Τη σκυτάλη στις τράπεζες δίνει το υπουργείο Οικονομικών για τη διοχέτευση των δανείων από το Ταμείο Ανάκαμψης συνολικού ύψους 12,7 δισ. ευρώ. Μετά τη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος για να προχωρήσει η υπογραφή των συμβάσεων – που αναμένεται έως το τέλος του μήνα – η «μπάλα» περνά επίσημα στο γήπεδο των πιστωτικών ιδρυμάτων ώστε να ξεκινήσει το μεγάλο στοίχημα χρηματοδότησης ιδιωτικών επενδύσεων – συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων – και των επενδυτικών σχεδίων με οδηγό το Σχέδιο 2.0. Ηδη η Εθνική Τράπεζα (ΕΤΕ) έχει δημιουργήσει εξειδικευμένο πλάνο, το «Εθνική 2.0, με εστίαση στα επενδυτικά σχέδια προς κατάθεση και το οποίο αποτελείται, μεταξύ άλλων, από ένα πλέγμα υπηρεσιών και συμβούλων, με κύρια στόχευση την ταχύτητα έγκρισης – βάσει των κριτηρίων του Σχεδίου 2.0 – και την εκταμίευση. Στην ειδική παρουσίαση του Εθνική 2.0 που πραγματοποιήθηκε χθες από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εθνικής Τράπεζας Παύλο Μυλωνά, τον Βασίλη Καραμούζη, γενικό διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της ΕΤΕ, τη Χριστίνα Θεοφιλίδη, γενική διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής στην ΕΤΕ, συμμετείχε και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης. Η ταχύτητα στην έγκριση και στην εκταμίευση αποτελεί μία από τις βασικές στοχεύσεις και σύμφωνα με τον Παύλο Μυλωνά σκοπός είναι η εκταμίευση δανείων για τις επιλέξιμες επενδύσεις όσο γρήγορα γίνεται, ενώ οι εκτιμήσεις της Εθνικής είναι ότι θα δίνονται περί τα 50%-60% παραπάνω δάνεια σε σχέση με μέχρι τώρα. Η επιλεξιμότητα θα κρίνεται από ανεξάρτητο εξωτερικό σύμβουλο και όπως επισημάνθηκε η προετοιμασία για την τράπεζα έχει ξεκινήσει με τη σύσταση εξειδικευμένης ομάδας, που θα παρέχει προσωποποιημένες πληροφορίες και θα κινείται με ευελιξία. Ανέφερε δε πως όλοι οι κλάδοι θα ευνοηθούν, με εστίαση στην κλιματική αλλαγή, την ενεργειακή και την ψηφιακή μετάβαση και επίσης ότι στόχοι του προγράμματος είναι η εξωστρέφεια, η τεχνολογία και η έρευνα. Εκτίμησε επίσης ότι μέρος των δανείων θα κατευθυνθεί και στον κατασκευαστικό κλάδο. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Χριστίνα Θεοφιλίδη – πέραν από την ενημέρωση προς τους πελάτες – θα υπάρχει πλατφόρμα ώστε η επιχείρηση να καθοδηγείται για την εύρεση των ιδανικών προγραμμάτων.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ