Μετά από μία εβδομάδα σχεδόν πτωτικής κίνησης κυρίως λόγω της πτώσης των ναύλων στα capes, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου ο Baltic Dry Index (BDI) έκλεισε χθες με άνοδο στις 4.751 μονάδες. Με θετικό πρόσημο έκλεισαν και όλοι οι επιμέρους δείκτες. Αυτό ωστόσο που καταγράφουν οι αναλυτές είναι η συνεχής άνοδος τις τελευταίες ημέρες των ναύλων στα panamax, που βέβαια «κρυβόταν» κάτω από την πτωτική εικόνα που εμφάνιζαν τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capes.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Intermodal, η θετική ρότα των κερδών στα panamaxes δικαιολογείται από την αύξηση της ζήτησης όχι μόνο για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα αλλά και σιτηρών όπως της αμερικάνικης σόγιας, η οποία ήρθε με μια καθυστέρηση καθώς μέρες πριν η λειτουργία των αμερικανικών λιμανιών το Κόλπο του Μεξικού, είχε επηρεαστεί από την κακοκαιρία. Ωστόσο ο βασικότερος λόγος για την άνοδο των ναύλων στα panamaxes πλοία είναι ότι το premium στους ναύλους των capesize στον Ατλαντικό έφτασε σε επίπεδα υψηλότερα του 300% σε σχέση με τα κέρδη στα panamax πλοία. Ετσι λοιπόν οι ναυλωτές των capes «σπάνε» τα φορτία σε capes και panamax ώστε να τα μεταφέρουν και με panamax επειδή τους συμφέρει οικονομικά. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που καταγράφηκε και πτώση των ναύλων στα capes.