Ελαφρά μείωση του εμπορικού στόλου

Μικρή μείωση κατά 1% παρουσίασε τον Αύγουστο του 2021 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Η δύναμη του υπό ελληνική σημαία στόλου ανήλθε σε 1.827 πλοία συνολικής χωρητικότητας 39.260.510 ΚΟΧ έναντι 1.845 πλοίων τον Αύγουστο του 2020. Επίσης, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω παρουσίασε μείωση 4,6% τον μήνα Αύγουστο 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Αυγούστου 2020. Πάντως τον Αύγουστο του 2021 σημειώθηκε οριακή αύξηση στον αριθμό των πλοίων υπό ελληνική σημαία (ένα παραπάνω) και στη χωρητικότητα σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (Ιούλιο).

Η Shell ενισχύει τον στόλο της Signal

Στην ομάδα (pool) της Signal εντάχθηκε ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο μεσαίας εμβέλειας (MR) της Shell, το δέκατο στη σειρά. Πρόκειται για το MT Silver London που προστίθεται στον στόλο της Signal, ο οποίος πλέον αριθμεί 15 δεξαμενόπλοια τύπου MR. Ο διευθύνων σύμβουλος της Signal Maritime, Πάνος Δημητρακόπουλος ανέφερε ότι το tanker pool της Signal Maritime βασίζεται σε ένα μείγμα τεχνολογίας και βαθιάς γνώσης της ναυλαγοράς. Να σημειωθεί πως σήμερα, οι εταιρείες που ελέγχουν πάνω από το 60% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 47% των αντίστοιχων φορτίων, χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία που παρέχει η Signal.

Αυξήθηκαν οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων

Αύξηση 12% παρουσίασαν στο φετινό εννεάμηνο οι νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, σε σχέση με πέρυσι σύμφωνα με τις μετρήσεις της Alphatanker. Οι ναυλομεσίτες της Barry Rogliano Salles αναφέρουν ότι αυτά τα επίπεδα διαψεύδουν την αντίληψη ότι οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων ήταν φέτος χαμηλότερες σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές. Η έρευνα κατέγραψε 163 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 19,7 εκατ. Dwt που παραγγέλθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, που σημαίνει 10% περισσότερη χωρητικότητα από ό,τι πέρυσι.