Η διεθνής ναυτιλία παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της απανθρακοποίησης και αναζητά νέους βελτιωμένους τρόπους προσαρμογής της. Στο πλαίσιο αυτό το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) κατέθεσε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), σε συνεργασία με το νηολόγιο της Λιβερίας, μια νέα επικαιροποιημένη ολοκληρωμένη πρόταση για τη δημιουργία ενός μηχανισμού τιμολόγησης των ναυτιλιακών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κόστους 10 δισ. δολαρίων ετησίως. Πρόκειται για μια πρόταση που θα επιβραβεύει όσα πλοία θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν νέα εναλλακτικά καύσιμα μηδενικών εκπομπών ρύπων, που ενισχύει τη χρηματοδότηση της έρευνας για τα καύσιμα αυτά και στηρίζει ταυτόχρονα αναπτυσσόμενες οικονομίες που θα πλήττονται από την πράσινη μετάβαση. Ο μηχανισμός «χρηματοδότησης και ανταμοιβής» (Feebate) προβλέπει μια υποχρεωτική κατ’ αποκοπήν συνεισφορά από το πλοίο, ανά τόνο ισοδύναμου CO2 (CO2e) που εκπέμπει, σε ένα «Ταμείο Ναυτιλίας Μηδενικών Εκπομπών» (ZESF),  το οποίο θα διαχειρίζεται ο ΙΜΟ, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομοιόμορφη και αποτελεσματική εφαρμογή από όλη τη ναυτιλία.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ