Θα χορηγείται άδεια πατρότητας 14 ημερών
Αδεια 14 ημερών θα δικαιούνται οι πατέρες από 2 ημέρες που ισχύει σήμερα, σύμφωνα με διάταξη που θα προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τα εργασιακά.
Πρόκειται για προσαρμογή της οδηγίας 2019/1168, με την οποία αναγνωρίζεται το δικαίωμα και των δύο γονέων στην άσκηση της γονικής φροντίδας. Η οδηγία πρέπει να εφαρμοστεί από την 1η Ιουλίου 2021 ενώ ένα κράτος – μέλος μπορεί να ζητήσει διετή παράταση, δηλαδή έως την 1η Ιουλίου 2023. Σήμερα, η άδεια μητρότητας όταν γεννιέται το παιδί είναι για τη μητέρα 17 εβδομάδες στον ιδιωτικό τομέα. Στον δημόσιο τομέα είναι δύο μήνες πριν και τρεις μήνες μετά τον τοκετό. Στη συνέχεια υπάρχει δυνατότητα μειωμένου ωραρίου ή άδειας φροντίδας του παιδιού έως τέσσερις μήνες περίπου, της οποίας μπορεί να κάνει χρήση και ο πατέρας, αν δεν κάνει η μητέρα.
Ολόκληρη η διάταξη για την άδεια πατρότητας με το άρθρο 4 του υπό κατάθεση εργασιακού νομοσχεδίου έχει ως εξής:
n Κάθε εργαζόμενος πατέρας δικαιούται άδειας πατρότητας δεκατεσσάρων (14) εργάσιμων ημερών, η οποία πρέπει να λαμβάνεται κατά τη γέννηση του τέκνου. Η άδεια αυτή δύναται να κατανέμεται κατά δύο (2) ημέρες πριν από την αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού και οι υπόλοιπες δώδεκα (12) πρέπει να λαμβάνονται, συνολικά ή τμηματικά, άμεσα λόγω της γέννησης του τέκνου, εντός 30 ημερών από την ημερομηνία γέννησης.
n Προκειμένου για εργαζόμενο με μερική απασχόληση η άδεια χορηγείται αναλογικώς προς τον χρόνο εργασίας, σε σχέση με τον συγκρίσιμο εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης.
n Η άδεια πατρότητας χορηγείται υποχρεωτικώς από τον εργοδότη, με αποδοχές και δεν εξαρτάται από προηγούμενη απασχόληση ή προϋπηρεσία, τη συζυγική ή οικογενειακή κατάσταση του εργαζομένου.
n Σε περίπτωση υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου, ηλικίας έως 8 ετών, η άδεια πατρότητας χορηγείται από την τοποθέτηση του παιδιού στην οικογένεια.














