Παιδεία: Πάμε να δούμε στοιχεία από το σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας. Ενας λοιπόν στους τρεις υποψηφίους – τελειόφοιτοι των Γενικών Λυκείων – θα έμενε έξω από τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας, εάν εφαρμοζόταν πέρυσι η βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας. Βεβαίως σε εξέλιξη έχουμε την πανδημία. Μια μεγάλη δοκιμασία. Ομως, με βάση τα δεδομένα που θα δείτε, εξάγεται με βεβαιότητα το εξής συμπέρασμα: η αναβάθμιση των ΑΕΙ είναι επιτακτική.

Βεβαίως μαζί με την ενίσχυση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Ούτε το σχολείο πρέπει να είναι μονομερώς υποδοχή και προθάλαμος για τα πανεπιστήμια. Ούτε τα ΑΕΙ πρέπει να εξισώνονται προς τα κάτω, χωρίς τη στοιχειώδη γνωστική επάρκεια των νεοεισαχθέντων τους.

Σε αυτή τη βάση, είναι σε θετική κατεύθυνση οι αλλαγές που προωθούνται για τα ανώτατα ιδρύματα. Και ταυτόχρονα το ρεπορτάζ μας επισημαίνει τις αναγκαίες μεταβολές και τομές για μια Παιδεία συγχρονισμένη με την εποχή, για εισαχθέντες και αποφοίτους ολοκληρωμένους επιστήμονες και για πανεπιστήμια πεδία έρευνας, γνώσης, αλλά και σύνδεσης με την αγορά και τις ανάγκες ενός νέου εργασιακού καταμερισμού. Είναι τουλάχιστον λυπηρό στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και της Τεχνητής Νοημοσύνης να μιλάμε για Σχολές όπου θα εισάγονται μαθητές με «λευκή κόλλα» και μηδαμινή προσπάθεια και για ΑΕΙ από τα οποία θα αποφοιτούν οι νέοι χωρίς εργαλεία και εφόδια για το μέλλον το δικό τους και του κοινωνικού συνόλου. Ας αλλάξουμε!