Η έγκλειστη συγγραφέας Ελενα Φεράντε και η υπερεκτεθειμένη σε δημόσια προβολή καλλιτέχνις Μαρίνα Αμπράμοβιτς συζητούν για την τέχνη, τη γραφή, τη μοναξιά. Με πρωτοβουλία της σαββατιάτικης έκδοσης «FT Weekend Magazine» ενορχηστρώθηκε μια συζήτηση μέσα από ανταλλαγή επιστολών ανάμεσα στην ιταλίδα συγγραφέα και την καλλιτέχνιδα από τη Σερβία. Η Φεράντε δηλώνει θαυμάστρια των περφόρμανς της Αμπράμοβιτς από την εποχή της παρουσίασης του «The Artist Is Present», παρατηρώντας ότι οι δυο τους έχουν κάτι κοινό: «ο ανταγωνισμός μεταξύ του σώματος και του έργου που δημιουργείτε δεν απέχει πολύ από την αποκοπή του εαυτού μου από το βιβλίο που βγαίνει σε κυκλοφορία» λέει η συγγραφέας με το άγνωστο πρόσωπο που υπογράφει ως Ελενα Φεράντε. «Εργο σας είναι η ίδια η καλλιτέχνις, δηλαδή η Μαρίνα Αμπράμοβιτς. Και προσφέρετε αυτό το έργο στο κοινό για να συλλογιστεί για αυτό, ανάλογα όπως του προσφέρεται ένα προσεκτικά γραμμένο κείμενο. Εννοώ ότι και το σώμα, με τις πολλές εμπειρίες του, είναι πρώτη ύλη, όπως είναι η πέτρα, το ξύλο, το χαρτί, το μελάνι. Αυτό που έχει σημασία είναι πώς αυτό το υλικό λειτουργεί ποιητικά, πώς το εφευρίσκουμε, πώς γινόμαστε ο συγγραφέας του. Τα υπόλοιπα είναι η βιομηχανία του μεγαλείου, του μάρκετινγκ, της επιτυχίας, της διασημότητας, των βιογραφικών και αυτοβιογραφικών λεπτομερειών».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ