηκε

λίγο μετά τις 11 το πρωί, αμέσως με την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Λέρου.

Συγκεκριμένα, ο πιλότος του «Ντορνιέ» διαπίστωσε ότι οι τροχοί του μετά την

απογείωση δεν είχαν «ανέβει» στις ειδικές «κρύπτες», αλλά παρέμεναν «κάτω» και

ασφαλισμένοι. Αμέσως επέστρεψε στο αεροδρόμιο της Λέρου και κάλεσε τους

τεχνικούς της εταιρείας από την Αθήνα.

Οι τεχνικοί που έφτασαν στη Λέρο με την πτήση της Πάρου αποφάνθηκαν πως οι

τροχοί δεν ανέβηκαν στη διάρκεια της απογείωσης, ενδεχομένως γιατί υπήρχε

ένδειξη ότι δεν ήταν ευθυγραμμισμένοι. Ωστόσο, οι ίδιοι δεν διαπίστωσαν κάποια

βλάβη στο σύστημα προσγειώσεως του αεροσκάφους. Όμως, για προληπτικούς λόγους,

όπως ανέφερε στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.Α. κ. Αναστάσιος Ζηρίνης,

προχώρησαν στην αλλαγή ενός ρουλεμάν που έχει άμεση σχέση με την ευθυγράμμιση

των σκελών (των τροχών) του αεροσκάφους.

Στη συνέχεια έγιναν δύο δοκιμαστικές πτήσεις πάνω από τη Λέρο, χωρίς να

παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα. Τελικά, το αεροσκάφος έφτασε στην Αθήνα λίγο

μετά τις 4.30 το απόγευμα μεταφέροντας τους 15 επιβάτες της πτήσης «033» και

τους τεχνικούς της Ο.Α. που είχαν μεταβεί στη Λέρο.

Στο μεταξύ, με εντολή του υπουργού Μεταφορών κ. Αν. Μαντέλη, οι τεχνικοί της

Ο. Α. προχωρούν ήδη σε προληπτικούς ελέγχους και στα έξι «Ντορνιέ» της

εταιρείας. Εκτός αυτού, ο έλεγχος στο σύστημα προσγείωσης των συγκεκριμένων

αεροσκαφών θα γίνεται πλέον στον μισό χρόνο από αυτόν που προβλέπεται από την

κατασκευάστρια εταιρεία.

Οι επισημάνσεις αυτές περιλαμβάνονται επίσης στο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων

της Ο.Α. και του Γερμανού τεχνικού-εκπροσώπου της κατασκευάστριας εταιρείας

αεροσκαφών «Dornier», κ. Στέφαν Κράους, που ερεύνησαν τις συνθήκες κάτω από

τις οποίες την περασμένη Τετάρτη το «Ντορνιέ» έκανε προσγείωση ανάγκης στην Τανάγρα.

Στο πόρισμα αναφέρεται συγκεκριμένα: «Η τεχνική συντήρηση του συγκεκριμένου

αεροσκάφους διεξήχθη άρτια και η βλάβη προήλθε από αστοχία υλικού (διαρροή

σωλήνα) και μη ενεργοποίηση της βαλβίδας Vent Valve. Η έρευνα για την αστοχία

υλικού θα συνεχιστεί στα εργαστήρια της κατασκευάστριας εταιρείας».

Σημειώνεται ότι οι τεχνικοί της Ο.Α. αλλάζουν τη συγκεκριμένη βαλβίδα των

«Ντορνιέ» κάθε 2.400 ώρες πτήσης, παρότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν

προβλέπει την αλλαγή της. Στο εξής, η αλλαγή της βαλβίδας αυτής θα γίνεται

κάθε 1.200 ώρες πτήσης.

Στο πόρισμα της Ο.Α. για το «Ντορνιέ» (από χτες βρίσκεται στην τεχνική βάση

της Ο.Α.) αναφέρεται ακόμα ότι την περασμένη Τετάρτη, που το αεροσκάφος

αναζητούσε αεροδρόμιο για την προσγείωση ανάγκης, «οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες

της ΥΠΑ στις συχνότητες 118,1 και 121,7 δεν είχαν συντονισμό ως προς τις

οδηγίες που έδιναν στον κυβερνήτη». Επίσης επισημαίνεται ότι «έδιναν συνεχώς

διάφορες οδηγίες που στη συνέχεια αναιρούσαν, με αποτέλεσμα να μη διευκολύνουν

τον κυβερνήτη».

Στο μεταξύ, αύριο από τις 9 το πρωί ως τις 12 το μεσημέρι θα συνεδριάσει το

Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για την τύχη των

τεσσάρων υπαλλήλων της υπηρεσίας που θεωρήθηκαν υπεύθυνοι για τις ελλείψεις

στο αεροδρόμιο του Ελληνικού την ημέρα του συμβάντος με το «Ντορνιέ». Για το

ίδιο διάστημα τα μέλη της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) αποφάσισαν στάση

εργασίας, γιατί όπως υποστηρίζουν «τις ευθύνες για το περιστατικό φέρουν τα

μέλη της διοίκησης της ΥΠΑ και όχι οι εργαζόμενοι».

* Προβλήματα δεν παρουσιάζονται μόνο σε ελληνικά αεροσκάφη, αλλά και σε αυτά

των ξένων εταιρειών. Χτες το απόγευμα οι επιβάτες της πτήσης 3315 της

εταιρείας Swissair που ταξίδευαν προς τη Γενεύη, λίγα λεπτά μετά την

«απογείωσή» τους από το αεροδρόμιο του Ελληνικού επέστρεψαν και πάλι σε αυτό,

καθώς ο πιλότος του αεροσκάφους διαπίστωσε ότι δεν είχαν ασφαλίσει οι τροχοί.

Συγκεκριμένα, λίγο πριν από τις 5 μ.μ. ζήτησε προτεραιότητα για προσγείωση,

αναφέροντας στον Πύργο Ελέγχου ότι είχε ένδειξη «μη ασφάλισης του συστήματος προσγείωσης».

Λίγο αργότερα (στις 5.31 μ.μ.) ένα αεροσκάφος της British Airways την ώρα που

τροχοδρομούσε για απογείωση με προορισμό το Λονδίνο (πτήση 632), λόγω ένδειξης

βλάβης επέστρεψε στον χώρο στάθμευσης.