Στην τελετή της ορκωμοσίας του προέδρου Τραμπ είδαμε την πολιτική να «μιμείται» την τέχνη. Πίσω στον χρόνο, στα 1804. Τότε που ο επίσημος ζωγράφος του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, Ζακ-Λουί Νταβίντ, σε έναν πίνακα μεγάλης κλίμακας (από τους μεγαλύτερους που εκτίθενται σήμερα στο Λούβρο) αναπαρέστησε τη στέψη του αυτοκράτορα Ναπολέοντα και της Ιωσηφίνας εντός του καθεδρικού ναού της Παναγίας των Παρισίων, προπαγανδίζοντας το αυτοκρατορικό μεγαλείο. Αντίστοιχα η εικόνα από τον χώρο της Ροτόντας του Καπιτωλίου στην Ουάσιγκτον έδειχνε όλα όσα δεν χωράνε σε λόγια. Απηχούσε τον νέο κανόνα, τον οποίο προσπαθούν να επιβάλουν οι ευνοούμενοι προσκεκλημένοι και οι συνοδοί τους, μεταδίδοντας έναν αέρα ψυχρής υπεροχής που αναδυόταν από τα κλασικά ανδρικά κοστούμια και τα γυναικεία ντυσίματα φορτωμένα συντηρητικούς συμβολισμούς.


Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ