Τη δυνατότητα να υποβάλουν ψηφιακά οι ίδιοι οι πολίτες τις αιτήσεις καταχώρισης των συμβολαιογραφικών τους πράξεων στο gov.gr ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της έναρξης λειτουργίας της υπηρεσίας «Ηλεκτρονική υποβολή συμβολαίων από πολίτες και νομικά πρόσωπα» του φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο.

Πρόσβαση στη νέα υπηρεσία – η οποία στοχεύει στο να μειώσει δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών βάζοντας τέλος στις μεγάλες αναμονές και στις τεράστιες ουρές έξω από τα κτηματολογικά γραφεία – θα έχει το σύνολο των πολιτών μέσω του https://ktimatologio.gov.gr με τη χρήση των ατομικών κωδικών Taxisnet.

Οσον αφορά την ίδια τη διαδικασία, η οποία περιγράφεται ως «απλή και σύντομη» και ολοκληρώνεται πλήρως χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία σε κτηματολογικό γραφείο, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να γνωρίζουν τα εξής: οι αιτήσεις καταχώρισης συμβολαιογραφικών πράξεων στο κτηματολόγιο γίνεται από τους ίδιους τους συμβαλλομένους, η ψηφιακή υποβολή αφορά περιοχές κάλυψης στις οποίες λειτουργούν κτηματολογικά γραφεία, το πιστοποιητικό καταχώρισης κάθε πράξης χορηγείται ψηφιακά σε μορφή αρχείου PDF, για την εισαγωγή στην εφαρμογή οι κωδικοί Taxisnet είναι απαραίτητοι, καθώς επίσης ότι, ενώ η καταχώριση των ηλεκτρονικών αιτήσεων αλλά και ο έλεγχος πληρότητας των εγγράφων μπορούν να πραγματοποιηθούν ψηφιακά οποιαδήποτε ημέρα και ώρα, η δυνατότητα υποβολής της αίτησης είναι ενεργή μόνο κατά τις ώρες λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων, από τις 08.30 το πρωί ως τη 1.30 το μεσημέρι, ώστε να μην παραβιάζεται η αρχή της χρονικής προτεραιότητας για την ασφάλεια των συναλλαγών στα ακίνητα.

«Εχουμε μιλήσει με αρκετό κόσμο, έχουμε μιλήσει με τους υπαλλήλους του Κτηματολογικού Γραφείου, έχουμε μιλήσει με τους προϊσταμένους και με απλούς πολίτες, οι οποίοι ταλαιπωρούνται. Θέλουμε να πούμε σε όλους ότι πλέον μπορούν να υποβάλλουν τα συμβόλαιά τους ψηφιακά στο ktimatologio.gov.gr. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να περιμένουν στις ουρές, θέλουμε να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα ώστε και να απελευθερωθεί κόσμος από την εξυπηρέτηση κοινού και να προχωρούν οι αιτήσεις πολύ πιο γρήγορα. Ο,τι πρόβλημα λύνεται θα το λύσουμε.

Είμαστε εδώ για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα στην πηγή του» δήλωσε χθες ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την επίσκεψή του νωρίς το πρωί στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών. Για τη διευκόλυνση των πολιτών, εντός της εφαρμογής υπάρχουν αναρτημένες αναλυτικές οδηγίες χρήσης, ενώ δίνεται και η δυνατότητα παροχής τηλεφωνικής βοήθειας σε όσους το επιθυμούν, από Δευτέρα έως Παρασκευή, στον αριθμό 210-6143.804, από τις 8.30 το πρωί ως τις 4.30 το απόγευμα.

Σε 5 στάδια η ολοκλήρωση της διαδικασίας

Τα στάδια εξέλιξης της καταχώρισης από τους πολίτες στο https://ktimatologio.gov.gr είναι πέντε. Πρώτα υποβάλλεται η αίτηση για το αρμόδιο κτηματολογικό γραφείο ή το αρμόδιο υποκατάστημα του φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο. Στη συνέχεια πραγματοποιείται ο έλεγχος νομιμότητας και, εφόσον το αίτημα γίνει δεκτό, το αρμόδιο γραφείο προχωρά στην τιμολόγηση. Επειτα, αποστέλλεται ενημερωτικό email σχετικά με την έκδοση του «Εντύπου Οφειλής» και το οφειλόμενο ποσό εξοφλείται εντός δύο εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία που αναγράφεται στο έντυπο. Σε αντίθετη περίπτωση, η αίτηση απορρίπτεται. Τέταρτο στάδιο, καταβάλλεται το ποσό που αναγράφεται στο «Εντυπο Οφειλής» μέσω τραπέζης ή web-banking. Και, τέλος, μετά την ολοκλήρωση της καταχώρισης της πράξης εκδίδεται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης, στην περίπτωση που αυτό έχει ζητηθεί. Να σημειωθεί πως σε κάθε στάδιο παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και αποστέλλεται ενημερωτικό email στον αιτούντα.