Οικονομία ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αύξηση εισφορών κατά 3,9% το 2024

Αύξηση εισφορών κατά 3,9% το 2024
3 λεπτά

Η πρόσθετη μηνιαία επιβάρυνση στον κλάδο κύριας ασφάλισης των μη μισθωτών θα είναι έως 24 ευρώ (στην υψηλότερη κατηγορία), ενώ στην πρώτη κατηγορία που επιλέγεται από τους περισσότερους η επιπλέον επιβάρυνση θα είναι 9 ευρώ τον μήνα. Για τους αγρότες η πρόσθετη μηνιαία επιβάρυνση από την αύξηση των εισφορών θα φτάσει στα 14,5 ευρώ για την 6η και υψηλότερη κατηγορία και 5,3 ευρώ τον μήνα στην 1η και χαμηλότερη.

Η αύξηση αφορά τους κλάδους κύριας σύνταξης, επικουρικής, εφάπαξ, τον κλάδο ασθένειας και επιπρόσθετα για τους αγρότες τον λογαριασμό Αγροτικής Εστίας. Στο σύνολο των μηνιαίων εισφορών των ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων, προστίθεται και μηνιαία εισφορά 10 ευρώ υπέρ ανεργίας, που μένει σταθερή. Με αύξηση 3,9% οι μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων για τον κλάδο κύριας ασφάλισης αναμένεται να διαμορφωθούν από 1/1/2024 ως εξής:

  • Για την 1η κατηγορία στα 249,23 ευρώ (από 240,25 ευρώ σήμερα). Η αύξηση εισφορών για το 2024 θα είναι 8,98 ευρώ τον μήνα.
  • Για τη 2η κατηγορία στα 297,09 ευρώ (από 286,31 ευρώ σήμερα). Η αύξηση θα είναι 10,78 ευρώ τον μήνα.
  • Για την 3η κατηγορία στα 354 ευρώ (από 341,13 ευρώ σήμερα). Η αύξηση στο σύνολο των εισφορών για το 2024 θα είναι 12,91 ευρώ τον μήνα.
  • Για την 4η κατηγορία στα 423,54 ευρώ (από 408 ευρώ σήμερα). Η αύξηση θα είναι 15,52 ευρώ τον μήνα.
  • Για την 5η κατηγορία στα 505,56 ευρώ (από 486,96 ευρώ σήμερα). Η αύξηση για το 2024 θα είναι 18,6 ευρώ τον μήνα.
  • Για την 6η κατηγορία στα 654,8 ευρώ (από 630,6 ευρώ σήμερα). Η αύξηση το 2024 θα φτάσει στα 24,2 ευρώ τον μήνα.
  • Για την ειδική κατηγορία των νέων μη μισθωτών ασφαλισμένων (ελευθέρων επαγγελματιών, γιατρών, δικηγόρων, μηχανικών) που δεν έχουν συμπληρώσει την πρώτη 5ετία από την έναρξη της δραστηριότητάς τους, η μηνιαία εισφορά αναμένεται να διαμορφωθεί από 1/1/2024 στα 153,54 ευρώ (από 148,15 ευρώ σήμερα), με αύξηση κατά 5,4 ευρώ τον μήνα.

Αγρότες

Οι νέες εισφορές των αγροτών με αύξηση 3,9% για το 2024 αναμένεται να διαμορφωθούν ως εξής:

  • 1ης κατηγορίας 142,41 ευρώ (από 137,06 ευρώ) με αύξηση κατά 5,35 ευρώ τον μήνα.
  • 2ης κατηγορίας 170,88 ευρώ (από 164,47 ευρώ) με αύξηση κατά 6,41 ευρώ τον μήνα.
  • 3ης κατηγορίας 205,07 ευρώ (από 197,37 ευρώ) με αύξηση κατά 7,7 ευρώ τον μήνα.
  • 4ης κατηγορίας 246,08 ευρώ (από 236,84 ευρώ) με αύξηση κατά 9,24 ευρώ τον μήνα.
  • 5ης κατηγορίας 296,21 ευρώ (από 285,09 ευρώ) με αύξηση κατά 11,12 ευρώ τον μήνα.
  • 6ης κατηγορίας 386,2 ευρώ (από 371,7 ευρώ) με αύξηση κατά 14,5 ευρώ τον μήνα.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Τα Νεότερα

  1. Στις 27 Νοεμβρίου η Black Friday – Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
  2. Κωνσταντοπούλου μετά την λιποθυμία της επιθεωρήτριας: «Τι σόου είναι αυτό» – Παγώνη: «Ήταν σε άσχημη κατάσταση η γυναίκα»
  3. «TorNado»: Η Europol σαρώνει το dark web – 354 συλλήψεις, ναρκωτικά και κατασχέσεις εκατομμυρίων

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies