«Τα εργαλεία αυτά επ’ ουδενί στοχεύουν στο “να μη γεμίσει το καλάθι”. Αντιθέτως, επιδιώκουν την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς και, τελικά, τη μετατόπιση της ζήτησης προς ένα διαφορετικό, πιο υγιεινό καταναλωτικό πρότυπο. Με άλλα λόγια, ο στόχος είναι το καλάθι να γεμίσει με διαφορετικό τρόπο, περιλαμβάνοντας περισσότερα υγιεινά προϊόντα (…). Είναι γεγονός ότι υπάρχει ζήτημα προοδευτικότητας αυτών των φόρων σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Ωστόσο, η ανισότητα στην πρόσβαση σε υγιεινές επιλογές μπορεί να αντιμετωπιστεί με ένα καλύτερο σύστημα κοινωνικών μεταβιβάσεων και άλλων στοχευμένων πολιτικών. Μακροπρόθεσμα, τα υγειονομικά οφέλη αυτών των παρεμβάσεων μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην παραγωγικότητα, το εισόδημα και τις ευκαιρίες στην αγορά εργασίας για τα φτωχότερα νοικοκυριά, όπως αναφέρεται και σε πρόσφατη μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ