Στα 780 ευρώ από 1ης Απριλίου
Αυξάνονται ταυτόχρονα σειρά επιδομάτων που καταβάλλει {CR}η ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), {CR}όπως, για παράδειγμα, {CR}το επίδομα ανεργίας

Αύξηση 67 ευρώ μεικτά ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον κατώτατο μισθό (τον εισπράττουν 585.000 εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα) από 1ης Απριλίου 2023. Ετσι, φτάνει στα 780 ευρώ μεικτά από 713 ευρώ, καθώς οι ελάχιστες αποδοχές αυξάνονται κατά 9,4%. Η καθαρή αύξηση είναι 53 ευρώ, καθώς ο καθαρός μισθός αυξάνεται από τα 614,1 στα 667 ευρώ.
Πρόκειται για την τρίτη διαδοχική αύξηση από το 2019. Η συνολική αύξηση που έχει δοθεί στον κατώτατο τα τελευταία δύο χρόνια είναι της τάξης του 20%, με τους περίπου 600.000 εργαζομένους που αμείβονται με το καθεστώς αυτό να κερδίζουν έως και τρεις επιπλέον καθαρούς μισθούς σε σχέση με το 2019. Ο νέος κατώτατος μισθός από την 1η Απριλίου αυξάνει και μία σειρά επιδομάτων που καταβάλλει η ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ). Μεταξύ άλλων:
1 Επίδομα προϋπηρεσίας
Για όσους έχουν προϋπηρεσία μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 οι ελάχιστες αποδοχές διαμορφώνονται ως εξής:
n Προϋπηρεσία 0-3 έτη έως τον Φεβρουάριο του 2012: 780 ευρώ
n Προϋπηρεσία 3-6 έτη έως τον Φεβρουάριο του 2012: 858 ευρώ
n Προϋπηρεσία 6-9 έτη έως τον Φεβρουάριο του 2012: 936 ευρώ
n Προϋπηρεσία 9 έτη και άνω έως τον Φεβρουάριο του 2012: 1.014 ευρώ
Το επίδομα προϋπηρεσίας ανέρχεται σε ποσοστό 10% για κάθε τριετία και μέχρι τρεις τριετίες για τους υπαλλήλους και 5% για κάθε τριετία και μέχρι έξι τριετίες για τους εργατοτεχνίτες.
2 Επίδομα γάμου
Για όσους παίρνουν επίδομα γάμου, το οποίο είναι 10%, οι νέοι ελάχιστοι μισθοί διαμορφώνονται ως εξής:
n Προϋπηρεσία 0-3 έτη έως τον Φεβρουάριο του 2012: 858 ευρώ
n Προϋπηρεσία 3-6 έτη έως τον Φεβρουάριο του 2012: 936 ευρώ
n Προϋπηρεσία 6-9 έτη έως τον Φεβρουάριο του 2012: 1.014 ευρώ
n Προϋπηρεσία 9 έτη και άνω έως τον Φεβρουάριο του 2012: 1.115 ευρώ
Το επίδομα γάμου δεν είναι νομοθετικά κατοχυρωμένο, αλλά η καταβολή του οφείλεται στην Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφει η ΓΣΕΕ με τους εργοδότες.
3 Επίδομα ανεργίας
Σήμερα το ημερήσιο επίδομα είναι στα 17,51 ευρώ και το μηνιαίο στα 438 ευρώ. Με την αύξηση του μισθού κατά 9,4% από 1ης Απριλίου 2023 το επίδομα ανεργίας θα φτάσει στα 479,17 ευρώ.














